baby drinkt per keer erg weinig!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Jippo, Jan 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jippo

Jippo Lid

Apr 13, 2008
    75
    0
    0
    Niels is ruim 3 maanden en weegt ruim 6 kilo. Tot nu toe gaf ik alleen BV. Sinds een paar weken geef ik hem af en toe ook een flesje (soms kunstvoeding soms gekolfde melk). Ik kolf dan wel om mijn produktie goed te houden. Desondanks heb ik het idee dat mijn melk terugloopt... Niels komt overdag om de 3 a 4 uur en soms 's nachts om de 3 uur. Ik trek dit niet echt meer, zeker als ik over twee weken weer moet werken....

Wat mij opvalt (en wat misschien wel het probleem is) is dat hij maximaal 120 cl drinkt uit een flesje, al van alles geprobeerd maar dat is echt de max. per keer (vaak een stuk minder: 90 cl). Heb het idee dat hij gewoon van de kleine slokjes is maar dan wel vaker op een dag... Vooral 's nachts (ik geef dan de borst) wil ik hem eigenlijk niet laten huilen (zeker als dat van de honger is). Maar hoe kan ik proberen om hem per keer meer te laten drinken? Het kan best zijn dat ik binnenkort toch overstap op kunstvoeding, maar de schema's zoals op de verpakkingen gaat zo natuurlijk nooit lukken (hoeft ook niet perse) maar het zou fijn zijn als hij toch vooral ' s nachts wat langer ertussen laat...

Edit moderator: verplaatst naar Voeding -> Borstvoeding

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Even over KV uit een flesje: hierdoor loopt je BV inderdaad terug, omdat vraag en aanbod worden verstoord. Wanneer je een flesje KV geeft, dan denken jouw borsten dat ze minder hoeven te produceren en dus loopt je productie terug.

Dat Niels om de 3 a 4 uur komt is echt heel netjes en volstrekt normaal en natuurlijk, hoewel je 's nachts natuurlijk heel graag zou willen doorslapen.

Niels is nu ruim 3 maanden, zie ik op je banner. Vaak heb je weer regeldagen rond deze tijd en drinkt je baby vaker om te productie op te krikken. (hij drinkt vaker, jij legt vaker aan en je melkproductie wordt op deze manier meer)

Ik heb wel gemerkt dat mijn dochtertje gewoon niet meer dronk, als ze geen honger had.

Op het BV forum had ik begrepen dat het juist heel natuurlijk is voor een kleine baby om wat vaker kleinere hoeveelheden te drinken. Vaak hanteren CB's KV-schema's en die kun je niet met BV vergelijken. Ik werd daar zelf best wel onzeker van. "Waarom moet ik zo vaak voeden, terwijl anderen hun baby's maar 4 keer de fles gaven?" Nu ga ik gewoon lekker mijn eigen gang en zie wel hoe het loopt.
    Misschien is het een idee om niet meer op de klok te kijken, zodat het wat minder vaak lijkt? Weet je dat de voedingen steeds sneller gaan? Ik vond de eerste maanden het moeilijkst en daarna werd de BV een heel stuk makkelijker (en erg leuk!)

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Sluit me aan bij Marla.
    En net als Niels dronk mijn dochtertje rond de 3 a 4 maanden max 120cc als ik aan het werk was. Hoef je je geen zorgen om te maken hoor!

4. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    En dat niet alleen vaak drinken ze uit de borst meer dan uit een flesje! ook als jij maar 120CC per keer kan kolven dan drinkt de baby meer omdat hij gewoon meer melk eruit kan halen...

Ik zou geen flesjes meer geven....voorlopig...

Nog wat vragen: Gebruikt je baby een speentje of baker je het in?
    Dan kan het zijn dat je hongersignalen mist...

Heeft hij voldoende plasluiers?

Lees ook eens:
    Drinkt mijn kindje wel voldoende?
    http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... enoeg.html

Niet genoeg melk?
    ttp://www.borstvoeding.com/kindjeaandeb ... -melk.html

Share This Page