Hallo Ik heb een vraag. Wat vinden jullie ervan terwijl je weet dat je zwanger probeert te raken maar je rookt nog? En tijdens je zwangerschap gewoon door rookt. Je hoort er zoveel verhalen over. Terwijl ik iemand ken die in oktober een prachtige zoon heeft gekregen en die rookte als een ketter maar tenslote een gezonde jongen van 52 cm op de wereld gezet Ik rook zelf ook nog maar ben veel minder aan het roken wil tenslote zo snel mogelijk stoppen maar dat lukt op dit moment nog niet:x
Hoi, Slecht natuurlijk... Zowieso tijdens de zwangerschap nooit roken. Tuurlijk zijn er gevallen waarbij het goed gaat. Maar het lijkt me verschrikkelijk om achteraf jezelf af te moeten vragen; wat nou als ik niet gerookt had... Dus met andere woorden; Áls je een kindje krijgt wat hulpbehoevend is, hoef je je in ieder geval niet te verwijten dat jij er iets aan had kunnen doen. En voor het zwanger worden... ik probeer zwanger te worden en rook ook nog, wel minder, maar ik rook wel. Ook heel slecht natuurlijk, maar zodra ik een positieve test heb of ook maar een vermoeden, dan stop ik. Al moeten ze me ergens aan vastbinden ofzo. Ik zal geen sigaret opsteken. Overigens heeft roken vóór de xwangerschap geen invloed op de baby. Wel op je vruchtbaarheid, ook iets om je druk om te maken, vind ik zelf. stoppen is natuurlijk altijd beter, maar o wat is het moeilijk... xx
Hier heb je nog zo`n iemand. Mijn vriend en ik proberen ook zwanger te worden maar ik rook ook nog. Maar zodra ik een positieve test heb, gaan de sigaretten aan de kant. Zit er aan te denken om over 2 weken te gaan stoppen. Iemand zin om met me mee te stoppen Groetjes
Ja het idd heel moeilijk Maar gelukkig gaat me vriend samen met mij stoppen. Maar heb ook gezegd zodra de test positief is dan stop ik gelijk dan gaat alles de prullenbak in. Alles voor ons kindje Gelukkig drink ik geen alcohol En me vriend heel zelde alleen in het weekeind af en toe.
Geld trouwens voor meerdere dingen. Ik drink zowieso al niet. Maar ook andere dingen waarover bekend is dat het slecht is tijdens je zwangerschap. Als ik ongesteld ben, of net ben geweest, eet ik wat ik wil, maar als ik denk, er zou nu een kans in kunnen zitten...let ik zeker op mijn eten e.d.
Hahah ja ik let ook nu op het eten Wij hebben eergister een bal gehakt gegeten. Normaal neem ik dan klein stukje gehad rauw met de kruiden vind ik wel lekker haha. Is niet goed ik weet het. Maar nu had ik zoiets nee niet doen zometeen is het raak en zit je rauw vlees te eten!!. Dus let ook erg op het eet gedrag nu
Hoi, Hier ook een roker...Ik heb tijdens de zwangerschap gerookt(wel wat minder)en heb een gezonde zoon op de wereld gezet en keano was ook 52 cm...De placenta zag er goed uit!!Ik praat roken tijdens de zwangerschap absoluut niet goed, maar kon helaas niet stoppenIk heb het er ook met de doktor over gehad en hij zei:als je tijdens je zwangerschap rookt en je stopt en je krijgt stress is ook absoluut niet goed voor de kleine...Dus als je wilt stoppen moet je het nu doen (vindt ik), en niet als je al zwanger bent..Maar dat is mijn mening..Ik wens je veel succes met stoppen en hoop dat je snel mag aantellen
Dank je wek Keano Ja ik wil zelf nu ook stoppen. Maarrrrr zo in de stressss of we inverwachting zijn. Maandag test doen en als die posi is dan gaat alles gelijk de prullenbak in!!!!
Wij roken ook allebei en gaan stoppen op 1 januari. Ik weet dat het heel erg moeilijk zal gaan worden, maar we gaan er voor. Nog een reden is dat mijn collega's weten dat als ik stop met roken ik waarschijnlijk zwanger ben en ik niet wil dat zij het al weten als ik net 4 weken zwanger ben....daarom gaan we op 1 januari stoppen (want zoveel mensen gebruiken die datum op te stoppen, dus wij ook, dan valt het niet zo op) Een andere reden is dat ik eind deze maand naar de gyn ga en die zal vast ook wel zeggen dat we moeten stoppen. Maar de allerbelangrijkste reden vind ik het zwanger worden/zijn. Een vriendin van mij rookte ook toen ze zwanger was en daar sloeg ik dus mooi haar sigaret uit haar mond als ze het deed waar ik bij was. Dat ze rookt moet ze natuurlijk zelf weten, maar niet als er een frummel in haar groeit. :x:x
Hoi Annie Nee idd Dat is waar ik dus ook op moet letten ze weten dat dan ook op me werk dat ik dan bezig ben om proberen zwanger te worden en in ons omgeving precies het zelfd. Al kom ik gelukkig bij veel mensen waar niet gerookt mag worden binnen!! En dan rook meestal de hele tijd niet zolang ik bij hun op visite ben. Helaas ga ik altijd wel met me collega's buiten een sigaretje roken Maar 1 ding als je 1 jan stopt dan kan je altijd zeggen dat het je goeie voornemens zijn
Dat is niet waar. Het heeft wel dergelijk invloed op je zaad en eikwaliteit en de uiteindelijk bevruchting, waardoor ook roken voor en/of tijdens de bevruchting een grotere kans geeft op een miskraam. Even ter info
Ik denk dan zo: Roken is zowieso niet goed.. Dus het zal ook zeker niet goed zijn als je een klein wondertje op de wereld wilt zetten... Daarom heb ik ook gezegd van: Als ik ga stappen is het vanaf nu gewoon geen alcohol meer (Niet dat ik altijd dronk maar is gewoon principekwestie Alles wat niet 100% Gezond is zal ook best invloed hebben ook al ben je nog niet zwanger..
@Trees. Het heeft inderdaad invloed op de sperma en ei kwaliteit, waardoor het moeilijker is zwanger te worden. er vind dus moeilijker een bevruchting plaats dan bij niet rokers. Als rokers rond de bevruchting stoppen met roken, worden er evenveel gezonde baby's geboren als bij niet rokers. Dit heb ik uit het boek 'zwanger worden' van Marielle Croon.
@eikwaliteit... Wat ik me dan toch altijd afvraag... kijk dat van dat zaad begrijp ik wel... want dat wordt tijdig ververst... maar een meisjesbaby draagt alle eitjes al bij zich..... dus als ze dan een tijd rookt... en later stopt voordat ze zwanger wil worden... dan kunnen de eitjes toch al verknald zijn...??!!
@Seth Lijkt mij inderdaad ook logisch. Maar misschien heeft het geen invloed op de eitjes? Weet niet hoe het precies zit.. Maar in ieder geval is niet roken natuurlijk altijd beter! Hoop dat we allemaal snel kunnen stoppen!
Daarom ga ik mooi op 1 januari stoppen En misschien stiekem extra strakke truitjes dragen zodat ze lekker kunnen gissen, haha! Voorlopig ben ik toch nog niet zwanger, want ik heb geen eisprong/cyclus/menstruatie.... Helaas wil/moet ik het wel gaan vertellen als we evt in de medische malle molen terecht komen, want ik wil dan wel dat mijn baas de reden weet waarom ik vaak weg moet. Maar zover is het gelukkig nog niet.
Ik vind persoonlijk dat je, zodra je zwanger wilt worden moet gaan stoppen met roken. Ja, dat is moeilijk maar het is nog veel moeilijker om te stoppen als je al zwanger bent. Nu kan je nog proberen te gaan minderen en daarna te stoppen. Ja, dat is heftig en lastig maar zonder de gierende zwangerschaps hormonen wel een stuk makkelijker als met.
En stel dat je alleen in het weekend rookt, een paar sigaretjes? (max 3 ofzo)Wat heeft het dan voor gevolgen op je vruchtbaarheid als je zwanger wilt raken? Heeft bovenstaande ook invloed op vruchtbaarheid van de man? (Ik bedoel dan echt maar heel weinig in het weekend bijv.) Succes met stoppen!
ik ben gestopt tijdens mijn zwangerschap van rayan en de gyn vond het op den duur beter dat ik weer ging roken. ik heb borderline en moest ook met de midicatie stoppen. leek wel een stuiterbal zo erg streste ik