Hoe voelt dat, borstvoeding geven?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Cherrylein, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilja

Ilja Bekend lid

Sep 24, 2005
    516
    0
    0
    Oh maar dát zeg ik ook niet! Alleen bv is vele malen beter.

2. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Mits je bv ook voldoende voedingsstoffen aan maakt..En op t cb willen ze nog wel eens vergeten dat de voeding soms gewoon niet goed is of niet voldoende, en dan toch maar door pushen dat je door moet gaan. Wie moet je dan nog geloven? No way...idd wat Miepje74 al eerder zei stoppen met die 'borstvoedingmaffia' ! Luister naar je eigen gevoel..op flesvoeding wordt een baby ook groot en echt niet minder gezond hoor!
    Ik ben niet per definitie voor flesvoeding hoor, ga zelf bv geven en dan zien we wel of het lukt en hoe lang..heb geen afspraken met mezelf of partner hierover...we zien wel!

3. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vind borstvoeding geven geweldig. Het begin was lastig omdat m'n dochter de borst niet wilde pakken, heb 3 weken ft gekolfd en het via vingervoeden gegeven, daarna pakte ze de borst weer en ze drinkt nu nog bij mij. Het voelde in het begin vreemd, maar wel gewoon goed. Alleen het toeschieten was in het begin nogal gevoelig, maar dan heb je het over een seconde of 5. Vind het prachtig dat mijn lijf dit kindje heeft gemaakt en gevoed.

4. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Het er trouwens alweer flink de #@! in als ik zie welke kant dit topic weer opgaat zeg.

5. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Wat bedoel je hiermee? mag er niet meer gediscusieerd worden?

6. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Discussie is 1 ding, maar als er meteen weer met het "stoppen met de borstvoedingmaffia" wordt gesmeten heb ik alweer gegeten en gedronken. Anyway, hoop dat de ts een antwoord krijgt op haar vraag, ik ben hier verder klaar.

7. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vind het altijd grappig om te zien hoe fel BV moeders reageren terwijl hun wel heel veel kritiek hebben vaak om FV moeders en die lang niet zo heftig reageren..

Een kindje word het gezondst en gelukkigst met een gezonde en happy mama die heel veel van haar kind houd, daar zijn we het allemaal over eens....

BV moet leuk blijven (een geen drama vol pijn, tranen e.d. dat is zonde van de de toch al korte babytijd die je daarmee verpest) en je moet niet over iemand anders zijn grenzen gaan bepalen (en dat doet de BV maffia wel vaak, waaronder andere mama's die WEL bv geven en alle instanties, je bent bijna een paria als je FV wilt geven (of moet in vele gevallen))
    DAT mag niet voorkomen vind ik.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ben het helemaal met je eens! Ik ben ook groot gebracht met fv en er is niks mis met mij, mijn moeder KON mij geen borstvoeding geven (adoptie).

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

ff offtopic... bij adoptie kun je ookborstvoeding geven, je kunt het opwekken! ennuh voor de rest...ik hoor een fv-mama toch ook wel erg fel reageren...misschien zijn het mijn oren. :)

Iig...Ik heb mijn antwoord op TS gegeven dus heb hier niks meer te zoeken *rent weg voordat de storm komt* :) (sorry melige bui)

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha ik zei niet dat jij fel reageerde amom (of iemand speciaals daarmee) gewoon in het algemeen.

dus was niet persoonlijk naar iemand toe maar in het algemeen bedoeld..

Opwekken Amom klinkt pijnlijk :p zal ook wel heel veel tijd in gaan zitten (kan dat dan ook als je nog nooit bevallen bent?)

11. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik heb me er niet heel erg in geinteresseerd, maar volgens mij moet je dan de pil slikken en dan niet stoppen in de stopweek voor een tijdje (je lichaam denkt dan dat het zwanger is) en dan gaan kolven en stoppen (lichaam denkt dat het bevallen is) zoiets iig .....helemaal weet ik het niet, maar het kan zeer zeker wel!

Ja lijkt mij ook pijnlijk, kolven vind ik al pijnlijk, laat staan kolven terwijl er niks uitkomt en je moet het de hele dag doordoen om het op te wekken.....

ZIE en nou heb ik toch nog gereageerd :)

12. Niet meer actief

Ik wil enorm graag borstvoeding geven voor de eerste 6 maanden en daarna zien we wel. Maar als het niet gaat ofzo dan ben ik heel makkelijk.
    Als mijn voeding niet goed genoeg is, dan is de keuze naar de fles heeel makkelijk.

Want flesvoeding is goed voor je kindje.
    Als het niet goed was voor je kindje dan werdt het niet eens verkocht hoor.. Dan zouden mensen je uitlachen als je zegt dat je flesvoeding gaat geven..
    Het is gewoon heel goed voor je kindje.

Ja borstvoeding schijnt wat beter te zijn, maar maak je maar niet druk om dat als jij besluit over te gaan op flesvoeding dat je dan je kindje te kort doet. Want in mijn ogen is dat absoluut niet het geval.

Ik vind persoonlijk ook dat er te negatief tegenover flesvoeding gekeken wordt. En ik wil zelf borstvoeding geven ;) .. Dus niet iemand die eigen optie probeert te verdedigen. Het is tegenwoordig echt bijna verplicht in andermans ogen om borstvoeding te geven. Net als het bijna verplicht is in andermans ogen om mee te doen aan moeders voor moeders. En dan ben ik ook heel makkelijk, ik wou het gewoon niet, dus dan doe ik het ook niet.

Iedereen die flesvoeding geeft doet dat vast met plezier, of het nou eigen keuze was of omdat de borstvoeding niet lukte. En ik vind dat oo heel belangrijk.. dat een moeder en kind samen genieten als er gedronken wordt. En voor een baby is er vast niks anders hoor.
    Een baby ziet zelf geen verschil tussen flesvoeding en afgekolfte borstvoeding als die niks anders gewend is :) Ja tuurlijk als je altijd borstvoeding geeft en je gaat over op flesvoeding doet je kindje moeilijk.. het smaakt tenslotte anders..

Ik hoop dat je antwoord op je vraag hebt gevonden ondertussen Cherrylein..

Liefs

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ze zeggen dat er in BV heel veel antistoffen zitten tegen allergieeen, dat het daarom zo goed is. Dat je dan minder kans hebt op een allergie als baby zijnde. Maar ik geloof daar niet helemaal in. Allergieen kunnen ook verholpen worden door andere middelen. Ik ben van een hevige huidallergie afgekomen door homeopatische middelen. Mijn vriend heeft vanaf zijn geboorte al een kattenallergie (ook BV gehad :p) en heeft 3 weken homeopatische middelen geslikt en toen was het weg.
    Dus dat je daarom beter BV kan geven, geloof ik niet zo in.
    Maar goed, natuurlijk is natuurlijk altijd wel beter, maar er is ook geen man overboord als je het niet kan of wilt geven.

14. Niet meer actief

Hier ook allergieen gehad hoor en toch echt borstvoeding :) .
    Maar de flesvoedingen zijn ook ver ontwikkeld hoor tegenwoordig.
    Ik denk zelf dat het verschil er wel is, maar minimaal is.

15. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft voedselallergieen en ik geef bv om de kans dat hij er vanaf komt groter is als je langdurig bv geeft. Dat zegt niks over of hij er wel of niet van af komt. En ja...hoe het met hem zou zijn als hij allergeenvrije fv zou hebben gekregen weet ik ook niet....
    Ze zullen het wel goed onderzocht hebben, dat bv de kans erop verkleint...

16. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik denk dat ze beide voedend zijn. (duuuh...anders gorie je niet als baby :p )Het enige wat niet in fv zit wat ik me zo kan bedenken is de antistoffen van de moeder... en natuurlijk dat de melk zich constant aanpast aan de leeftijd van het kind.

17. Niet meer actief

Ja alleen de anti-stoffen van de mama is het verschil..
    Flesvoeding kan je zelf aan de leeftijd aanpassen he ;)

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ehm sorry maar toen ik er kwam was dat allemaal nog niet (ben 22) miss dat dat nu anders is...

19. mamanu

mamanu Bekend lid

Nov 2, 2008
    577
    0
    0
    @cherrylein

Bij mijn eerste kindje ben ik begonnen met bv. Ik vond het een verschrikkelijke ervaring; bloedende tepels, elke avond andere mensen aan mijn bed om te helpen met borstvoeding (en zij kregen het ook niet voorelkaar!) Ik ben uiteindelijk maar gaan kolven en ook dat deed erg zeer (mede door de kapotte tepels) maar ik heb het nog 5 weken volgehouden en vond dat ik genoeg geleden had.

Verder krijgen we over een tijdje een tweede kindje en die krijgt gewoon flesvoeding. Ik heb geen zin meer in zo'n rotkraamtijd doordat we alleen maar met die BV bezig zijn.

Ik zou het wel proberen als ik jou was, want het hoeft niet altijd zo te lopen. Er zijn ook moeders waarbij het wel meteen goed gaat. Als het bij mij goed was gegaan, was ik zeker er bij de tweede weer voor gegaan.

Succes!

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik las pas een stukje in een tijdschrift (natuurlijk over BV je hebt geen FV tijdschriften haha) dat er geen reclame gemaakt word voor BV en heel veel voor FV (reclame maken voor FV is zelfs per WET verboden! behalve vanaf #2) dus sloeg echt nergens op. Man overal waar je komt als zwangere is het BV voor en BV na (tot het irritante toe zeker als je niet MAG geven)

Ik vind trouwens wel veel verschil tussen merken zitten, bij de goedkopere voeding (kruidvat, bonbebe) was mijn zoontje vaak ziek en bij nutrilon (met immunofortis) echt nooit. Vond ik wel heel apart dus we hebben ook niet meer geprobeerd om ander merk te geven dit werkte prima.

Share This Page