Hoi dames, Nou weet ik dat op je linkerzij slapen het beste is voor de doorbloeding van de placenta maar ik slaap zo slecht snachts doordat mij is verteld dat je niet op je rug mag slapen. Ik ben gaan google en vele sites bevestigen dit. Dat je het beste niet op je rug en rechterzij kan slapen. Nu wissel ik snachts af met links en rechts. Maar ik mis het op me rug slapen zo. Op me buik ging al niet meer.. Logisch met 31 wk zwangerschap maar nu ook al niet meer op je rug. Ik word gek van het omdraaien naar een andere zij. Iemand hiermee bekend? En slapen jullie wel gewoon op je rug?
Nachtrust | Zwanger | CJG Groningen Hier staat dat het wel mag, en dat het vooral voor jezelf minder prettig kan zijn. Maar of dat de juiste informatie is weet ik niet?
Ik slaap of op mijn rug of op mijn linkerzij. Anders kan ik gewoon niet slapen. Mijn gyn gaf aan dat het hooguit vervelend is voor mijzelf.
Heb ook problemen met een goede houding vinden. Wissel ook de hele nacht tussen links en recht en dat elke keer dat gevecht om bv kussen op zen plek te krijgen. Rug slapen mag wel heb ik gehoord, mits je eigenlijk een beetje rechtop slaapt met een hoop kussen achter je rug dat de druk van de baby niet naar achteren (rug) gaat maar naar onderen... Ik wordt soms halfweg de nacht wakker en verschiet me half dood als ik dan op men rug lig;. mjah, wat je in je slaap doet heb je niet in de hand hé
Hier dus ook problemen met slapen.. Ik raak ook half in paniek als ik snachts wakker word op me rug haha
Mijn bekkenfysio heeft uitgelegd dat je best op je rug mag slapen. Je kunt alleen wat duizelig worden omdat de doorbloeding wat minder kan zijn. En dan gaat het vooral om je eigen doorbloeding. Het wordt niet afgesloten ofzo maar alleen wat nauwer. Bovendien word je vanzelf wakker of draai je in je slaap als het echt problematisch zou worden. Kortom, maakt niks uit als je op je rug terecht komt hoor.
Ik slaap best vaak op me rug.. Ook op me linker en rechterzijde. Bij m'n dochtertje ook gedaan en die is ook gezond Zal dus vast wel meevallen allemaal
Thanks dames! Dan weet ik dat ik gewoon kan afwisselen vanaf nu. Ik word soms helemaal kramp achtig wakker ppfff
Ik kan trouwens niet in 1 bepaalde houding liggen want dan tintelt alles door de slechts doorbloeding. Dat heb ik zowel op me rug als op me linker en rechterzijde...
Mijn gyn heeft verteld dat het echt geen kwaad kan zolang jij nog lekker op je rug kan liggen. Wordt het wel vervelend dan geeft je lichaam dat echt wel zelf aan Slaap lekker!
Ik woon in Canada en ben cliënt bij een Canadese "midwifery" (verloskundigenpraktijk). Ik meld dit omdat de website van mijn praktijk een advies geeft op hun website met betrekking tot slapen in de zwangerschap: http://genesismidwives.ca/files/Sleeping%20in%20pregnancy.pdf Voor de mensen die niet zo goed Engels lezen: Het komt erop neer dat ze schrijven dat het niet mogelijk is om de circulatie naar de baby te belemmeren zonder je eigen circulatie daarbij ook te belemmeren. En dan ga je je vanzelf ongemakkelijk voelen. Ook zijn ze van mening dat slapen beter is dan niet slapen, en dat het veranderen van positie tijdens de nacht goed is. Ik probeer bij voorkeur op mijn linkerzij te slapen, maar ik raak echt niet in paniek als ik naar rechts moet draaien omdat ik pijn heb, of als ik op mijn rug wakker word. Ik vertrouw op een goede 'samenwerking' tussen mij en de baby, en ga er vanuit dat uitputting veel ongezonder is dan het slapen in een andere houding dan de linkerzij.
Ah thank! Stelt me zeker gerust dit. Van google word je vaak ook niet wijzer. Ik ga hopelijk vannacht heerlijk slapen haha. Kan ik eindelijk eens wisselen met posities
Je leest heel veel verschillende verhalen op Google, maar ik vertrouw op mijn "midwives" omdat ik heb ondervonden dat zij erg goed weten waar ze mee bezig zijn, en ook mijn gezonde verstand wijst in de richting van het antwoord wat ze geven. Vandaar dat ik het even deel.
Ja dat is ook wel zo. Ik word ook vaak wakker in de rug positie en dan denk ik ja er is niks gebeurt waarom mag je dan niet op je rug slapen. En zeker als je nachtrust eronder leid is dat overdag echt vervelend ppff
Ik kan gelukkig nog steeds op mijn buik slapen, ondanks dat ik toch een redelijk dikke buik heb. En gelukkig maar, want anders val ik gewoon niet in slaap. Volgens de VK kan het geen kwaad. Wel merk ik dat ik steeds vaker op mijn rug wakker wordt.. vaak van mijn eigen gesnurk. Ook heb ik het dan vaak wat benauwd..
Ik heb bij mijn vorige zwangerschap tot 't einde op mijn buik geslapen en baby is er toch ook in 1 stuk uitgekomen
Dat durf ik dus echt niet meer.. Het zou vast mogen maar ik zou de hele tijd bang zijn dat ik de baby plet hahaha
ik heb het afgelopen week nog gevraagd aan de gyn toevallig het enige wat er kan gebeuren is dat je zelf duizelig word ivm je grote slagader. maar je blijkt zelf optyd om te draaien