Hoe voelt baarmoedermond?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Yustin, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dat zachte balletje is je baarmoedermond.

2. shania2004

shania2004 Actief lid

25 okt 2007
    216
    0
    0
    hoe kan je dan voelen of deze open is?

3. shania2004

shania2004 Actief lid

25 okt 2007
    216
    0
    0
    hallo nathalie
    je zegt scheef maar wat is scheef?
    ik zit een beertje in een twijfel geval
    de mijn voeld hard en ook weer zacht en het hard gedeelte wijk een beetje uit na rechts :oops:

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Die van mij week ook inderdaad uit,welke kant weet ik niet meer,geloof naar links bij mij.

Hij leek ook een stuk langer dan normaal.

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    niet te veel wroeten hoor ;)

je kunt er niet aan aflezen of je zwanger bent, mocht je zwanger zijn kun je eens kijken of het anders voelt dan normaal.

Zou wel een lekkere goedekope test zijn!

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ieuw! Ik word helemaal misselijk van jullie berichten :pale:
    Ik kan er niet tegen, baarmoeder gewroet.. :p

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    :) :) :) :)

Ik wroet niet meer hoor

8. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    hahaha we zijn weer lekker bezig!

Gister toch maar even geklust voor de zekerheid hihihi ga straks maar weer eens wroeten :) Ben benieuwd of er verschil is met gister!

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    idd al dat gewroet is natuurlijk niet goed...

bij mij bleek toen ik zwanger was mijn baarmoedermond zachter te zijn, niet laag, niet hoog,en daarbij stond mijn baarmoedermond echt scheef zeg maar....

maar ja hoe dat bij andere is, is natuurlijk weer een heel ander verhaal, denk ook niet dat je daaruit kunt op maken of je wel of niet zwanger bent, maar tis idd wat natas al zegt wel leuk om na te gaan als blijkt dat je echt zwanger bent...

doordat ik 's ochtends mijn menstruatie niet had ging ik toch (er waren toen meer topics over je baarmoedermond tijdens zwangerschap) even "voelen" hoe het er bij mij aan toe was en ik schrok best wel toen ik voelde dat het zo heel anders was dan "normaal"... ;)

mede daarom had ik dus testen gehaald, en die bleken allemaal positief te zijn...

10. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    He Smoekie,

Ik ben sinds gister pas begonnen met voelen.
    Gewoon puur uit interesse.
    Dus wat ik "moet"voelen weet ik eigenlijk niet. Ik vind het zo moelijk!

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Jolanda, ik voelde dus wel aan mijn baarmoedermond dat ik zwanger was, hij was ineens bijna niet meer te vinden hihihi (was bij Sam ook al zo). Natuurlijk vervangt het de testen niet, maar voor mij was het eigenlijk al duidelijk daarom.

Maar om het te begrijpen hoe het werkt zul je een een paar maanden achter elkaar moeten voelen, dus bij menstruatie, bij eisprong, ervoor, erna etc. Dan voel je de verschillen in stand. Ik voelde namelijk echt het puntje van mijn neus niet hoor hihihihi

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Goeie vraag van de TS'er. Ik weet ook niet hoe 't voelt, maar dat moet je dus ook oefenen en leren ;).

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja maar als je geen vergelijkings materiaal had gehad, wist je het ook niet.
    Dus idd achteraf wist je dat je zwanger was van Sam en bij de 2de keer voelde het dus weer zo.
    Maar iemand die niet weet hoe of wat kan dat er niet aan afvoelen.

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik had ook geen vergelijkingsmateriaal want in tegenstelling tot de 2 andere zwangerschappen was ik er niet "zo debiel" mee bezig (zwanger worden) en had ik al helemaal nooit mijn baarmoedermond gevoeld.....

doordat we er zo lang mee bezig waren en je op een gegeven moment toch "het verschil" wil voelen tussen de vruchtbare en niet vruchtbare dagen ga je je baarmoedermond "kennen" en mede doordat ik wist hoe mijn baarmoedermond voelde tijdens de niet vruchtbare en wel vruchtbare dagen was het "schrikken" toen ik voelde dat mijn baarmoedermond totaal anders stond (zoals al eerder beschreven) en je dan toch ff 3x achter de oren krabt en mede daarom denkt "zal het dan toch?"

je kan niet anders dan puur een "vermoeden" hebben dat je zwanger bent door de stand van je baarmoedermond maar zeker weten?

15. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat verschil kende ik ook.
    Maar kon toch echt niks anders ondekken aan mijn baarmoedermond.

Deel Deze Pagina