Hoe voelt bandenpijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kikibo, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ben op zoek naar jullie ervaringen, hoe voelt bandenpijn bij jullie? Ik heb er al veel over gelezen, maar het wordt nooit precies beschreven, wat je nu voelt en hoe lang.

Ik heb vrijwel constant een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, aan de zijkanten en richting mijn liezen (eigenlijk al vanaf week 4). Ik lees overal dat bandenpijn steken zijn. Die heb ik ook wel (als ik een verkeerde beweging maak, soms als ik nies..), maar wat is dan dat bijna voortdurende zeurende gevoel?
    Ik heb regelmatig last van verstopping, vanmorgen gelukkig weer goed kunnen gaan en daarna was het zeurderige gevoel weg. Maar nu komt het weer, zouden het dan mijn darmen zijn en niet bandenpijn?

Jullie lezen het, ik ben benieuwd naar wat jullie voelen, wanneer/ hoelang jullie dit voelen en wat jullie denken dat het is.

Oh ja, doet jullie blaas ook wel eens pijn als je moet plassen? En is jullie onderbuik ook gevoelig als je erop drukt?

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bandenpijn was bij mij vanaf een week of 6, schat ik, het voelde soms zeurderig, dat kon echt een tijd duren, maar stekende pijn ook, en dan vooral als ik me omdraaide in bed, of idd, ook tijdens niesen of hoesten ofzo.

Verstopping heb ik eigenlijk geen last van gehad, dus daar kan ik persoonlijk niets over vertellen. Anderen vast wel want het is een heel algemene klacht tijdens zwangerschappen.

Vaak voelde ik toch ook wel iets tijdens de zwangerschap. Allerlei kleine pijntjes of steekjes, het schijnt er gewoon bij te horen. Meestal is het niets ernstigs. Heb het bij alledrie wel gevoeld, maar alledrie zwangerschappen gingen eigenlijk heel voorspoedig.

Inderdaad voelde ik vaak pijn bij het plassen. Ik kreeg op zwangerschapsgym te tip mee om je rug hol te maken tijdens het plassen en juist bol als je moest poepen. Ik moet zeggen dat die tip bij mij goed hielp, maar pijn bij plassen bleef toch wel altijd in meerdere of mindere mate. Zelfs tot weken na de bevalling (keizersnede) ik heb zelfs toen een plas laten wegbrengen omdat ik dacht dat ik wel es blaasontsteking kon hebben, zoveel pijn deed het. Maar het was niets, en uiteindelijk is het na een paar weken ook weer overgegaan.

Heel veel succes ermee hoor!

3. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor je antwoord! Klinkt toch wel hetzelfde als bij mij inderdaad. Maar ja, die zorgen he.. Het is ook niet echt pijn wat ik constant voel, maar een soort trekkend, zeurend gevoel.

Dus jouw blaas deed ook pijn als je nodig moest plassen en tijdens het plassen? Ik heb ook gedacht aan een blaasontsteking, maar heb je dan niet pijn tijdens het plassen maar dan niet in je blaas maar van onderen zeg maar? Hmm.. als het blijft ga ik gewoon even een plasje inleveren, kleine moeite..

4. ik had ook bandenpijn en wist niet dat dat het was. als de kat erop ging staan met zn pootjes dan voelde ik het echt goed! steken heb ik nooit gehad, tenzij ik moest niezen (heb ik nog steeds), meer een aanhoudende pijn aan de zijkant (of 1 kant) richting je lies. het kan gelukkig geen kwaad ;)

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik had geen pijn van onderen bij het plassen, maar m'n blaas zélf deed zeer (tenminste, ik denk dat het m'n blaas was) het voelde als pijn als de blaas leger werd.
    Sorry, beetje vaag, maar ik weet het niet beter te omschrijven.

6. ik snap m wel. alsof de ontlading van de druk in de blaas, dus het ontspannen van je blaas bij het plassen pijn doet. dat had ik ook.

7. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Je plas laten controleren is nooit verkeerd...blaasontsteking schijnt sneller voor te komen bij zwangerschap ;)
    Bij mij voelt bandenpijn als steken en soms een zeurderig gevoel.

8. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Ja, dat heb ik ook, zo bedoelde ik het.. :oops: :D Dus rach84, jij had dat ook? Kijk, daar was ik naar op zoek. Maar inderdaad Vlekje, laten onderzoeken kan nooit kwaad. Dus dat zeurderig gevoel is ook bandenpijn? En dat zit aan de onderkant van je buik aan de zijkanten en richting je liezen?

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij deed mijn blaas ook pijn tijdens het plassen, inderdaad tijdens het ontspannen van de blaas zeg maar. Toen had ik trouwens geen blaasonsteking, een paar weken later wel maar toen deed het al geen pijn meer. Lekker maf :)

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    mm vlgs mijn gyn komt bandenpijn echt vanaf de 20 weken en daarvoor is t de groeipijn van de baarmoeder(?).
    Ikzelf heb die irrie steken in mn liezen ook al vanaf 4 weken.
    en nu schiet t t er ook steeds in met ineens opstaan, hoesten, niezen...brr

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Dat van mn blaas heb ik idd ook! Ik heb al 3 x urine laten checken, maar steeds was het geen infectie (gelukkig maar!).

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh vaag, mijn vk zegt dat je bandenpijn het meeste in de eerste 3 maanden en de laatste 3 maanden hebt.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook veel pijn in de liezen. Idd die steken wat jij omschrijft en je net een oud w*f voelen als je je om wilt draaien in bed. Het schiet er dan zeg maar in.
    Mijn vk zei ook dat het bandenpijn was. Ik had er bij de eerste niet zo'n last van. Heb er ook al last van vanaf een week of 13.
    Ff doorbijten nog meid! Als je kleine eruit is dan heb je nergens meer last van...zomaar ineens!

14. prinsesje

prinsesje Lid

1 jul 2008
    48
    0
    0
    doktersassistente
    lexmond
    Het voelt zeurend.
    Een soort zenuwpijn bij mij.
    Ik heb het meestal een kwartiertje en dan trekt het weg.
    Succes

15. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik zou het eerder als een pijnlijk, trekkend gevoel beschrijven. Niet echt steken, maar inderdaad eerder zeurderig (tot de kat er op gaat staan, dan is het wel steken).

16. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Bij mij is het meestal aan de linkerkant onderin vlakbij de liezen, echt steken zijn het, trekkerig maar het duurt maar heel even tis niet lang, en is prima te doen nu ik weet wat het zijn.

17. Kikibo

Kikibo Actief lid

2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    Het meeste wat ik lees komt wel overeen met wat ik voel. Vandaag trouwens weinig last.. :) Die steken heb ik af en toe en dat zeurderige gevoel vrij vaak.

Is jullie buik soms ook zo gevoelig als je erop drukt? Zouden dat dan mijn darmen zijn, als het zo gevoelig is?

18. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Nee echt gevoelig is het niet. Kunnen best je darmen zijn hoor. Maar die steken links en rechts dat zijn echt de banden, kunnen ook behoorlijk pijn geven. Geniet ervan meis.

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Bij mij is het meer een branderig gevoel in mijn liezen.

20. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hoi Elin78,

Hoe is het trouwens met je harde buiken, heb je er nog steeds last van? Hoever was je ook alweer?

Deel Deze Pagina