het is een zon.zee strand vakantie, ben bijna 5 weekjes zwanger en we drinken altijd een wijntje samen. hoe ga ik me hier uit redden?
Ja je moet het gewoon vertellen. Als zij weet dat je zwanger bent kan ze ook beter rekening met jou houden.
in deze situatie zou ik het zeker vertellen. Niet alleen omdat je geen wijn wilt drinken, maar de kans is ook behoorlijk aanwezig dat je halverwege de vakantie ineens kotsmisselijk kunt worden, of heel erg moe en nergens zin in hebt. Het lijkt me vreselijk om daar allemaal smoezen voor te moeten bedenken. Als ze weet wat er is, kan ze je beter steunen mocht je het even moeilijk hebben....
ze is mijn beste vriendin mijn man wil het nog niet vertellen, de rest lichten we pas met 12 weken in. daarbij kan ze niet zo goed dingen voor zich houden en ben ik bang dat mijn ouders het van anderen horen.....
Eerlijk gezegd zou ik dan niet met haar op vakantie gaan. Ik weet nog heel goed hoe ik mij ging voelen met 6 weken zwangerschap, en ik hield het nét vol om op mijn werk de schone schijn op te houden dat er niets aan de hand was. Maar om 24 uur per dag te verhullen dat ik mij hondsberoerd voelde en héél veel wilde slapen, dat was me niet gelukt.
Dan zou ik dat benoemen en moet ze zich maar in houden.... Het gaat toch opvallen als je ineens niet drinkt en misschien gaat ze zelf wel vragen stellen. Zeker een beste vriendin moet dat eer eer vinden en jouw wens respecteren!
Leuk zo'n vriendin... maar idd duidelijk zijn dat ze echt haar mond moet houden. In jouw situatie zou ik het ook aan de beide ouders vertellen. Maar goed ik ben daar nooit zo geheimzinnig over geweest. Zou ook ern miskraam met mijn naasten willen delen....
Als je nou zegt dat je aan het proberen bent om zwanger te worden en dat de dokter heeft gezegd of dat je hebt gelezen dat het beter is om geen alcohol te drinken?........ok, mocht je dan beroerd worden zie je het dan wel weer maar het kan ook zijn dat je helemaal geen klachten hebt dus dan gaat t gewoon goed. Bij de eerste heb ik helemaal geen klachten gehad, bij de tweede was ik constant misselijk vanaf week 5...
Misschien iets verzinnen als geen alcohol vanwege allergiemedicijnen ofzo? In mijn vijfde week heb ik tegen een vriendin gezegd dat ik zwanger zou kunnen zijn, omdat ze mij ging masseren vanwege rugpijn. Ik wilde toch wel graag dat ze een beetje voorzichtig was en omdat mijn ouders en schoonouders nog van niets wisten, wilden we het eigenlijk ook nog niet vertellen. Ik weet trouwens niet hoe slank je bent, maar bij mij was het met week acht al duidelijk zichtbaar, wij konden het niet stilhouden tot week twaalf. In ieder geval heel veel plezier op je vakantie!
Ik zou het ook gewoon vertellen. De kans is anders groot dat ze het raadt, of dat ze je niet echt gezellig vindt op de vakantie. Wij hebben het ook vrij vroeg aan hele goede vrienden verteld en zij is normaal ook lekker de tamtam bij onze vriendengroep, maar ze heeft zich er prima aan gehouden, dus misschien kan jouw vriendin dat ook wel, als ze weet dat ze de enige is die het weet?
de vakantie is lang geleden al geboekt. Ik voel me uitstekend! nergens last van iklaat het er maar op aan komen