hoe voelt een eisprong?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tord, Dec 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Goeiemorgen allemaal!
    ik wil deze maand eens goed opletten of ik merk wanneer mn eisprong is. Ik lees hier regelmatig dat jullie dit voelen. Nou weet ik van voor mn eerste zwangerschap dat het me nooit opgevallen is, maar ik was er ook niet echt mee bezig, en ik weet dus ook totaal niet hoe dit voelt. Als een plopje ofzo? Ben benieuwd :).

2. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Hoi Tord,

Niet alle meiden kunnen hun eisprong voelen, dus wees niet bezorgd als je het toch niet voelt! :)

Ik voel hem zelf wel erg duidelijk. Ik heb dan een paar uur echt vreselijk veel pijn in mijn onderbuik, duidelijk aan 1 kant. Ik voel me dan ook helemaal opgeblazen. De pijn zelf vind ik te vergelijken met de spierpijn die je in je milt wel eens voelt, als je vlak na het eten/drinken stevig gaat lopen of rennen. Ik ga er vanuit dat bij mij het eitje springt als deze pijn op z'n top is. Maar er is bij mij niet 1 duidelijke pijnscheut die wijst op de sprong zelf.

3. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hallo,

Zelf heb ik of links of rechts onderin buikpijn, geen kramp maar een zeurende pijn.
    Wat ook al genoemd werd, als de pijn op de top is dan springt het eitje, ik had toevallig maandag mijn eisprong weer en het is een paar uur pijn en even later was ik weer pijnvrij ;)

Het lichaam blijft een raar iets ;)

Succes allemaal, groet Mariska

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Zeurende pijn, houdt een paar dagen aan, en tot na mijn eisprong (achter gekomen door tempen en ovutesten). Voor mij was afgaan op mijn lichaam dus niet voldoende om precies mijn eisprong te achterhalen.

5. krumeltje

krumeltje Actief lid

Dec 9, 2008
    185
    0
    0
    Bij mij ook een aantal dagen een stekende pijn onderin mijn buik, elke dag wordt de pijn een beetje erger, en ineens is het dan weg. Dan weet ik dat ik mijn eisprong heb gehad! (is ook altijd keurig 14 dagen na eerste dag ongi, dus omdat ik het weet let ik erop en voel ik het aankomen)

succes!!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb dan een zeurende pijn voor een paar uurtjes. Dat bouwt dan op, totdat het echt gaat steken. Dat duurt misschien 5-15 minuten. En dan nog een uurtje wat zeurende pijn en klaar.

Alleen die 5-15 minuten zijn even vervelend. Dan kan ik wel wat doen, maar moet af en toe even stil blijven staan.

7. zeeuwsmeisje81

zeeuwsmeisje81 Actief lid

Dec 13, 2010
    261
    0
    0
    Haalo,

Ik voel helaas mijn eisprong niet.
    Heb al vanaf kinds af aan veel last van mijn darmen en die rommelen elke dag als gekken, dus kan niet echt een onderscheid maken...
    Wij zijn nu een jaar verder, en merk dat heet zeer frustrerend is als je je eigen lichaam niet (her)ken(d)t...

Suc6 in ieder geval !!!

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Zeeuwsmeisje, mijn buik doet ook vaak raar, sowieso al van vroeger, maar sinds een jaar nog erger door een operatie. Ik kan het herkennen doordat ik die dag meer reageer op het eten. Het rommelt dan net even iets meer. En het voelt net iets anders, een anderen plek..

Maar geloof wel dat het irritant is, dat je het niet voelt..

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik loop sinds vanmorgen met een "volle blaas gevoel" aan de linkerkant. Het voelt irritant, en hoef echt niet te plassen. Dus dat zo zomaar mn ei kunnen zijn?

10. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

Jul 26, 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    hoi mariska, slik jij clomid ?

11. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    bedankt allemaal! Zo te lezen voel ik mijn eisprong ook niet, het komt me allemaal totaal niet bekend voor. Jammer...

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik voel het ook meestal, een soort ongi gevoel en dit duurt meestal anderhalve dag bij mij. Zodra het ongi gevoel weg is, is mn ei gesprongen.

13. MwMariska

MwMariska Actief lid

Jun 8, 2010
    331
    0
    0
    Doetinchem
    Hey.

Sorry voor de late reactie maar druk...
    Ik slik idd clomid.
    Heb in november en december clomid 50mg gehad.
    Nu is het afwachten tot ongveer 11 januari en mocht ik dan weer ongi worden begin ik weer met clomid 50mg

Groetjes Mariska

Share This Page