Naar aanleiding van mijn andere topic heb ik een vraag aan jullie. Hoe voelt bandenpijn? Ik heb veel pijn aan mijn schaambot/liezen vooral met opstaan en omdraaien in bed enzo, dit gaat heel moeizaam. Ook als ik dingen doe als schoonmaken en boodschappen doen dan wordt het echt erger. De assisitente van de vk vertelde mij dat dit bandenpijn is volgens haar. Ik word nog teruggebeld door de vk zelf, maar ik dacht meer aan bekkenpijn.. Ik heb al een tijdje last van mijn bekken, maar voornamelijk het stuitje enzo, en de pijn die ik had was nog nooit zo erg.. Heb nu al 3 dagen hele felle pijn waarvan woensdag zo erg dat lopen en zelfs rechtopstaan echt een drama was..
wat jij beschrijft klinkt bij mij toch meer als bekkenpijn, bandenpijn zijn plotselinge felle steken als je opstaat (die dan weer wegzakken) of een zeurend gevoel in de liezen. maar pijn bij staan of lopen heb ik ook, en dat komt van mijn bekken!
Ja he.. Ik heb wel eens bandenpijn gehad en dat was gewoon een felle steek bij plotselinge bewegingen ofzo.. Die kon soms iets langer aanhouden, maar niet zoals dit.. Dus toch geen bandenpijn?
bandenpijn voelt volgens mij ook een beetje als menstruatiepijn, zeurende pijn dus.. Ik heb het allebei, ook last van mijn bekken dus.. (erfelijkheidskwaaltje ) steken rond mijn stuitje die dan doortrekken naar je bil en bovenbeen Sterkte prettymommy2be!
Denk eerder bekkenpijn wat jij aangeeft! Ik had het van de week zo erg, in mn onderbuik 2 dagen lang alleen maar kramp extra controle etc gehad en het bleek bandenpijn....
Hey dames, De vk denkt zelf ook aan bandenpijn.. Dit omdat de pijn vooral een hevige spanning is.. alsof er iets enorm wordt uitgerekt daaronder zeg maar. En de bekkenpijn werd normaal erger bij zwemmen en dit was helemaal weg zodra ik in het water was.. Ik ken het gevoel inieder geval niet, maar ja, maak me niet echt zorgen. Mocht het heeeeeel lang duren dan ga ik wel even langs bij de vk haha.
Ik heb dus nu al vanaf een paar dagen een zeurderige gevoel rondom mijn buik. Hetzelfde licht branderig gevoel als je intensief buikspieren heb gedaan. Weet nu niet of ik me zorgen moet maken of dat het normaal is.
klinkt als bekken pijn.. ik heb ook geen last in het water, dat is per persoon verschillend .. geen schoolslag doen trouwens. banden pijn.. eehh al klaargekomen na een week of 10 ? dat is bandenpijn.. voelt als of er aan je buik getrokken wordt en dan zeg maar aan de zijkanten voel je een strakke scherpe pijn. het kan ook aan de onderkant van je buik zijn net afhankelijk waar het het meeste rekt op dat moment.. smoeltje: ook bandenpijn.. is ook een manier om het te omschrijven ja , spierpoijn in een band om je buik..
Dat is juist de pijn die ik heb. Echt een heel scherp trekkend spierpijn gevoel achtig iets.. heeeeel vreemd.. En met klaarkomen heb ik nergens last van hoor Maar wat ik zo vreemd vond was de momenten dat ik die pijn heb, meer overeenkomt met bekkenpijn. Maar de pijn was zooooo anders.. en heel raar. Dus denk toch bandenpijn.. Denk dat ons meisje met een groeispurt bezig bent.....
ehh zou het dan niet gewoon een combinatie van allebei zijn.. omdraaien in bed en dan pijn bij je schaambot is bekkenpijn, spierpijn ja logischer als het bandenpijn is.. denk dat ht elkaar gewoon versterkt als je inspanning levert.. zou dat kunnen? Het is heel vervelend allebei, I know, maar kan gelukkig geen kwaad. ook geen pijn gehad eerder in de zwangerschap met klaarkomen? wat een mazzel.. ik lag nachten wakker van de banden pijn.haha
Nee gelukkig heb ik daar geen last van gehad. Ik denk inderdaad dat het een combi van beide zal zijn. De bekkenpijn was bijna weg, maar niet helemaal. En pijn met het optrekken van je been? Ik moet met broek aantrekken de broek op de grond leggen want mijn been optrekken doet pijn! Heeeeel trekkerig pijn!
Ik heb last van beide. Zoals jij het omschrijft klinkt het als bekkenpijn, die begon bij mij met pijn in de liezen en stuitje en later het schaambeen (nu is het helemaal hommeles, te lang te veel blijven doen, dus pas op jezelf!). Met 18 weken kregen ik een groeispurt en kreeg ik last van scherpe, "hete" steken aan de zijkanten van de baarmoeder. Ik heb inmiddels een heel grote buik en als ik m'n oma-steunbroek niet aan heb en van kamer naar keuken hobbel, voel ik het al weer steken en branden onderin m'n buik. Kan soms echt een tijdje aanhouden. Je vk kan er weinig aan doen. Ik zou je adviseren naar een bekkenfysio te gaan als de pijn aan blijft houden.
Dat is weer een andere pijn! Dat hebben de meeste vrouwen als ze net zwanger zijn. Met 7 weken vond ik het gewoon niet leuk meer; dat gevoel van een zware menstruatie! Je baarmoeder is een spier en die rekt op en dat voel je nu. Maar dat trekt weg aan het eind van het eerste trimester. Je banden gaan (meestal) pas opspelen als je baarmoeder groter wordt, da's ook wel logisch; dan worden de banden opgerekt en daar hangt een heel gewicht aan. De baarmoeder is nu nog zo klein dat de banden daar nog geen last van hebben. Met klaarkomen komt die pijn weer terug (tijdelijk). Is ook het samentrekken van de baarmoeder zelf; weer die menstruatie-achtige spierpijn, maar 1000x liever die pijn dan bandenpijn, die is echt venijnig!
Ik heb hetzelfde als jou! Echt vervelend. Denk ook dat het de bekken zijn. VK zei dat ik alles gewoon rustiger aan moet doen, dus lager tempo. Je bent tenslotte ook al over de helft en er gebeurd veel met je lichaam. Goed naar je lichaam luisteren.
zogelukkig, ok ik begon me al zorgen te maken. Ben eerder zwanger geweest, wel 19 jaar geleden inmiddels dus kan het me gewoon niet meer goed herinneren.