Ik vond het het meest op kleine spiertrekkingen lijken. Haha dat was het begin. Nu is mijn buik een boksbal die je af en toe ziet schudden
haha lachen die dingen te horen bij de een voelt het weer anders dan bij de ander maar bij mij voelt het ook als een soort zenuwtrekken
Wat grappig, je bent een half weekje verder maar mijn kleine is nog heel bescheiden. Zie m'n buik nog lang niet bewegen denk ik.
ik vond het ook meer als zenuwtrekje lijken. dat heb ik ook wel eens bij mijn oog. dan trekt het ooglid heel zachtjes samen. en zo voelde het ook in het begin.... ik voelde jamie voor het eerst bij 19 weken! heel speciaal. die eerste x dacht ik zou het... en dan was het weer en weer en dan weet je he tzeker heel leuk!
Ik vind het erg lijken alsof mijn darmen aan het rommelen zijn, maar dan aan de voorkant van mijn buik in combi met bubbeltjes/plopjes. Voel het al een week of 3, maar sinds kort pas iedere dag. Heel grappig.
beschrijf het zelf meestal als; hou een waterballon met een luchtbel beet (of balletje erin) en beweeg dit heen en weer. Het gevoel van het belletje/balletje... dat voelde ik in het begin! (ben niet zo van de vlindertjes beschrijvingen maar je kan het eventueel ook wel een plopje, gekriebel of zenuwtrekje noemen! Nu wordt het steeds meer de beschrijving; van de vinger op de duim en dan laten gaan (ja... hoe noem je dat he!) en heb some het gevoel dat ze zich compleet omdraait maar dat de navelstreng te kort is en ze er even een ruk aan geeft, wat ik zelf met het dekbed doe zeg maar
Grappig om te lezen dat iedereen het gevoel anders beschrijft. Ik was gister 18 weken en soms heb ik deze week het gevoel gehad dat ik wat voelde maar dat was maar 3x ofzo. Mijn darmen zijn ook erg onrustig dus ben zo bang dat ik het daar me verwar en dat ik eigenlijk nog niets gevoeld heb. Is het wel normaal dat ik misschien nog niets gevoeld heb??
Ik merk dat de bewegingen van mijn kleintje gedurende mijn zwangerschap steeds veranderen. Bij 13 weken voelde ik voor het eerst wat gekriebel aan de binnenkant van mijn buik. Rond 17 weken voelde ik af en toe een plopje. Bij 20 weken af en toe een pijnlijke trap op mijn blaas. En nu (26 weken) voelt het soms als stroomstootjes en bubbels die knappen. Ben benieuwd wat hij de rest van de zwangerschap voor me in petto heeft
Ja hoor! Zeker bij de eerste voel je het pas later omdat je het bv toeschrijft aan darmen... maar de ligging van de placenta is ook erg belangrijk! Ik voelde pas laat iets, maar de placenta bleek aan de voorkant te liggen. Denk dat hij aan de rechterkant van mijn buik ligt want voel de beeb alleen aan de linkerkant rommelen/schoppen/ploppen...
@haasje83: Nou je het zegt, bij de 12 weken echo bleek mn placenta ervoor te liggen. Wel fijn om het zo van jou te lezen. haha, soms maar je je dan toch ff stiekem druk.... Maar het is denk ik wel bijzonder wanneer je het bewust voelt, nu denk ik het telkens maar zeker weten doe ik het niet!! Dank je!!
ik voelde mhh een soort van borreltjes in me buik .. later hele kleine plopjes en dat voel ik nog steeds ik voel de schopjes wel maar ik zie ze meer whaha me buik danst al vanaf ik gok week 22.. maar het voelt niet echt hard ofzo... ik val er ook heerlijk mee in slaap. nu zit de baby een stuk hoger en voelt het toch wel anders .. maar ik voel haar voetjes gewoon onder me ribben doorschuiven zeg maar kleine plopjes erbij maar ze is heel lief voor mamma want ze doen me tot nu toe nog geen pijn of iets dergelijks
Hier begint het nu echt pijnlijk te worden soms. Hij zet zich soms af met z'n voetjes, dan zie je echt een flinke bult aan de rechterkant en tegelijkertijd komt z'n kontje dan omhoog aan de linkerkant. Het is ontzettend geweldig om je kindje zo goed te zien en voelen bewegen...maar het kan ook best pijn doen. Maar ik geniet er nog steeds van!
als je op je zij ligt..dan voel ik sms wel wat bewegen.. maar kan er ook wel teveel mee bezig zijn hahah
ooooo wat mis ik dat gevoel ontzettend!!!! ben natuurlijk blij dat ie geboren is maar dat mis ik wel heel erg. eingelijk het hele zwangerschap gebeuren mis ik
De eerste keer dat ik ze voelde..leek het net alsof iemand met een rietjes bubbeltjes in me buik was aant blazen naderhand ging dat over in een soort van vlindertjes in je buik gevoel en steeds harder