Hoe voelt een perswee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roosenzo, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik vond de persweeën echt een verademing. Ik voelde ze opkomen als gewone weeën, maar tijdens het persen deed het geen pijn meer...heerlijk...haha

2. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik heb vanwege een zeer heftige en continue weeënstorm bij een ingeleide bevalling een ruggenprik gehad. Toen ik volledige ontsluiting had ging de gyneacologe nog even weg, om even af te wachten of de persweeën zouden komen. Die kwamen na een minuut of 20 inderdaad. Ik voelde ze door de ruggenprik heen en daarom mocht die aan blijven staan tijdens het persen. Ik heb dus geen pijn gevoeld, maar ik herkende ze wel direct. ik had het gevoel of iemand iedere keer zachtjes mijn bekken van binnenuit iets uit elkaar duwde. Maar dan dus niet pijnlijk. Vergelijkbaar met wanneer je zelf twee handen tegen elkaar drukt. Maar ik ben me er zeer van bewust dat dit dus niet de 'standaardmanier' is waarop persweeën aanvoelen ;) Ben benieuwd wat deze bevalling me straks gaat brengen...

3. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Dat had ik idd ook, en gek genoeg had ik ook ontzettende kramp in mijn kaakspieren. Waarschijnlijk zo veel druk op gezet, ik kreeg met eten mijn mond bijna niet meer open!

Bij mijn eerste perswee wist ik meteen, dit is het. Mijn hele lichaam ging meedoen en mijn buik zag je helemaal golven.

4. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Tja.. alsof je flink moet poepen.. maar dan ook echt een niet-te-stoppen-poepen..

Ik kon ze dan ook niet opvangen.. en uiteindelijk gelukkig maar, want daardoor zat Andy laag genoeg voor de vacuum i.p.v. spoedkeizersnee! Zolang je het niet tegenhoud zijn de persweeen best wel 'fijn'..

5. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht ook bij de 2e dat ik het niet meer wist.
    Maar zodra je ze krijgt weet je het weer hoor!

6. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voelde gewoon een immense 'druk'. Ik moest gewoon drukken om die perswee weg te krijgen :)

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Maar dames als je het voelt alsof je moet poepen,, wat als je nu echt moet poepen, dat poep je het hele bed onder:)

Geven ze je ook iets om jezelf leeg te maken voor de bevalling zeg maar?

8. Trees

Trees Niet meer actief

Hihi even een schokkende mededeling voor je, maar de meeste vrouwen verliezen ontlasting tijdens het persen. De baby drukt je darmen leeg als deze door het geboortekanaal komt. Halen ze heel discreet weg en merk je zelf vaak niet. Is een heel normaal verschijnsel en ze zijn het gewend ;)

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het voelt alsof je heel erg moet poepen en je kunt ook niks anders meer dan meedrukken. op den duur gaat wegpuffen niet meer en begin je gewoon automatisch te persen

ik had 6cm en gyn liep weg. 2 weeen later begon ik te persen en zij dat de kleine kwam. zusje rende dus de gang op om iemand te halen want ik begon gewoon te oersen :). gyn voelt en inderdaad hij wkam er aan en nog 3x persen en hij was er. perweeen waren echt heftig.

bij alicia waren de persweeen veel minder heftig en perste ik gewoon op de gewone weeen mee. persen duurde hier ook 46 minuutjes

bij bijde kids niet gepoept trouwens tijdens het persen :) heb het zelfs aan me vriend gevragen naderhand. had me van te voren al goed leeggepoept

10. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    En het heeft ook nog een voordeeltje: als het gebeurt weet je verloskundige of gynaecoloog in ieder geval dat je op de goede manier perst! :) Op het moment dat het gebeurt boeit het je overigens totaal niet, hoor, zelfs als je het wel merkt. Bij mij gebeurde het ook en ik zei heel droog tegen de VK: "Oh, ik heb er wel iets uitgeperst..." en zij zei "niet helemaal waar we voor gingen, maar een goed begin!" hahaha! Moet er nu nog soms om lachen :D

11. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ow op zo'n manier! Denk ook niet dat je er echt bij still staat als je pijn hebt volgens mij:p

12. Trees

Trees Niet meer actief

Ik was de eerste keer dat ik dit hoorde behoorlijk in shock :D. Mijn gynaecoloog vertelde dat alle vrouwen wel in meer of minder mate wat ontlasting kwijtraken, maar toch ben ik blij dat ik me er helemaal niks van kan herinneren ;).

13. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    bij mij voelde het alsof ik moest spugen van onderen ha ha maar wat was dat een verademing eindelijk ff wat anders

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    aparte omschrijving maar wel waar, het is echt zo'n golf, ik bleef bij de eerste ook heel lang hangen op 9 cm en moest steeds wachten tot ze tijd voor me hadden (dus inhouden 2 uur) daarna was het effect van een perswee wel weg.

Bij de tweede voelde het minder sterk bij mij ik voelde haar alleen naar beneden "zakken" ik zuchtte ze wel weg maar ze zakte gewoon dus mijn man toch maar even iemand gehaald en na 10 minuten inhouden (ze moesten allemaal voelen en alle spullen klaarzetten) waren 2 persweeen waarbij ik niet veel hoefde te doen behalve inhouden op het juiste moment haha als ik kracht had gezet had ze nu een grote bult op haar hoofd gehad want dan had ze de kamer door gevlogen.

Het is echt een oerkracht vind ik!

15. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Pfff 2 uur inhouden nou dat was mij niet gelukt. Ik moest persen ik kon het niet inhouden. Gelukkig mocht ik mee persen er zat een verpleegster bij ons want ik had een weeënstorm en ik had al dik 16 uur weeën met infuus, ze waren al met de keizersnee bezig. Toen ik eenmaal kon persen voelde ik ze niet meer heel vervelend, maar ik moest persen want mijn zoontje had het moeilijk dus toen maar zonder weeën geperst.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe het met de 2e zal gaan ik hoop dat ik het nog 1x mag meemaken maar dan wel ff korter ha ha

16. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    als je mag persen dan zijn persweeën helemaal niet erg en juist een enorme opluchting vergeleken met de ontsluitingsweeën.
    echter voor mij waren de 2 uren persweeën die ik heb moeten wegpuffen omdat ik nog maar 7 cm ontsluiting had niet fijn. bij de laatste cm 'hielpen' ze me even met weg wegmasseren van het laatste randje. pfff wat een pijnlijke bedoeling. doordat ze rustig door gingen in de de tijd dat de wee even weg was. hierdoor had ik totdat ik mocht persen aan 1 stuk door weeën en pijn.
    toen ik eenmaal mocht persen kreeg de kleine het even moeilijk dus moest ik weer opnieuw alles wegpuffen. vond dit geen pretje vooral niet omdat de voorweeën al in een stormvoed kwamen door de weeën opwekkers.

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

alsof je heel erg moet poepen en het moet er ala minute uit!

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.168
    113
    Ik wist bij mijn tweede bevalling dat ik ze bij de eerste niet had.
    Zo wat een kracht, ik klom zowat het bad uit!
    Ze was er dan ook na 5 minuten.

19. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik vond het juist helemaal niet erg dat er ontlasting uit zou komen. Zo wist ik namelijk dat ik de goede kant op aan het persen was. En als poep nu het enige was! Het was toch een grote bende van onderen.
    Helaas had ik, omdat hij niet indaalde, zowel gewone weeën als persweeën. Ik kon ze wel wat wegpersen, maar niet helemaal. Dus voor mij was het geen opluchting. Wel weet ik dat ik direct wist wanneer het persweeën waren. Daar kan je je niet in vergissen.

Toen het niet lukte en het een keizersnee werd, heb ik nog 20 min met persweeën gezeten voordat ik voor ok ging. Dat was wel erg vervelend. Gelukkig heb ik er de jackpot voor teruggekregen!!

20. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk dat ik geen echte persweeën heb gehad, of herinner me het in ieder geval niet meer zo.
    Ik weet nog wel dat ik opeens het gevoel had dat ik moest poepen, en dat ook doorgaf. Ik moest toen wachten op de gynaecoloog (ivm tweelingbevalling) en daarna mocht ik gaan persen.
    Alleen durfde ik toen niet goed meer. Het persen voelde heel vreemd aan, onnatuurlijk en ik wist ook niet wanneer ik een wee had of niet. Dus op een gegeven moment perste ik maar als ik dácht dat ik een wee had.
    Klinkt niet echt als de ervaringen die ik hier allemaal heb gelezen ;)

Deel Deze Pagina