hoi dames meschien een rare vraag maar hoe kom ik het beste aan goede voedingstoffen? heb nu al 3 dagen last van diaree, en smorgens lichte duizelig heid.. kan iemand me meschien helpen.....
Jeetje, wat vervelend zeg. Veel drinken dat is in ieder geval belangrijk. Thee en water zijn denk ik het lekkerst als je aan de diarree bent. Neem je al vitamines voor zwangeren? Dan weet je in ieder geval zeker dat je alle s binnenkrijgt. En verder? Normaal eten en een beetje extra groente en fruit kan natuurlijk nooit kwaad (en is nog lekker ook). Als je diarree aanhoudt... wel even je huisarts bellen. Sterkte!
IK HEB OOK AL DE HUISARTS GEBELD EN ALS IK HET MORGEN NOG HEB DAN MOET IK LANGS KOMEN IK EET OOK ELKE DAG FRUIT 4 A 5 STUKS BEN GEK OP FRUIT VERDER DRINKEN DOE IK OOK HEEL VEEL, EN IK SLIK OOK MULTI ZWANGERSCHAP VITAMINEN, DUS IK WEET ECHT NIET WAAR HET AAN LIGT MESCHIEN EEN BUIK GRIEP OFZO MAAR DAT VERDER GEEN KWAAD NEEM IK AAN VOOR DE KLEINE OF WEL ?
Uhmm, kan je je caps lock uitzetten? On topic, ik zou even niet zoveel fruit eten tot je diarree over is. En veel bouillon drinken, vooral nu met het warme weer moet je uitkijken voor uitdroging. Voor de rest kan het niet zoveel kwaad hoor, gewoon even langs de dokter als je er morgen nog last van hebt. Succes!
Wat aan fruit wel handig is bij diarree: bananen. Die stoppen namelijk.... Niet overdrijven: 1 per dag is wel genoeg, verder beschuitjes, vooral licht voedsel, niet te zware kost. Zou dus idd niet al te gek veel fruit eten, (1 banaan en 1 ander), want door die vezels moet je spijsverteringsstelsel nogal hard aan de slag en da's juist met diarree even niet zo fijn... Ff rustig aan, die vitaminen komen wel weer als de diarree over is. Je baby pakt toch wel de voedingsstoffen die hij nodig heeft, (die komt pas in de problemen als je echt lange tijd te weinig voedingsstoffen binnen krijgt).