Waarschijnlijk zal deze vraag al een keer zijn geweest. Maar wil hem toch even stellen. Inmiddels ben ik 22 weken zwanger en merk dat slapen erg anders word. Ik ben normaal gesproken een buikslaper. Maar langzamerhand begint het toch niet prettig te worden. Als ik op me buik lig, dan doe ik een been een beetje omhoog zodat ik half op de buik lig (snappen jullie het een beetje, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen) Ik vind dat ik het lang vol heb gehouden. Maar telkens probeer ik het wel weer. Maar in slaap vallen op me buik, wil niet meer. Al betrapte ik mezelf er wel op dat ik vanmorgen wakker werd op me buik. Soms vind ik het een eng idee, dat ik de baby plet ofzo. Op me rug in slaap komen ,is zeer lastig, heb dit vele malen verplicht moeten doen ivm operatie aan buik, en aan benen/voeten. Ben wel benieuwd hoe andere slapen en tot hoeveel weken zwangerschap ze hebben volgehouden om op de buik te slapen. Groetjes
Ik was ook altijd een buikslaper! En moest er ook erg aan wennen om niet meer plat op mijn buik te kunnen liggen... Maar ik had een beetje hetzelfde als jou, ik lag op mijn zij en mijn ene been omhoog waardoor ik nog wat doordraaide naar mijn buik En dat lag best comfortabel. Nu lukt dat niet meer, nu mijn buik te groot is Maar nu ben ik ook wel gewend aan het op mijn zij slapen! Al denk ik dat ik meteen weer op mijn buik zal gaan slapen als die kleine er is
In slaap vallen op mijn buik lukt al een tijdje niet meer maar wordt nog steeds af en toe wel op mijn buik wakker (al wordt datnu wel minder vaak) Ik slaap nu op mijn zij, met een voedingskussen.. wat een uitvinding zo'n kussen, heerlijk!
Op m'n zij. Nu was ik sowieso al een zijslaper dus dat scheelt. Ik moet nu alleen veel meer draaien 's nachts en dat wordt steeds pijnlijker.
Ook ik was een buikslaper, kon anders gewoon niet slapen.. Mijn vriend beweerd dat ik 's nachts nog wel eens op mijn buik lig, hoewel ik me dit niet kan voorstellen.. Het heeft heel veel slapeloze nachten geduurd voordat ik eindelijk op mijn zij kon slapen, maar nog steeds lig ik raar met mijn bovenlichaam. Die heb ik namelijk gedraaid, zodat ik met beide handen onder mijn kussen kan. En mijn onderlichaam ligt gedraaid, alsof ik op mijn zij lig. Op deze manier heeft mijn kleine man alle ruimte en ik kan lekker slapen. Maar word altijd wakker op mijn rug of zij
Op mijn zij met één been opgetrokken. Was altijd een buikslaper en slaap ook echt voor geen meter op het moment. Gaat wel beter sinds ik met een voedingskussen slaap trouwens.
Ik ben nog niet zo lang zwanger als jullie, maar ook ik ben een echte buikslaper. En ik merk nu al dat het niet meer helemaal lekker ligt op mijn buik. Dus lig ik half op mijn buik met een been opgetrokken, dan weer op mijn linkerzij, op mijn rug, op mijn rechterzij... Ik ga eigenlijk alle kanten bij langs 's nachts.... Binnenkort ook maar het reeds aangeschafte voedingskussen proberen.
buikslapen ben ik nooit geweest, wel een rugslaper. nu alleen nog op mijn linker of rechterzij...en slapen, dat is al heel lang een ramp. Het is een wonder als ik kan slapen. hoofeind en voeteneind van bed staan omhoog, ook heb ik een kussen tussen mijn benen.
Ik lig net zoals jij beschrijft maar wordt ook vaak wakker op mijn buik Volgens de VK kan dat geen kwaad.
Ik slaap ook half op mijn zij/buik en met 1 been opgetrokken en dat gaat nog prima. Ik sliep ook vaak helemaal op mijn buik en werd laatst wakker terwijl ik op mijn buik lag! Dat was vlak nadat de baby was ingedaald dus blijkbaar "kan" ik 't weer...de baby plet je niet zo snel hoor. Maar goed...je kunt het beste jezelf maar aanwennen om dus op je zij te gaan liggen. Dat met het been opgetrokken doe ik nu al de hele zwangerschap en gaat nog steeds goed
Oh ik word ook nog wel eens (half) op mijn buik wakker hoor, ook met één been opgetrokken Sinds de baby is ingedaald gaat dat wel weer idd.
Ik was ook een echte buikslaper, ik kon absoluut niet anders slapen, maar sinds 17 weken slaap ik niet meer op mijn buik, dat voelde gewoon niet lekker, nu (23 weken) kan ik echt niet op mijn buik liggen, dan voelt het net alsof ik de baby plat druk.. dan kan ik niet slapen hoor! (al zal dat platdrukken vast meevallen). Ik slaap nu op mijn zij met een kussen tussen mijn benen, erg fijn ligt dat. Ik moet wel zeggen dat ik erg slecht slaap, elke nacht slechter.. bleh.
Ik was ook altijd een buikslaper en bij mijn dochter vond ik het vreselijk dat ik niet meer op mn buik kon slapen. Maar nu slaap ik heel erg goed, op mn zij of op mn rug. Ik slaap beter dan een tijdje geleden haha.
ik kan nu eingelijk alleen nog maar op mn linkerzij slapen en dta is dus niet mn normale slaapzij maar als ik ander sga liggen wor ik niet lekker duizelig en naar. Slaap ook heeeel slecht
Op mijn rechter of linker zij net zoals altijd. heb nog geen problemen ondervonden met slapen. kan me niet voorstellen om op mijn buik te slapen ook nooit gedaan ligt helemaal niet lekker.
Ik lag dus ook met mn been opgetrokken, half buik, half zij maar merk nu dat ik het niet meer fijn vind liggen....
Buik slapen doe ik ook niet,, voelt zo benauwt en ik wil ons kindje niet pletten!(dat zal je waarschijnlijk ook wel niet doen ivm water,maar gewoon dat gevoel) Slapen julie ook allemaal slecht dan? Hier wel en maar draaien en draaien,, wat er op uit draait dat ik dan maar weer uit bed ga en het een lange dag word haha. Zie tijd
Ik slaap sinds kort ook alweer op mn zij, met een kussen onder mn benen....toen ik zwanger was van Evelien deed ik dat ook, en na de zwangerschap de KS en dat was in het begin pijnlijk om dan op mijn buik te slapen....en toen het net weer ging bleek ik weer zwanger...dus ben maar alvast weer begonnen om op mijn zij te slapen vindt het ook geen fijn idee op mijn buik met het kleintje erin! Terwijl ik normaal een echte buikslaper ben!