Jeuk!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lepeltje, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

AARGHHH!!!:x:x Ik word er helemaal gek van!! Ik heb zo'n last van jeuk op mijn buik, handen en voeten (voor de rest nergens). En het rare is dat het s'nachts op zn ergst is, overdag heb ik er nagenoeg geen last van. Mijn handen zijn een beetje droog maar voor de rest zie ik er niks vreemds aan, en ook aan mijn buik en voeten is niks te zien.

Hebben jullie dit ook, en wat doen jullie er tegen? Tips en trucs zijn van harte welkom, want ik word hier echt helemaal crazy van!!

xxx

2. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik heb het in de laatste weken van m'n eerste zwangerschap ook gehad (met name 's avonds/'s nachts), werd er helemaal gek van. Ben toen naar de huisarts geweest, maar die kon er niets aan doen. Ik kreeg Mentholzalf mee ter verkoeling en thats it.
    Het heeft de jeuk wel iets verzacht, maar ik bleef de jeuk houden tot de bevalling. Ik zat helemaal onder de krassen.
    Ik kan je verder geen tips geven, want echt niets hielp verder.
    Hooguit misschien de Mentholzalf aanschaffen?

Succes meid!

3. Miekske1982

21 jun 2009
    31
    0
    0
    Hoi,

Hier ook al 7 weken last van zeer veel jeuk.
    4 weken geleden naar de huisarts gegaan en ik bleek PUPP ofwel zwangerschaps exzeem te hebben.
    Heb van de huisarts een hormonencreme gekregen. Deze moest ik een week heel dun aanbrengen op de plaatsen met jeuk.
    Helaas was het na een week niet over en nu loop ik al 3 weken bij de dermatoloog. Heb nu een zwaardere hormonencreme gekregen, die ik 2 maal daags moet opbrengen.
    De jeuk is wel minder overdag, maar s'nachts word ik geregeld wakker van de jeuk. Dit komt vooral door de warmte.
    De dermatoloog gaf als tip om alleen in een slipje in bed te gaan liggen, is lekker koel en schuurt minder langs de huid. Dit werkt voor mij redelijk en mijn man is er ook over te spreken ;)

Bij mij lijkt het trouwens alsof ik de mazzelen over mijn gehele lichaam (benen, armen, buik en rug) heb.

Hoop dat je er iets aan hebt, ik zou toch eens de huisarts bellen.

Succes :)

4. leonietjuh7

13 okt 2008
    96
    0
    0
    helpende thuiszorg
    Oldenzaal
    Ik heb ook erg veel last van jeuk en ook alleen 's avonds en 's nachts. Ik word er soms gewoon wakker van. Mijn borsten/tepels en bovenkant van de handen jeuken dan ontzettend. Als ik wakker wordt dan smeer ik er wat lotion op en dan gaat het wel weer. Als mijn tepels jeuken pak ik een nat washandje met ijskoud water en leg dat erop, helpt bij mij heel goed.

5. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    ik heb ook jeuk, maar bij mij is het zwangerschapscholestase.. helaas heb ik het weer terug. was er al bang voor..
    de jeuk is idd maar op een paar plekken en behalve met bodycreme en lotion smeren (en kinder menthol poeder) is er niets aan te doen.
    ik ben hiervoor onder behandeling bij de gyn.
    moet ook hiervoor in zh bevallen.
    want is ernstige aandoening in zwangerschap.
    google er maar op.

laat je bloedwaardes eens testen op galzuren en galzouten. hier kan uit naar voren komen dat er iets mis is.

6. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Tja, hier ook al weken. Ik word er gek van. Het is inderdaad vooral 's avonds en 's nachts. Alhoewel mijn borsten en tepels ook overdag wel eens problemen geven: rennen naar het toilet, krabben, terug naar het bureau ;)

Ik probeer zo weinig mogelijk te krabben, mijn huid was op een gegeven moment volledig stuk. Als ik krab doe ik dat met fleece handschoenen aan (wat zal ik zeggen, je wordt wanhopig).

Verder heb ik menthol gel aangeschaft maar dat helpt weinig. Ik zit nog wel eens met een natte, koude theedoek op mijn borsten op de bank: dat helpt!

Verder was ik mijn benen voor het naar bed gaan met koud water en smeer er daarna een dikke laag creme op.

Succes...

7. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    BTW, dat zwangerschapscholestase klinkt vrij eng... Toch maar even bij mijn vlos aankaarten de volgende keer dat ik zo'n jeuk heb... Bedankt voor de tip!

8. rachel30

rachel30 Lid

12 aug 2009
    68
    0
    0
    geen dank..:)

9. kindje2opkomst

11 jun 2009
    57
    0
    0
    Amsterdam
    mentholgel!!
    ik had het ook bij mijn erste kindje, zat van top tot teen onder de rode bultjes en krabte mezelf helemaal stuk.
    op het laatst trok ik het niet meer en belandde bij een weekendarts, die adviseerde mij mentholgel en stuurde me naar een weekendapotheek. een dag later werd mijn dochter geboren en was de jeuk als sneeuw voor de zon verdwenen!!

Deel Deze Pagina