Hoe voelt een wee?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Appeltje22, 15 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier wel duidelijk dat het een wee was, maar het was ook zo snel. Op het ene moment rij ik nog naar mijn moeder in de auto. Het andere moment sta ik in de woonkamer, breken mijn vliezen en heb ik om de 2 minuten weeën. 4.5 uur later was ze er.

Heb paar dagen ervoor wel soort van lichte krampen gehad, geen idee of dat nou oefenweeen waren dan

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Met je vingers je mondhoeken uit elkaar trekken, steeds een beetje verder. Zo ongeveer.

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik kan het me niet meer herinneren, ook al is het nog geen jaar geleden. Ik weet wel dat het steeds pijnlijker werd.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit menstruatie krampen gehad maar de weeën oeffffffff hahaha die herken je wel idd..al heb je ze nooit eerder gehad. Ik vind dat het lijkt alsof al je ingewanden strak in een knoop worden gebonden en langzaam eruit worden getrokken . Sorry dat ik her zo griezelig moet omschrijven

5. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ik ben ook best benieuwd hoe ze voelen. Mij is verteld dat weeen heel anders voelen dat menstruatie krampen. daar gilde ik het soms al mee uit. zo'n pijn.

dus maar afwachten

6. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Haha, sommige omschrijvingen zijn echt grappig (en angstaanjagend tergelijkertijd :p). Bedankt voor jullie gedetaileerde beschrijving :D Ik ben benieuwd :D

7. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Geprobeerd, m'n mondhoeken doen nog steeds zeer :') Maar bij mij voelde het wel anders:p

8. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Wat jij beschrijft klinkt in mijn oren als gewoon een harde buik.

9. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Ik heb al wel eerder harde buiken gehad. Dat voede ook strak aan en soms vervelend, maar nooit zó pijnlijk.

10. Veera

Veera Niet meer actief

Mijn eerste echte weeen voelde hetzelfde als mijn voorweeen. Vriend timede ze maar ik geloofde niet dat ik echt weeen had dit keer (ondanks gebroken vliezen) Maar daarna voelde ik wel echt t verschil. ;)
    Het verschil was "oeh vervelend, krampje in mijn buik, pff niet fijn" naar "whaaa help me"

11. Suzanneke

Suzanneke Bekend lid

14 dec 2011
    525
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vond t echt een snijdende pijn.. Niet te vergelijken met menstruatiekrampen of voorweëen... Pijn heeft sinds kort een nieuwe dimensie....

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De eerste twee uur vond ik de weeën nog goed te doen. Ik ben nog een half uur in bed blijven liggen zeggende dat het toch echt te vroeg was en dat hij maar rond het middag uur terug moest komen.

Toen met 5 cm ontsluiting leek het net zo'n been/knie kramp (maar dan in mijn rug) waarbij je maar niet de juiste houding kan vinden. Toen zat ik achteraf gezien in een weeën storm.

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Alsof dat prikkeldraad van vroeger op je arm (vel vastpakken en tegengesteld draaien) op je baarmoeder wordt gedaan.

Desondanks.. Vond ik het beide keren een fantastische ervaring. Alleen mijn tweede bevalling duurde 25 minuten, dan zijn de weeën wel heel krachtig en dus pijnlijk.. De eerste was fijner ;) maar echt. Twee keer fantastisch.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

En oh ja, ik herkende de weeën eerst ook niet. Wist het pas zeker toen ze in bad doorgingen. Heb nooit regelmaat gehad en bij nmr 1 waren ze ook niet mega pijnlijk.

15. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Een wee voelt als menstruatiekramp maar dan 1000 keer erger.
    Vreselyk gevoel echt killing khad paar uur weeenstorm ik ging echt kapot

16. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Ik denk dat je het weet wanneer het is..moeilijk om te zeggen hoe het voelt, dacht alsof alles samentrekte en of er iets uit je getrokken word wat aan de binnekant vast gelijmd zit, haha beetje apart uitgelegd maar zo herinner ik het me

Maar ik had ze ook echt overal, buik/rug weeën, wis echt niet welke houding ik aan moest nemen, hopen dat ik het deze keer beter kan opvangen

17. Twinkle78

Twinkle78 Actief lid

14 dec 2015
    106
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had een weeenstorm waar ik nu (helaas) nog vaak aan terug denk. Nog nooit zoveel pijn gehad. Alsof mijn hele buik met ingewanden en al naar binnen gezogen werden. Echt een verkramping van je hele lichaam, niet op te vangen.
    Een echte wee herken je. Geen idee hoe een oefenwee voelt.

18. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik vond het echt pure menstruatie pijn (in onderrug en buik) maar dan 25x zo pijnlijk...

19. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Het is raar maar waar! De eerste voorzichtige weeën dacht ik: Is dit het? Maar als het ook maar een beetje heftiger wordt, weet je: dit is het! Anders dan menstruatiekramp komen ze opzetten (met een aanloop, zeg maar), hebben ze een hoogtepunt (au-au) en zakken ze dan weer weg.
    Wat jij omschrijft na je diner, klinkt voor mij niet als een wee. Succes met de bevalling!

20. JayLove

JayLove Actief lid

23 aug 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde van veel mensen om mij heen een echte wee herken je direct, maar ik snap nog steeds niet hoe ik van de eerste 4 cm ontsluitingsweeën bar weinig heb gevoeld. Een beetje krampen maar niets waarvan ik dacht hey! Het is begonnen. Om die reden werd ik ook de volgende dag gelijk ingeleid, wegens weeënzwakte. Gynaecoloog zei; je lichaam is er klaar mee, maar je baby zit nog wel lekker (was 41.1 weken). Ik voelde pas échte weeën vanaf 6 cm en dat was gelijk een weeënstorm. Hoe het voelt,
    Nou fijn is echt anders hihi. Zoals de andere dames beschrijven, zo vond ik het ook voelen.

Deel Deze Pagina