Hoe voelt "de hik" van babytje? (26 weken zwanger)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ik vraag me af hoe het voelt als babytje de hik heeft:D Lees er steeds over dat je dat voelt, maar ik zou niet weten wát ik dan voel. Voor mij voelt alles als getrappel en geschop.

Iemand ervaring??;)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je voelt dan echt een ritmische hik-beweging van het kindje in je buik. Het voelt duidelijk anders dan bewegen of schopjes. Blijkbaar heb je het nog niet gevoeld, want het is wel duidelijk te herkennen. Hier kwam dat pas ook wat later in de zwangerschap.

3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    De hik is idd een heel ander soort bewegen.
    Heel gelijkmatig en een beetje zoals je zelf de hik hebt, maar dan dus laag in je buik.

4. Joanniej

Joanniej Lid

16 jul 2012
    55
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik kon het ook nooit onderscheiden! Zelfs tijdens de echo zei de verloskundige een keer dat hij de hik had, maar ik voelde niks..

Pas de laatste periode kon ik het duidelijk merken! En toen voelde het gewoon als schokbewegingen van het samentrekken snel achter elkaar wat je zelf ook hebt met de hik :)

5. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    De hik is echt een getik in je buik. Geen geschuif of getrappel.. maar allemaal tikjes die snel opeen volgen.

Vinden jullie (die dit voelen) ook dat ze zo snel hikken tegenover jezelf als je de hik hebt?

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    de hik voelt als bubbeltjes of borreltjes in je buik
    mijn kindtje heeft er momenteel veel last van

7. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij voelt het inderdaad precies zo. En wow, wat is die hik inderdaad snel zeg! Hier heeft ze laatste twee weken echt heel vaak de hik.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Ik voelde het als een soort ritmisch getik in mijn buik.

9. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    haha :D ik voel nu al een paar dagen soms zo een getik in mijn buik.. eerst dacht ik dat het een hartslag was maar het was veel te traag om die van mij en die van de baby te zijn.. kan het dan een "trage" hik zijn? this zo tik (3sec later) tik (3sec later) tik...

10. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Inderdaad, soort getik in je buik. Onze oudste had heel vaak de hik (ook toen ze geboren was), zelfs tijdens de bevalling. Dat is wel heel apart.

11. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Dit dus dit had ik bij de eerste. Bij deze nog niets gevoeld maar dat kan ook nog niet :p

12. 01Patricia

01Patricia Actief lid

16 jun 2012
    463
    1
    16
    Rond 26 weken voelde ik de kleine al hikken maar nog niet zo duidelijk als nu. Bij 26 weken voelde het alsof ik een hartslag voelde op 1 plaats, maar dan veel langzamer. Nu bij 36 weken voel je het niet alleen, maar kun je het van buiten ook zien!

13. urmylove

urmylove Niet meer actief

hier heb ik het ook al 3 keer gevoeld. voelt erg grappig! :) inderdaad ritmisch getik/geplop onderin mijn buik

Deel Deze Pagina