Hallo! Ik heb een vraagje aan de dames die bij hun vorige zwangerschap door middel van een keizersnede zijn bevallen. Mijn mooie kleine meisje is bijna een jaar en ik ben nu iets meer als 7 weken zwanger. Nu heb ik af en toe wat last van rozige afscheiding. Is absoluut niet dagelijks, de laatste keer is anderhalve week geleden. Maar vanaaf was het weer zo... Heb geen last van buikpijn (dat herken ik wel van de aller eerste keer. Dat is helaas uitgelopen in een mk), ja, een drukkend/beurs gevoel aan m'n schaambeen. Alsof ik op de stang van een fiets ben gevallen hahah! Herken die afscheiding absoluut niet van m'n vorige zwangerschap en maak me hier een beetje zorgen over . Ik heb aanstaande vrijdag de eerste echo, dus moet nog even wachten. Mijn vraag is: hebben meer vrouwen, bij een zwangerschap na een ks, hier last van gehad? Is dit een verband? Alvast bedankt!!
Ik heb dit bij mijn eerste kindje gehad, en mijn tweede en nu bij de derde ook. Ik heb bij de eerste een ks gehad, tweede vaginaal, dit wordt weer een ks. Roze afscheiding kan geen kwaad, kan ook in een mk uitlopen maar hoeft niet persé van je litteken af te komen. Ik had op t laatst bij de tweede wel dat het litteken ging irriteren/jeuken, nu ook weer last van. Als je je zorgen maakt om die afscheiding bel je toch even je vk op morgen?
Dank je wel mamamama! Heb de vk ander halve week geleden gebeld en zij maakte zich naar aanleiding van mijn verhaal geen zorgen. Probeer het ook niet te doen . Weet dat het niks hoeft te betekenen, maar blijft wel een beetje eng... Helaas maakt mijn vk niet zelf de echo dus eerder als vrijdag gaat niet lukken. (Ml kan deze week erg lastig even weg van werk en wil wel dat hij erbij is ).
Ik heb bij de eerste en de tweede zeker 3 weken rozeverlies gehad, nu bij de derde 2 weken. Hoeft niks te betekenen. Succes met de echo vrijdag!
Ik ben nu voor het eerst zwanger maar ook rond dat termijn af en toe roze afscheiding gehad. Beetje rood soms ook wel. Was bij mij denk ik gevoelige baarmoedermond, was vooral na hard niezen of hoesten, persen op wc of gemeenschap. Heb het nu niet meer. Waarom ene zwangerschap wel en andere niet weet ik niet... maar denk niet dat t aan ks hoeft te liggen.
Bedankt Hanneke. Heb vandaag we een paar keer gehad dat als ik te snel opstond, ik een soort spierpijn gevoel kreeg. We gaan het meemaken vrijdag .
Ik heb 2 keizersnedes gegad maar nog nooit roseverlies. Dus ik denk niet dat dat met een keizersnede te maken heeft. Die eerste weken... Hopelijk gaat de tijd snel en heb je vrijdag een goede echo!
Dank je girlwithredhair. Je denkt, heb dit al een keertje gedaan dus zal wel minder onzeker zijn, maar niets is minder waar . Vandaag vrij, morgen werken en dan is het al vrijdag
Of het verband heeft met de keizersnede die ik gehad heb weet ik niet.. maar ik heb met deze zwangerschap ook in het begin wat bruin bloed verlies gehad.. Maar tot nu toe is alles goed gegaan, vandaag de 20 weken echo
Oh, echt niet hoor! Nu voor de 3e keer zwanger maar in het begin ook super onzeker hoor! Pas na de 12 weken werd dat minder, maar vooral na de 17 weken, toen ik haar begon te voelen. Veel plezier vrijdag!
KS gehad bij de vorige, en geen bloedverlies of iets van roze gehad bij alledrie de zwangerschappen. Dus geen herkenning.