zit niet lekker in mn vel

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mandytjuh, 20 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi...

ik heb is een vraagje.
    ik ben nu 16 weken zwanger en ben precies 2 weken niet moe en misselijk geweest, maar sinds 1,5 week ben ik weer mega moe en super misselijk zelfs weer met spugen erbij ( niet zo veel maar toch)
    ik voel me ook niet zoals ik me normaal voel, het zal wel met mijn hormonen te maken hebben denk maar toch zit niet echt lekker in mn vel.
    verder beginnen mijn angsten dat het weer mis gaat weer sterk naar boven te komen terwijl ik daar eigenlijk geen rede voor heb momenteel...
    ik heb gelukkig zo'n angelsound dus kan ik als ik me onrustig voel even naar het hartje luisteren.
    maar toch ik weet niet ... zou dat nu komen omdat ik niet lekker in mn vel zit en weer vaak moe ben ( extreem moe) en misselijk of is er iets anders aan de hand.

momenteel slik ik even geen multivitamine want zodra ik die inneem moet ik geheid spugen...
    wel eet ik fruit en genoeg vezels ed en ik drink ook voldoende eigenlijk teveel vind ik zelf ( zeker 3 ltr op n dag)

ook heb ik een accu-chek van mijn moeder in huis en ik prikte vanmorgen en die stond op 7,2 is dat niet te hoog?

ik hoef pas over 3 weken weer na mn eigen VK toe.
    zou ik met deze vragen ook nog even contact op moeten nemen met mijn eigen VK of zijn mijn vragen hier nog te beantwoorden?

alvast bedankt en sorry dat het toch een groot mailtje is geworden

groetjes Mandy

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Mandy,

Wat vervelend voor je dat de zwangerschap met deze klachten gepaard gaat. Het is vrij normaal dat je zulke klachten hebt. Je moe voelen, af en toe overgeven, misselijk, niet lekker voelen en ook niet lekker in je vel zitten.

Je eet goed, je rust goed, je luistert naar je lichaam, ik denk dus dat het door de hormonen van de zwangerschap komen. Praat erover, doe de activiteiten waar je goed en prettig bij voelt. En helaas gaat niet elke zwangerschap vol roze geur en maneschijn.

Mocht je twijfelen of er iets anders aan de hand is of je bent in die zin niet voldoende gerustgesteld, bel dan even voor een extra controle ter geruststelling.

De accucheck, ik zou dit apparaatje alleen gebruiken op advies van de verloskundige of huisarts. Je zou het resultaat kunnen bespreken maar mocht de utislag inderdaad afwijkend zijn. Dan wordt dit waarschijnlijk in een labarotorium van het ziekenhuis nogmaals gecontroleerd.

Groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina