Heel veel overgeven

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sproetje23, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sproetje23

18 okt 2013
    20
    0
    0
    Hay meiden!

Morgen ben ik precies 8 weken zwanger, en heb al vanaf week 4 (ongeveer) dat ik heel misselijk ben. Sinds twee weken is dit zo erg dat ik ook veel moet overgeven. Nu lees ik overal dat het erbij hoort en dat je alleen moet uitkijken dat je geen uitdrogingsverschijnselen moet krijgen.

De laatste drie dagen heb ik rond de 6x per dag over moeten geven, alles wat ik eet of drink komt er weer uit! Ik ben ook bang geworden om te eten, ik durf niet meer te eten omdat ik dan toch weer naar de wc moet rennen! Maar ik heb echt onwijs honger !!

Ik heb gelezen over een medicijn tegen misselijkheid, dus ben van plan morgen ochtend naar de huisarts te gaan...

Afgelopen twee weken had ik vakantie, maar morgen moet ik weer beginnen... Ik vraag me echt af hoe ik dit allemaal op m'n werk moet gaan doen!

Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt en misschien tips wat ik wel zou kunnen proberen te eten?

Liefs,

2. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerst naar de huisarts gaan. Daar krijg je waarschijnlijk medicatie mee. Dit kan overigens ook sufheid veroorzaken dus daar moet je wel mee uitkijken. En met de huisarts zou ik verder afspreken hoe en wat.

3. Sproetje23

18 okt 2013
    20
    0
    0
    Hoi miesemies,

Bedankt voor je reactie, idd was de bedoeling ook om morgen ochtend voor ik naar mijn werk moet even langs te gaan... Ik word er gek van, elk soort voedsel was voorbij komt vind ik vies, alle andere geurtjes doen me overgeven ... Pfff hihi..

Maar is even afwachten idd, hoop dat doe medicatie helpt!

Liefs,

4. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Ik ben ook zo beroerd geweest. Bij mij hielp niet veel. Milkshakes kreeg ik af en toe weg. En die voeden heel erg, zodat je niet zo beroerd bent van het leeg zijn. Succes! Meestal wordt het met 12 weken wel beter.

5. Sproetje23

18 okt 2013
    20
    0
    0
    Hoi Lisa,

Laten we hopen dat het idd bij de 12 weken over is!
    Het maakt voor mij nu niet uit hoeveel/wat ik eet... Zelfs water komt er gewoon weer uit !

We hopen maar dat het snel over is hihi..

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    1 ja, misselijkheid in bepaalde mate hoort bij zwanger zijn (ruim 65% is misselijk)
    2 nee, het is niet normaal als je niets meer kunt eten en drinken en je veel moet overgeven. Je moet idd zeker uitkijken voor uitdroging, maar daarnaast raakt je hele spijsverterings-systeem uit balans, krijgen je tanden en je slokdarm een flinke optater elke keer als je moet overgeven. Als je gaat afvallen doordat je niets eet, krijg je ook afvalstoffen in je lichaam die niet zo goed zijn.

Naar de huisarts lijkt me een hele goede zaak! Ik zou dan ook urine meenemen zodat ze kunnen testen of je uitgedroogd bent. Denk dat je zelf verder het beste kunt beoordelen of je in staat bent om te werken. Als je dit zou hebben en je was niet zwanger, zou je dan gaan werken? Ben je uberhaupt helder genoeg om te functioneren?

Sterkte in elk geval!

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat is niet zo'n goed teken! Heb je de afgelopen 24 uur wel iets aan vocht binnen kunnen houden?

8. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziekmelden en morgen wellicht vanav nog aan de bel trekken bij de huisarts. Zeker als je 24 u te weinig vocht hebt binnen gekregen!
    Super rot ik weer er alles van!! Word zelf missch morgen opgenomen ivm uitdroging.... Sterkte meis!

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eens! Je zou ook je verloskundige kunnen bellen vanavond (als je idd niets hebt gedronken de afgelopen 24 uur), die kunnen vaak meer dingen regelen voor je. Of ze kan even langs komen om je urine te testen oid.

@floortje: sterkte!!!

10. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik was in die weken ook erg beroerd en hield nix binnen..spuugde om de 2 uur en alleen maar gal..huisarts heeft toen emefasene voorgeschreven en dat kan wat sufheid veroorzaken en het werkt echt..de tablet vorm beter dan de zetpillen. .en zeker even ziekmelden. .heb ik ook gedaan toen..

11. Sproetje23

18 okt 2013
    20
    0
    0
    Heej meiden,

Op advies van schoonmoeder toch maar even de huisartsenpost gebeld, ben net terug...
    Heb idd emesafene gekregen, in zetpil. Als het morgen nog niet beter gaat moet ik naar mijn eigen huisarts...
    Moest idd m'n urine laten testen en die was erg donker.. Hopelijk werken die tabletten snel! En kan ik snel weer iets eten/drinken !

Liefs,

12. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Heel goed! Ze werken 8 uur..suc6 ik hoop dat je je snel beter voelt en gewoon voorraad vragen bij ha..heb ik ook nog steeds liggen voor t geval dat ;)

13. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig sproetje! Hopelijk helpt het je. Pas goed op jezelf!

14. Sproetje23

18 okt 2013
    20
    0
    0
    Dankjulliewel !!

Liefs,

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Goed dat je nog even geweest bent! Hoop dat de pillen aanslaan. Hoe gaat het vanmorgen?

16. Sproetje23

18 okt 2013
    20
    0
    0
    Ja nu gaat t wel, heb al anderhalve kracker op (haha) en drinken... En is nog binnen tot nu toe ;) dus hopen maar dat het zo blijft !

Liefs,

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Fijn!

Deel Deze Pagina