geen ontsluiting

Discussie in 'De bevalling' gestart door Juut, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Hi meiden,

Bij mijn eerste zwangerschap wilde mijn ontsluiting niet verder vlotten dan 3 cm, na vele uren puffen.
    Nu zitten we ook weer te wachten op ontsluiting :)
    Ik heb vernomen dat het inderdaad mogelijk is, dat sommige vrouwen geen ontsluiting krijgen, of heel heel traag, wie heeft hier ervaring mee?

Mijn 1e bevalling is dan ook geeindigd in een keizersnede.

Groetjes
    Juut

2. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar wel weet ik dat je door je te veek te concentreren op het puffen je de ontsluiting kunt beinvloeden, negatief dan wel te verstaan. Probeer een open mind te houden en laat je maar gaan wanneer het begint, mijn manier die me de vorige 2 keren heel goed heeft geholpen is om vol in de weën te gaan zitten en op je instinct te varen. Dat is vrij moeilijk als je mss gewend bent om overal controle over te hebben, maar je bevalling is het uitgelezen moment om die controle nou een ste laten gaan.

Maar het kan natuurlijk dat het bij sommige vrouwen zo werkt, maar ik denk dat je dit beter met je vk kunt bespreken die kent jou en je geschiedenis natuurlijk het beste.

Heel veel succes met je bevalling, en ik hoop dat het deze keer vlotjes gaat verlopen en je over niet al te lange tijd je kleintje in je armen kunt sluiten.

3. lianne

lianne Bekend lid

19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Hoi juut,

Ik heb bij mijn vorige bevalling ruim 50 uur over 1,5 cm gedaan, wel continue weeen die heftig waren waardoor ik niet kon slapen.
    Uiteindelijk door vk naar zh gebracht, daar injekties gekregen om te slapen en uit te rusten voor de daadwerkelijke bevalling.
    De volgende ochtend hebben ze mijn vliezen gebroken, zat meconium in vruchtwater dus mocht het zh niet uit.
    Na 3,5 uur kwam er nog geen ontsluiting, toen aan het infuus gelegd.
    Toen 5 hele heftige uren gehad, met zware weeenstormen, na een uur persen kwam uiteindelijk mijn dochter ter wereld.

Ik hoop dat ik het nu iets anders ga doen......

Het gekke is dat ik gewoon zin heb in de bevalling.
    Vrouwen zijn maar gekken wezens
    Jij heel veel succes gewenst.
    Groetjes Lianne

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik hoor denk ik tot die vrouwen die geen ontsluiting krijgen. Bij de bevalling van mn dochter werd ik ingeleid. Eerst 3x met gel en kreeg daar ook flinke weeën van en 1,5 cm ontsluiting, toen mn vliezen doorgeprikt en aan een infuus met weeopwekkers toen kreeg ik er nog een cm bij dus in totaal zo'n 2,5 cm en dat na 42 uur echte flinke (en goeie, dus die ook echt wat zouden moeten doen volgens de gyn) weeën incl. weeënstorm. Is ook geeindid in een ks want ik bleek ook een te nauw bekken te hebben.

5. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Mijn vorige bevalling heb ik 15 uur gedaan over 2 cm
    ontsluiting.De hartslag van mijn zoontje ging heel hard
    achteruit en daarom is het alsnog een keizersnede
    geworden.
    Deze keer moet ik dus weer in het ziekenhuis bevallen,
    maar er is me nu al verteld dat ik er geen 15 uur weeen
    meer voor hoef te hebben.Als het dit keer weer niet op schiet,
    grijpen ze eerder in,dit in verband met het litteken in
    de baarmoeder.
    Tuurlijk gaan we het eerst op de normale manier proberen
    en we zien wel hoe het loopt.

Liefs Wendy

6. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Succes met de bevalling!

Mirre

7. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Klinkt raar, maar fijn om te horen dat het inderdaad soms niet wil opschieten.

Iedereen veel succes met bevallen!

Deel Deze Pagina