sex?? dat is nu taboe

Discussion in 'Zwangerschap' started by lennylenn, Jun 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Mischien een hele persoonlijke vraag maar ik zit er best wel mee eingelijk. Nu mijn buik aan het ontploffen is voel ik me totaal niet sexy/aantrekkelijk meer. ik voel me alleen 'veilig" als ik mn kleren aan heb en anders niet. sex is al helemaaaaal taboe voor mij, ik kan er niet van genieten en al hebben we sex dan blijf ik er maar aan denken hoe idioot en niet sexy dat eruit moet zien. zo een walvis met een grote buik die sex heeft. ook als ik mooie lingerie in de winkel zie moet ik maar gauw doorlopen anders rollen de traantjes over mn wangen.

Ik kan wel huilen want vind het ook ontzettend lullig voor mijn vriend, hij vind het dan ook heel stom dat ik zo denk maar ik kan er echt helemaal niks aan doen.

zijn er nog meer vrouwen die dit probleem hebben of hebben gehad? en hoe zijn jullie hiermee omgegaan?

alvast bedankt voor de reacties, tips adviezen enz

2. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik moet zeggen dat ik me begin te herkennen in jou verhaal. Krijg nu een redelijk buik, ook nog beeldig met striemen ;) en heb het gevoel alsof mn lichaam niet meer altijd de mijne is zoals ik dat ken. Ook met sex. Als eerste schaam ik me soms bijna voor mn vriend die dit volledig overbodig vind. Hij vindt me mooi...met buik, met striemen.....!

Leuke lingerie voor zwangeren, echt mooie zoals die je normaal zou kopen, kost een gruwelijk fortuin! Dus in dat opzicht kan je jezelf, tenminste ik koop het niet, niet echt opbeuren.

Ik heb er een beetje het volgende op gevonden :p

* 'k neem een heerlijke douche
    * heb allerlei lekkere bad producten gekocht die nadien ook nog eens heerlijk blijven ruiken naar Cocos (je moet er van houden ;))
    * een leuke en toch best beetje sexie lingeriejurkje (wel een maat groter, haha)
    * een muziekie erbij

En dan proberen stom je verstand op nul te zetten.
    Heb aangegeven bij mn vriend dat ik er moeite mee heb en dagen heb dat het jurkje echt niet uitgaat :( Ondanks dat ie zich er niets bij voor kon stellen, begreep ie het wel. Dus nu wisselt het een beetje. De ene keer is het als vanouds en de andere keer is het donker en met kleren, hahahaha.....Kan ook wat hebben natuurlijk ;)

Misschien heb je er wat aan!

Groetjes Marieke

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik had er de laatste maanden ook geen zin in hoor, ook omdat ik me zo dik voelde .Was achteraf helemaal niet zo, maar goed, op dat moment voel je je nou eenmaal zo. Niet te druk over maken joh, je hormonen gieren door je lijf, je bent hoogzwanger. Als je daar geen zin in hebt, is er echt niks aan de hand. Er zijn zelfs vrouwen die hun hele zwangerschap geen sex hebben puur omdat ze er geen zin in hebben of zich onaantrekkelijk voelen. Misschien helpt het als je al een setje koopt voor na je bevalling? Dat maakt de zin niet groter, maar dan kan je een beetje uitkijken naar na de bevalling. Dat je je dan weer sexy kan kleden. Ik heb dat ook met een jurk gedaan. Werkt motiverend haha.

Sex komt wel weer, nu even niet ;)

4. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

Sep 16, 2008
    410
    0
    0
    Sta trouwens ff te kijken van mn open reactie, haha! Normaal ben ik niet zo kletserig wat dit onderwerp betreft. Veranderd de zwangerschap me toch nog een beetje ;)

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

#5 Suzie83, Jun 9, 2009
    Last edited by a moderator: Jun 9, 2009
    Begin hier nu ook een beetje last van te krijgen.
    Niet alles lukt meer en irriteer me daar ook al aan. Ik voel me ook gigantisch, schaam me soms zelfs een beetje.

Misschien dat die tips die ik net las helpen. Nu probeer ik er maar gewoon niet aan te denken, maar echt romantischer wordt het er dan ook niet op. Nu wacht ik eigenlijk ook altijd maar tot mijn vriend naar mij toe komt, dus voor hem is het ook niet leuk zo.

Terwijl we afgezien van de sex juist sinds de zwangerschap heel erg naar elkaar toe gegroeid zijn .

En moet nog even dus vind het een beetje sneu voor mijn mannetje zo ;)

6. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Naast het feit dat ik gewoon veel minder zin heb, voel ik me ook niet meer zo sexy als voorheen.

En dat komt echt alleen maar door die buik want verder is er niets veranderd. Ja, mijn borsten zijn wat groter, maar daar ben ik juist trots op :)

Mijn vriend heeft ab-so-luut geen problemen met mijn buik en kan niet van me afblijven. Als het aan hem ligt hebben we nog steeds 2x per dag sex. Soms denk ik weleens: 'Halloooooo, ben je blind? Ik ben zwanger!'

Het is gewoon moeilijk om je een sexy stoeipoes te voelen met zo een buik die in de weg zit.

Het gekke is dat ik me voor de rest wel aantrekkelijk voel.
    Ik verzorg mezelf heel goed; lekker ruiken, leuke kleding, make-up, gelakte nagels, haren gedaan, leuke sieraden...ennnn...absoluut GEEN zwangerschapslingerie..draag nog steeds mijn mooie lingerie.

7. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo allemaal!

het klinkt mischien gemeen maar zo bedoel ik het absoluut niet maar ik ben toch blij en opgelucht nu ik lees dat ik niet de enige ben. bedankt voor jullie tips, ik ga zeker uitkijken naar een mooi lingeriesetje voor na de zwangerschap.

@ASSI:ik verzorg mezelf ook goed..tenminste als ik thuis ben loop ik het liefst alleen in een shirtje met een broekje rond maar op straat zie ik er wel netjes uit. ik ga nog steeds naar de nagelstyliste;.ok mn haren zijn wat minder wantik weet me er geen raad mee kleding is leuk maar toch voel me niet aantrekkelijk. ach het zal allemaal wel over gaan eenmaal de bevalling is geweest.

ngmaals bedankt meiden !! (K)

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sex? moet er echt niet aan denken... wij hebben maar een paar keer sex gehad sinds ik zwanger was.

Mijn man mist het wel maar ik vind het toch echt niet zielig voor hem. Het is toch ook niet zielig voor mij dat ik al die zwangerschapskwaaltjes heb? Dat hoort er gewoon bij en mijn man accepteert het ook gewoon. We praten er wel over maar hij zal me nooit pushen (en ik zal ook nooit sex hebben alleen voor hem, daarvoor vind ik mezelf te veel waard).

Ikzelf mis de sex soms wel maar ik moet er nu echt niet aan denken met die buik van mij. Het helpt ook niet dat de laatste 2 keer dat we sex hebben gehad (was dat een week of 4 geleden?) mijn buik gigantisch heen en weer schudde en ik kramp ik mijn buik kreeg...

Nee de sex komt hier wel weer na de bevalling, dan hebben we heel wat in te halen haha.

9. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Nou ben ik nog niet eens zo ver als de meeste die tot nu toe gereageerd hebben maar ook hier vind de sex niet meer zo regelmatig plaats, naast dat mijn buik langzaam in de weg gaat zitten ben ik gewoon totaal onbeweeglijk in bed door mijn bekkenklachten. Vooral daardoor voel ik me totaal niet sexy.
    Leuk hoor zo'n vriendin die alleen nog op haar rug kan liggen en wat met de armen kan bewegen en verder niet :(. En als vervolgens het kind ook nog begint te schoppen dan is mijn gedachte overal behalve bij sex...
    Frustrerend voor hem, maar ik vind het zelf ook frustrerend!

10. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Maar naast het feit dat ik mijn buik in de weg vind zitten...heb ik gewoon nauwelijks meer zin in sex!

Heb geen behoefte aan sex!

En mijn vriend slaat vaak het voorspel over begint meteen aan het echte werk. Naaaaa, dan heeft het al helemaal geen zin bij mij :)

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ach lieverd mijn mannetje mag al heel lang niet meer in die buurt komen hoor.
    Laatste keer was 2 weken terug en daarvoor lag het al vanaf een week of 12 stil.
    Ik kan er niets aan doen maar ben moe, alles is zwaar vooral als ik me om moet draaien.
    Afijn sex is wel het laatste waar mijn gedachtte naar toe gaan.

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

SEX :$:$:$!?!?!? Wij hebben sinds we weten dat we een kindje verwachten geen sex meer gehad.... Met de pretecho werd er flink in mijn buik "geprikt", zodat het kindje mooi voor de camera zou gaan liggen en met elke "duw" zag je het kindje daaien/schuiven/bewegen. Mijn man krijgt dat beeld nu niet meer uit zijn hoofd...... hij weet wel dat het absoluut geen kwaad kan maar toch..... Kan me ook wel voorstellen dat dat niet zo'n aantrekkelijk idee is..... Nou ja we halen het straks wel weer in hoor ;)

Voelde me de eerste periode ook niet echt aantrekkelijk en onzeker, maar dat is nu eigenlijk helemaal over. Probeer mezelf ook goed te verzorgen. Ben met verlof maar loop niet rond in een oude trainingsbroek ofzo. Gewoon leuke kleding aan, make-up, haren gedaan, luchtje op.....

13. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Af en toe voel ik me best verplicht om hem sex te geven.. niet echt de ideale basis om sex te hebben, maargoed. Kan niks doen aan dat schuldgevoel.

Niet dat hij me pushed, maar hij begint er wel steeds over of geeft hintjes. Af en toe vind ik dat dan zoooooo......vermoeiend!

Als hij een paar dagen geen sex heeft gehad doet hij net alsof hij al een eeuw droog staat!
    Nou, dan voel ik die druk wel, hoor...

Laatst waren we met vrienden thuis. Begonnen ze over chocola en dat je daar hitsig van wordt. Zegt mijn vriend doodleuk: 'Ach, daar heb IK nu toch niks meer aan'.
    Leuk dat je het even deelt met de rest van de wereld

14. Kimama

Kimama Actief lid

Jun 7, 2009
    107
    0
    0
    Bij de eerste kreeg ik nymfomanische neigingen, wilde de hele tijd en veel en lang, tot t beurs voelde...
    Daarna is het heel erg afgenomen. Baby, verzakking, pijnlijk spiraaltje, al die dingen werkten niet mee. Moest er echt weer van leren genieten.
    En nu, als ik al een keer zin heb en we nemen er de tijd voor lig ik naderhand te bloeden. :( Schijnt niks ernstigs te zijn na het eerste trimester maar schrik er elke keer weer van!
    Dus dan maar weer niet, gewoon af en toe fijn knuffelen en heel blij zijn met een lieve begrijpende man die ook niet wil dat ik bloed.

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bij ons wordt het nu ook minder!
    ben nu 33 weken en ik heb vooral moeite om me te concentreren en opgewonden te blijven, vooral als dat meisje in mijn buik gezellig aan het meebewegen is.. ik vind het dan zo moeilijk om mijn hoofd erbij te houden..

gelukkig is mijn vriend super lief..

X

16. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Wij hebben wel sex, vind het nog wel heerlijk hoor:)
    Wel wat minder doordat ik vaker moe ben en de standjes worden natuurlijk wel wat anders, maar dat mag de pret niet drukken:D
    Succes meiden;)

17. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Hier ook al maanden geen sex meer... komt vast weer allemaal goed als de baby er is en ik weer wat kilo's kwijt ben!
    Ik maak me er niet zo druk om...

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    het komt ook wel weer goed als alles weer in rustiger vaarwater is gekomen maar het blijft sneu voor de mannetjes.
    Mijn man zegt er ook wel eens iets van of plaatst een opmerking maar laatst hadden we het er over en toen gaf hij eerlijk toe dat hij het idee ook niet zo prettig vind.
    Ondanks dat het geen kwaad kan ze schopt en beweegt aardig terug en dat maakt het toch wel erg raar in gedachte.

19. Chasmi

Chasmi Actief lid

Feb 28, 2009
    305
    0
    0
    Office Manager
    Tjemig, wat een opluchting om hier te lezen dat ik niet de enige ben die totaal de behoefte niet voelt om sex te hebben.. Voel me ook schuldig maar kan mijn hoofd er niet toe zetten. Buik zit in de weg, gebrek aan sexygevoel (manlief denkt daar echt anders over en vind me juist heel mooi), gierende hormonen...werkt allemaal niet mee... Gelukkig is hij begripvol en hebben we op andere manieren intimiteit...

20. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

Jan 13, 2009
    1,521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Zó herkenbaar! De BI zorgt er al voor dat ik alleen nog maar wat op m'n rug kan liggen en alleen m'n handen kan gebruiken (en dan wordt het vaak al lastig omdat ik me niet zo kan leggen als ik wil.
    Dan die buik die in de weg zit waardoor alles wel heel eentonig wordt. Alsof dat nog niet allemaal genoeg is, wordt die kleine kerel van ons ook nog eens enorm druk op le moment supreme, als we eindelijk eens op gang komen hier begint mijn buik van links naar rechts te wiebelen :$ Daarbij ben ik 12 kilo aangekomen en ook dat werkt niet echt stimulerend...

Share This Page