hoe voelt dat?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lennylenn, Jun 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo dames

dit is eingelijk een vraagje voor de vrouwen die al een kindje of kindjes hebben.

Ik lag gisteravond heerlijk te slapen totdat ik wakker schrok van een wat nattige ondergoed. bleek achteraf gewoon wat vocht te zijn maar met mn slaperige kop voelde het alsog het heeel erg nat was dus werd al bang dat mn vliezen gebroken waren.

nu vraag ik me af of dat pijn doet of wat je eingelijk voelt als je vliezen breken. en is het echt zo dat dat dan een plas " water" is of valt dat reuze mee?

alvast bedankt voor de antwoorden :D dan weet ik een beetje wat ik straks kan verwachten.

2. minkep

minkep Bekend lid

Jan 4, 2009
    644
    0
    0
    barendrecht
    Hallo meid,

Het doet geen pijn!
    Bij iedereen is het anders.
    De ene verliest een hele plons met vrucht water en de ander om de 2 uur.komt er nog wat.
    Bij het laatste was mij het geval.
    Het kan ook zijn dat je wat urine bent verloren wat niet echt der naar ruikt.
    bij mijn laatste weken was dat het geval ik kon het moeilijk ophouden in me slaap klink vies maar ja
    sterkte

3. lennylenn

oow fijn te lezen dat dat iig geen pijn doet :D
    ja kan ook idd urine zijn geweest want sanachts ben ik heeel vaak veels te lui om uit bed te stappen om even naar de wc te gaan dus probeer ik het vol te houden. dus mischien is het er onbewust toch een beetje uit gekomen.

bedankt voor de antwoorden

4. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    bij mij zijn me vliezen gebroken door de vk en het voelde toch wel alsof er een halve emmer vocht uitliep.

5. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    mila was nog niet ingedaald, dus er was niets wat het tegen hield.. nou geloof me, dat merk je wel!!

het voelde een beetje alsof er een gigantische waterballon in mijn buik was gesprongen!
    tja dan word je wel wakker..

6. lennylenn

en voelt het dan allemaal ook gelijk een stuk lichter of dat niet?

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Bij mij kwam het als een soort golf. Je kunt het niet tegenhouden. Het overkomt je als het ware.
    Nee het voelde bij mij niet gelijk een stuk lichter.

8. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    bij mij ook niet voor zover ik me kon herinneren. maar heb meteen ziekenhuis gebeld omdat het veel te vroeg was, en toen ik op hing begonnen de weeen, dus heb niet echt de kans gehad m te kijken of het lichter voelde.. hele nacht is zo snel voorbij gegaan en ging gewoon automatisch, de gedachte dat ik ging bevallen kwam totaal niet bij me op, pas 3 dagen nadat mila was geborden had ik zoiets van: hey? wat is hier gebeurd?
    (mijn enige woorden na de bevalling waren: er ligt daar een baby... wat raar, alsof ik verwacht had een giraffe te vinden ofzo.) :)

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn vliezen braken niet maar spatte uiteen (onder de douche) dit kwam door de persweeen.
    Het deed geen zeer maar luchte zelfs even op!
    Later bleek dat er nog een plens vruchtwater in zat..dit sijperlde eruit tijdens de rest vande weeen. De vk hielp soms een handje waardoor er wat meer uit kwam.
    Hoeveel je verliest ligt sowieso aan de ligging van je kindje. Als hij goed ingedaald is, fungeert het hoofjde als soort van stop ;)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je voelt wel trouwens dat je kindje niet meer echt kan zwemmen....stroef en zwaarder.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik voelde duidelijk eerst een "knap" en toen begon het te stromen, echt wel een emmer water, zo voelde het tenminste, ik wist gelijk wat er aan de hand was trouwens, als je vliezen breken ontgaat het je vast niet ;)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik was naar het toilet geweest en dacht 'hmmm, ik was toch wel uit geplast of begin ik nu incontinent te worden'. Van de vk moest ik een kraamverband indoen en een paar keer de trap op en af lopen plus op mijn hand blazen. Bleek inderdaad vruchtwater te zijn (ze kwam daarna op bezoek om te 'snuffelen' :) aan dat verband, daaraan kon ze dat ruiken. En zo zie je gelijk of het helder is.
    Het deed trouwens geen pijn hoor, ik voelde me ook niet lichter. Een uurtje ofzo daarna ging de kraan trouwens wel open en bleef het langs mijn benen naar beneden sijpelen.
    Ik geloof dat maar 8% van de bevallingen met het breken van de vliezen begint, dus de kans is groter dat je gewoon eerst weeën krijgt.
    Als je kindje nog niet is ingedaald, moet je trouwens gelijk gaan liggen als je vliezen breken, maar dat heeft de vk je waarschijnlijk ook verteld. Ben benieuwd hoe deze bevalling begint.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik heb het bij mijn moeder gezien toen ze beviel van mijn jongste broertje.

Ze stond in de gang toen haar vliezen braken.. Mijn hemel, er kwam echt in 1x een gigantische oceaan aan water uit!
    Alsof je een volle emmer leeggooit over een stenen vloer, zo een geluid ook :)

Dat ben ik nooit meer vergeten.

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Mijn vlos vertelde van de week trouwens dat maar 1/10 van alle bevallingen met het breken van de vliezen begint. De meeste bevallingen beginnen met wat "gerommel" (krampen, harde buiken) waarna de vliezen pas breken.

15. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik heb er nog geen ervaring mee, maar wat ik heb begrepen ligt het ook aan waar de vliezen breken. Dat kan dus onderaan zijn, met een flinke plens als gevolg, of bijv. bovenaan en dan sijpelt het of zo.

16. Kimama

Kimama Actief lid

Jun 7, 2009
    107
    0
    0
    Bij mij braken de vliezen heel vroeg in de ochtend. Ik hoorde een klein plopje en dat was alles.
    Omdat de kleine goed ingedaald lag verloor ik eerder druppels dan golven.
    Bij plas kun je nog spieren aanspannen waardoor het stopt met lopen, maar bij vruchtwater niet. Ik ben die dag maar bij de vk langs gegaan en die stelde vast dat de vliezen waren gebroken maar ik nog geen ontsluiting of wat ook had.
    Misschien toch wel een goed idee om een verbandje in te doen en even langs te gaan bij je vk. Stel dat je vliezen wel gebroken zijn dan mag je niet te lang doorlopen.
    Mijn dochter vond het helemaal niet prettig om 3 dagen klem te zitten terwijl het vruchtwater minder werd.
    Je maakt wel nieuw vruchtwater aan maar nooit meer dezelfde hoeveelheid.

Share This Page