Ik voelde echt de "banden" zitten, zeker na een dag lopen (6 weken zwanger) Daarna werd het wel steeds wat minder. Het zit een beetje aan de zijkanten bij mij.
Je kan je banden door bijna heel je buik voelen en ook in je liezen. Het is lastig om te zeggen of je bandenpijn hebt omdat je er geen omschrijving bij geeft van hoe het voelt. Bandenpijn kan voelen als hele vervelende pijnscheuten, soms is het dan net of er iets scheurt in je buik. Het kan ook een zeurende pijn zijn. Meestal krijg je er later in de zwangerschap echt last van, maar het kan al eerder beginnen. Bij mij begon het rond de 12 weken. Bandenpijn - Babyopkomst.nl
Bij mij is het op het werk nog niet geweten, dus probeer ik mijn buikje wat in te trekken en dat doet pijn.. kheb dan echt pijnscheuten aan de zijkanten van mijn buik. Zou dat ook die bandenpijn zijn dan ?
Soms zijn het krampen of steken, maar het kan ook een zeurende of trekkende pijn zijn. Het kan zelfs aanvoelen als ongi pijn..
Toen ik mijn pijn beschreef aan de vk, zei zij: dat zijn je banden. Voor mij voelt het zo: alsof er een spier scheurt onderin mijn buik, een beetje aan de zijkant, net boven m'n lies. Dat voel ik bij sommige bewegingen (m.n. draaien), maar ook soms als ik moet hoesten of niezen, of tijdens het plassen als ik héél nodig naar de wc moest. Voelt raar, doet even zeer, maar kan geen kwaad.
Ja, ik heb dat die steken als ik snel opsta.. en als ik loop... En bekkenstabiliteit, voel je dat bij je kont of niet
Kan dat je het daar voelt, maar bekken instabiliteit ontstaat normaal pas later in de zwangerschap volgens mij hoor...(weet niet zeker)
Bandenpijn voelt bij mij echt als steken, en meestal bij mijn liezen! Net alsof je lang hebt gerend zulke steken. Bij de bekkeninstabiliteit kreeg ik eerst veel pijn in mijn stuitje, dat kwam met vlagen pijn telkens. Ik was toen 9 weken zwanger. Het trok binnen enkele weken door naar mijn billen en gehele bekken. Het voelt niet als die steken bij bandenpijn, maar echt veel pijn. Aan je bekkengewrichten, en dan aan je spieren.
oh echt, ik heb veel last van mijn stuitje, net alsof het daar slaapt zeg maar als ik gezeten heb, ik heb soms ook steken van onder, van binnen zeg maar, denk ook steeds dat dat bandenpijn is. Heb ook al een paar keer een steek gehad in mijn bil. Als het maar geen bekkeninstabiliteit wordt! Verder is de bandenpijn inderdaad rondom mijn liezen te voelen, vanacht draaide ik te snel om, oei, en ik heb het idd ook een keer met niezen gehad. Met veel lopen trekt het naar m'n bovenbenen.
hey jah klinkt wel als banden pijn bekkenistabiliteit word veroorzaakt door hormonen dus kan gerust nu in een begin stadium zijn het bekken word dan week en houd niet meer alles op zijn plek zo als eerst en naar mate je zwangerschap voordert word dat zwaarder om dat je meer gezicht gaat dragen heb zelf ook BI en dat is geen pretje maar meestal weet je verloskundige het dan wel te vertellen en word je door verwezen naar een fisiotherapeute succes he dames met jullie zwangerschap
Ik had echt een zeurende pijn. Werd er zelfs een beetje onzeker van, maar na navragen bleek het om bandenpijn te gaan. Echt door mijn onderbuik en bovenbenen heen. Constant zeurderig. Heel irri
Ik ben namelijk enkele jaren geleden zwaar gevallen en toen was mijn bekken wat verschoven. Mijn kraker vertelde toen dat ik meer kans zou hebben op BI daardoor. Wat als dat zo is, kan je dan gewoon verder functioneren (werken, rondlopen,..) ? Of zijn er bepaalde voorzorgsmaatregelen ? thanks
@linda: Ik had in het begin van de zwangerschap ook veel pijn aan mijn stuitje en was ook bang voor BI, maar mijn dokter zei dat dat normaal is aan het begin omdat de boel allemaal aan het oprekken is. Ik zou me er dus niet te druk om maken (vervelend als je het nl wel hebt/krijgt), want het hoeft niets met BI te maken te hebben.. Bij mij ging het gelukkig rond week 15/16 over...
hoi, nu weet ik dat ik dus ook last heb van banden pijn, heb al een paar dagen zeurende pijn onderin mijn buik en het trekt naar mijn vagina en liezen, ook heb ik het heel erg in mijn onder rug, maar ga morgen beginnen met zwemmen, hebben er nog mensen op of aanmerkingen waar ik op moet letten als ik ga zwemmen, ik weet dat ik niet in bubbelbad en sauna mag, is er nog meer wat niet mag?? of heeft er iemand bepaalde tips voor oefeningen, het mij voornamelijk om mijn rug, heb erg snel last van rug klachten.
@AMS fijn dat je het zegt, stelt me echt gerust! @Esther ik wil ook gaan zwemmen, schijnt heel goed te zijn, bij ons hebben ze zwangerschapszwemmen
Believe me als je een keer hard moet niezen, die kramp die je dan krijgt waar je gewoon 3 sec niet van kan ademen, dat is bandenpijn!
Goh fijn om te weten wat het verschil is.. ik denk dat ik een beetje allebei heb. Heb nog geen erger BI..