Hoe voelt dat, borstvoeding geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cherrylein, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Toen mijn oudste met een jaar niet meer wilde, had ik hier erg veel moeite mee. Van de 1 op de andere dag was dat over.

M'n jongste van ruim 15 maanden drinkt nog 2x per dag. Heb laatst een paar dagen niet mogen geven i.v.m. medicijnen. Beiden hadden we hier moeite mee, vreselijk om te zien dat je kind nauwelijks melk drinkt omdat hij alleen jou wil... Maar als hij er geen moeite mee had gehad, zou ik het wel erg vinden, maar had ik de bv waarschijnlijk laten gaan.

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat is het zelfde als me ma heeft gerookt tijdens de zwangerschap en ik ben gezon...wat een onzin zeg (niet aan jou hoor jannes) Ik bedoel...wel of niet...je kan het niet terug draaien en geen bv geven en kijken hoe "gezond" je dan was..toch? of andersom...je zal het nooit weten.

Mijn vader heeft de ziekte van crohn (te voorkomen met bv) me moeder heeft borst kanker ( kan voorkomen worden bij de vrouw als ze minstens 9 maanden bv geeft) maar geen garantie...die krijg je nou eenmaal nooit in het leven...maar je kan altijd een poging doe om daar te komen 8)

Hypes horen ook bij het leven...ik had 2 oma's aan een wiegje stan die suf stonden te kijken dat ze op haar zij lag...tja da's weer nieuw ;)

Bv moet je doen als je zelf 100% gemotiveerd bent, of meer en een goeie doses doorzettings vermogen...

oja...ook mijn kind drinkt aan de borst (hangt niet..da's te pijnlijk) en ze slaapt al door sinds ze 4 weken is...soms een incidentje...dat gebeurt ons allemaal

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

vraagje, ik lees al een paar keer dat kindjes al met 4 of 6 weken doorslapen, heeft dat met borstvoeding te maken? of zetten jullie dat er ter info bij?

4. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik ging voor bv omdat het in begin het beste is voor je kindje. Ik had ook van te voren gezegd, dat ik de eerste 3 mnd BV gaat geven. Want ik dacht in eerste instantie dat ik het niet vol zou houden. Vervelend, grote kind die aan je borsten drinkt noem maar op. Dat wou k absoluut niet! Maar dat was juist andersom. Ik heb van mijn BV periode genoten en kindje ook! Ik heb veel informatie/inlichtingen over BV gehad en het kon geen kwaad om langer door mee te gaan! En afleren was binnen no time! In 2 dagen hoefde niet meer..

Liefs Jeanney

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik vind roken en drugs en veel alcohol tijdens de zwangerschap wel even van een andere orde dan fv, pfoei zeg! [-X

6. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Sorry er wordt hier gezegd dat Bv mama's verwijtend en cru overkomen naar FV mama's , ewel ik krijg hier net zo goed dat gevoel in de andere richting dan :rolleyes: ,dat is spijtig! Een goede mama zijn heeft niks te maken met welke voeding je je kind geeft! Ieder zijn ding !En respect voor ieders manier en keuze!

Een kind hangt idd niet aan de borst ...

Langer voeden dan bvb 1 jaar heft niet veel te maken met geen afscheid kunnen nemen of niet kunnen loslaten ofzo, ik schreef het in mijn vorige posting al, dat hangt gewoon van kind tot kind af! En idd meestal is er gewoon van de ene op de andere moment een 'klik' en kiest je kind ervoor dat hij minder nood heeft aan die BV. Overigins is hier BV wel atlijd als voeding geweest en niet bvb gewoon een troostje ofzo.

7. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nee kwaad zal het nooit kunnen. Absoluut niet. Vroeg me alleen af of je het op een latere leeftijd echt nog geeft om de voedingswaarde of gewoon omdat je het als moeder fijn vind om dat moment met je kind te hebben. Voedingswaarde halen ze dan nl. al uit andere voeding.

8. Liesje28

Liesje28 Nieuw lid

9 jan 2009
    3
    0
    0
    Voor mij is het een combinatie van beiden. Het hangt natuurlijk ook af van hoeveel je kindje nog drinkt. Matthijs dronk nog 4 keer per dag toen hij 1 was. Sommige dagen had hij genoeg aan een paar slokken en ging het meer om de knussigheid. Andere dagen dronk hij meer en elde het echt nog wel als 'voeding'.Maar ik merkte ook heel sterk tijdens de dagen dat hij bijvoorbeeld ziek was en slecht vast voedel verdoeg (overgeven) dat hij dan veel meer moedermelk wou en dat dan ook veel beter binnenhield. Ik vond dat altijd heel geruststellend, dat hij dan in ieder geval wat binnekreeg.

Tijdens de zwangerschap ben ik geminderd naar 2 keer per dag en nu gaat het meer om de knussigheid. Maar als de baby er is en ik weer overvloedig melk heb kan het zijn dat hij weer meer gaat drinken, al was het alleen maar op mama's verzoek om de stuwing weg te werken :p

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    daar kun je eigenlijk niets over zeggen.
    ik was van plan om ver te gaan maar door medische omstandigheden na 3 dagen aan de fles ennnnn ze groeit ook hoor!

10. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Dat weet ik , maar ook uit BV. Dus waarom niet? Maar weet je dit is en blijft een discussie tussen BV en FV geven. Ik vind dat ieder voor zich moet beslissen wat ie voor zijn kind wil. Ieder moeder moet z'n kind op zijn eigen manier grootbrengen! Ik heb eigenlijk hierop gereageerd alleen toen ik las over BV maffia, kind aan je borst hangen. BV kost meer tijd dan FV of andersom. Ik heb beide meegemaakt en heb het beste van gemaakt, wat de anderen ook beweren. In alles zijn er nadelen en voordelen.

En jah over 10 jaren terug was het geven van FV niet zo'n drama, omdat er minder reklama voor BV werd gemaakt, is het hier in nederland. Bij ons op de antillen was en blijft dit de beste voeding die er is!

Me moeder heeft 5 kids en heeft alle 5 BV gegeven...Me oma die heeft 12 kids en heeft alle 12 BV gegeven....Hahahah....

En eerlijk gezegd, bij me 2 zwangerschappen heb ik niet eens gemerkt dat er zoveel reklames werden gemaakt voor BV. En nu ook niet...Lig het aan mij ofzo? Door de VK werd gevraagd wat voor voeding ga je geven en ik zei van ik weet niet.. En k kreeg wat informatie mee. Toen ik bij me 1e wou stoppen, hebben ze niet zo'n drama van gemaakt...Het was mijn keuze....Ze vroegen alleen waarom en of ik niet nog een dag wou proberen en k heb duidelijk nee gezegd!

Gr Jeanney

11. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Volgens mij is dat nergezet omdat sommige zeiden dat kindjes die FV krijgen meer voldoening kregenna de voeding en langer doorsliepen. Dus dat ze niet vaker melden omdat ze wilden drinken..

Me oudste die kreeg FV en sliep toch niet door. Dat had niks te maken met FV of BV...Ze was gewoon een huilbaby en is nog steeds een huilkind.

De jongste kreeg BV maar sliepdoor vanaf 3 weken ofzo, had het met BV te maken, nee denk het niet. Ze was en is nog steeds een tevreden kindje...

12. imani

imani Bekend lid

6 nov 2006
    926
    0
    0
    Voedingswaarde wel, antistoffen niet. Je melk past zich aan op wat je kindje nodig heeft, dat betreft ook antistoffen. De moedermelk voor een kindje dat kruipt is heel anders van samenstelling dan voor een baby van 3 maanden.

Er zijn hier al een aantal keer wat sites genoemd met informatie over bv.
    Heel veel vragen die ik hier tegenkom, daarvan kun je het antwoord op die sites vinden.

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Kan ik me iets bij voorstellen. Is bij FV ook. Daar stap je ook over op andere voeding. Je blijft niet dezelfde geven.

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    lees het nou ff zoals ik het bedoel....je weet nooit hoe het is als je het niet zou doen of wel...je kan het biet terug draaien ...omdat je die opmerking vaak gebruikt wordt heb ik hem er ook in gegooit.

En trouwens als er veel allegieen in de fam. zijn en je kiest voor fles (zonder de borst een kans te geven) vind ik het heel onverstandig ...maar dat ben ik ;)

15. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    En waarom niet? ...als schoonheid voor je kindje gaat waar ben je dan mee bezig in het leven...schoonheid is relatief en voor iedereen anders.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ook best, dan oordeel je wel. Persoonlijk hou ik daar niet van en lijkt me dat de meeste vrouwen zelf de afweging kunnen maken, waar zij zich het best bij voelen, ook als dat betekent dat ze hun schoonheid heel belangrijk vinden. Of dat ze kiezen voor bv.

Ik krijg onderhand een beetje het idee dat alles in het leven van de ouders moet wijken voor je kinderen en daar ben ik het absoluut niet mee eens. Zo ben ik ook (gelukkig) niet opgevoed! Ik wil mijn eigen persoon zijn en blijven!

17. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    hahaha zo was ik ook...nou en dan ligt die kleine wurm na een bev. van 2 dagen op je buik...een week zieknhuis met slangen, infuus en blaas catheter.....en beloof je je kind het beste van het beste te geven...en wat het kost dat maakt je nix uit...je zit tot over je oren in de liefde dat je er voor voelt....alles en echt alles heb je er voor over om het een leuk gezellig leven te geven...
    Duren auto's...mooie huizen...werk met een goed salaris...veel vaak en ver op vakantie...uit eten...Ik geef het allemaal op als ik het niet met me meisje kan doen ;)

En Jah ik ben en blijf Beastie...met de zelfde nukken en gewoontes. Maar ik pas me aan aan haar en zei een beetje aan mij...net als een liefdes relatie..geven en nemen....en nu geef ik meer maar ik krijg ook zo veel :D

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Zo dat is relaxed, dat wil ik ook wel. Ik ben bang dat als ik aangeef dat ik op een bepaald punt wil stoppen of om bepaalde reden dat ik dan gezeur krijg...En idd van reclame over bv merk ik eigenlijk ook niet zoveel mijn vk heeft overigens ook nog niet gevraagd of ik het wil doen.

19. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

mijn vk heeft ook nog niet gevraagd of ik bv of fv wil geven, ik heb wel foldertjes meegekregen over bv, maar die zaten bij alle andere folders in die je tijdens je intake krijgt, ik weet niet of ze het nog gaat vragen maar maakt ook niet uit want ik wil heel graag proberen bv te geven :)

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja ik heb idd ook wel folders mee gekregen en op de kraaminfoavond hadden ze het er ook over maar ik wil het idd ook wel hoor lijkt me ook wel mooi als het zou kunnen.

Deel Deze Pagina