Ik ben heel nieuwsgierig hoe het voelt als het kindje in je buik de hik heeft. Af en toe gaat mijn buik op en neer en voel ik allerlei schokerige bewegingen in mijn buik. Zou dit de hik kunnen zijn? Vanaf wanneer hebben jullie dat gevoeldt en hoe vaak heeft een kindje de hik? Ben erg benieuwd! liefs, Cleo
Als bij mij de kleine de hik heeft voel ik van binnen in mijn buik allemaal kleine schokjes, van buitenaf voel ik het meestal niet.
haha toevallig heeft de mijne het op dit moment.. het is een heel regelmatig gevoel. Heel snel achter elkaar een soort kleine schokjes, heel regelmatig.. een beetje net of je hele lichte schopjes krijgt hele tijd achter elkaar.. ik moet zeggen vind het maar een vaag gevoel. hihi
@ Bar: het klinkt wel heel gezellig! Geniet jij ook zo van alle bewegingen in en van je buik? Van de week voor het eerst mijn buik zien bewegen toen ik op de bank zat. Fantastisch gezicht! Waarschijnlijk was het al te zien als ik ging liggen, maar als ik in bed lig, heb ik mijn lenzen uit en zie ik niet goed
Ik vind het niet zo'n fijn gevoel als mijn kleine de hik heeft. Inderdaad heel snel plopjes achter elkaar. En die van mij krijgt meestal de hik als ik 's nachts net naar de wc geweest ben. En dan kan ik dus niet meer verder slapen. De schopjes en het woelen vind ik wel een erg gezellig gevoel, maar die hik hoeft voor mij niet zo... Maar goed, het schijnt wel goed te zijn voor de rijping van de longetjes.
ik kan me nog van mijn vroige zwangerschap herrinneren dat ik het heelrijk vond om mijn kindje zo te voelen bewegen toen ik al best een eind in de zwangerschap was zag ik ook wel eens zo een voetje voorbij komen als ze zich omdraaide prachtig gezicht was dat je voelt je dan wel heel erg transparant hoor hihihihi
Wat verstaan jullie onder 'heel snel achter elkaar'? Ik merk soms dat ik meerdere plopjes van precies dezelfde sterkte op precies dezelfde plek krijg. Maar dan zit er wel zo'n 2 sec minimaal tussen denk ik en niet echt direct achter elkaar...? Dus weet dan niet of dat de hik is?
aha! dus dat is wat ik voel! Ik voelde (ook aan de buitenkant) een soort van heel regelmatige schopjes. Kon me al niet voorstellen dat de kleine zo ritmisch kon schoppen. Maakte er wel eens een grapje over, dat het een drummer zou worden.... Maar het kleintje heeft dus dan de hik. Nou onze meid heeft het zeker 1 x per dag.