juist zwanger en ziek

Discussie in 'Gezondheid' gestart door victortje, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. victortje

victortje Lid

13 feb 2008
    77
    0
    0
    hallo,

ik ben juist zwanger, maar gesteren een angine gekregen met koorts, kan dit kwaad voor de baby?
    ik neem daflagan en peniciline. ik vraag me af of koorts zo vroeg in de zwnagerschap niet nadelig is?

groetjes

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Koorts kan op zich niet veel kwaad, maar je medicijnen wel!
    Ik zou even goed op de bijsluiters kijken of je deze wel mag gebruiken tijdens de zwangerschap.

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zowel de koorts als de medicijnen kunnen kwaad hoor! Van koorts heeft je kindje namelijk ook last. Weet de arts dat je zwanger bent? Of de apotheker?

4. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Koorts kan soms nog slechter zijn dan bijv. paracetamol! Koorts is niet goed voor je baby..
    Ik zou even naar de huisarts of apotheker gaan voor informatie. Succes en beterschap!

5. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Op zich kan je best ziek zijn tijdens een zwangerschap en dat kan je beepje best hebben maar je moet er wel goed mee oppassen. Neem altijd even contact op met je huisarts, zeker wanneer je iets wilt innemen. Een beginnende zwangerschap is kwetsbaar voor invloeden van buitenaf (medicijnen) en in sommige gevallen ook (hoge) koorts. Wat flinke verhoging (tot 38,5) geen echt niet veel kwaad.
    Veel drinken en even contact opnemen met de huisarts of huisartsenpost!

Veel beterschap! (enne... gefeliciteerd hè!)

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik zou overleggen met je Ha of apotheek idd over je medicijnen

7. victortje

victortje Lid

13 feb 2008
    77
    0
    0
    hallo, bedankt voor de antwoorden,
    mijn huisarts weet dat ik in beginnende zwangerschap ben en heeft deze medecijnen voorgeschreven maar hijzelf zegt ook dat ze dit al 30 jaar gebruiken en nooit last me hebben gehad maar dit kunnen ze niet testen hé(moeilijk proefpersonen die dit testen)

mijn koort blijft dankzij de paracetamol onder de 38, mijn peniciline moet ik 4 dagen innemen. oh ik hoop dat dit geen invloed heeft!

groetjes

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    penicile en ab kuur kan in de zwanerschap. ik heb in de eerste weken van mijn zwangerschap blaasonsteking gehad en 5 antibioticas gehad! en toch gaat alles goed hier fijn dat de koorts door de paracetamol redelijk laag blijft. beterschap

Deel Deze Pagina