Word maandag ingeleid met 37 weken, ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door FEE88, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb vandaag gehoord dat ik maandag ingeleid ga worden, vrijdag controles en kijken hoe ver ik ben en dan maandag beginnen... Ik vroeg me af of er meiden zijn die ervaringen hebben met rond 37 weken... Dingen regelen en welke dingen meenemen naar het ziekenhuis? Nog extra dingen?

Ons meisje is gemiddeld qua grootte... Maar rond 37 weken passen ze dan in maatje 50? Heb alleen maar 56 ingepakt omdat dochterlief redelijk stevig was haha maar die vervang ik iig voor 50, moet ik ook nog een pakje kleiner kopen?

Bedankt :)

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    Geen ervaring met 37 weken, maar mijn kindjes konden met 42 weken nog in maat 50 dus ik zou zeker een pakje maat 50 meenemen. En 1 van 56, een vriendin beviel met 39 weken van een kereltje van 4500 gram! :$
    Ook nooit echt gemerkt met groeiecho's enzo. Dus je weet het maar nooit.

Ik vond het wel prettig een eigen badjas te hebben, en mijn eigen muziek etc, maar dat is persoonlijk.
    Verder iets van ontspanning mee, filmpjes boekjes etc.
    Ik heb gewoon een weekendtas gepakt (voor 1 dag:))

Enne, succes natuurlijk en geniet ervan!

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik ben met 37+3 bevallen, en mijn dochter was erg groot voor die termijn; maat 50 paste echter nog gewoon, dus ik zou zeker maat 50 in huis halen :)

4. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hier ook precies 37 weken, maar was een klein meneertje 50 was nog best wel te groot na 3 weken paste 50 goed..
    Hoe groot word je kindje geschat?

5. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ons meisje kan zich niet op temperatuur houden. Dus daar zou ik rekening mee houden. En maat 50 zit nog ruim. Je mag me ook altijd pb-en.

6. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik heb alleen met 34 weken een groeiecho gehad op basis daarvan vonden ze het niet nodig er nu nog eentje te doen dus geen idee... Ze is altijd gemiddeld geweest met haar uit iets oven gemiddeld... Misschien kooi 1 pakje 44... Neem aan datum de eerste dagen in het ziekenhuis moet blijven en daar is het lekker warm en thuis hebben we genoeg dekens en 2 kruiken klaar liggen... Maxicosi met voetenzak en extra wikkeldeken... Weet echt totaal niet wat ik moet verwachten dochter kwam gewoon 'normaal' met 40+3...

7. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    Ik ben van de eerste bevallen met 37 wkn...ze was klein en verzoop in maat 50...m'n zusje heeft snel mt 44 gekocht en die heeft ze gedragen tot ze een week of 3 was. Ligt dus ook aan de grootte van je kindje bij de geboorte. Ze mocht gelijk met mij mee naar huis...na 1 nachtje ziekenhuis.

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou zeker maat 50 meenemen. Ik ben zelf bevallen met 38+2 maar mijn kindje was dysmatuur (hij woog 2665 gram) en maat 50 was hem zelfs nog wat te groot.

9. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    Ik zou 1 mooi pakje in 44 kopen.

Met 37w iets meer kans op opstartproblemen: moeilijk warm houden en moeite met drinken. Succes met de bevalling!!!

10. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Toen ik vorige week uit het ziekenhuis kwam met haar hadden we de maxicosi voorverwarmd. verder een wrapper en deken. En een badcape ervoor om tocht te voorkomen. Toen stond er wel erg veel wind en we hadden geen voetenzak. We zouden een aprilbaby krijgen en hadden op beter weer gerekend haha.
    Maat 50 zit ruim maar past wel. Beetje omslaan hier en daar. Ons meisje woog bij de geboorte 2685g. Wij mochten niet meteen naar huis. Bv lukte niet. Ze had moeite met drinken, ook uit de fles. En ze zag geel. Hierdoor was ze natuurlijk ook versuft want drinken lukt nu wel vrij goed.

11. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik ben wat extreem hoor maar wij hebben 2 weken in het zh gelegen.
    Mar met 37 weken kan je opstartproblemen hebben, moeite met temperatuur, drinken ..maar dat verschilt echt per kind !
    Hier was het een combinatie van een zware bevalling met alle toeters en bellen en dat hij wat te vroeg was..ze noemden hem ook een randprematuurtje..

Maar dat verschilt echt per kindje ! Kan zin. Dat jouw dame daar helemaal geen last van heeft van die opstartproblemen !

12. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ingeleid met 37+1 (uiteindelijk pas bevallen met 37+5 maar das een ander verhaal ;)) Onze zoon was 3160 gram en zn eerste pakje was een maatje 50. Deze paste hem prima (ligt ook aan hoe het uitvalt, noppies valt bijvoorbeeld klein). Verder 'gewoon' spulletjes mee voor jezelf (ondergoed, sokken, schoon nachthemd voor na de bevalling (met knoopjes indien je bv wilt geven). In het ziekenhuis is verder alles voor de kleine wel aanwezig!

Succes!

Deel Deze Pagina