hoe nu verder 1ste kindje,<!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moe, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    kan iemand me vertellen hoe nu verder?
    Wanneer eerste echo bijvoorbeeld?

Heb al een afspraak bij de vk

2. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Alles komt vanzelf.
    Niemand kan je vertellen hoe het nu verder gaat, geen enkele zwangerschap/verloskundigepraktijk/gyneacoloog/baby/vrouw is hetzelfde.
    Ik weet niet hoever je nu zwanger bent, maar meestal krijg je de eerste echo rond de 12 weken.

Laat alles lekker over je heen komen en probeer niet van te voren te bedenken hoe dingen gaan, want het gebeurd toch niet zoals jij het bedacht hebt hihi..

Supergefeliciteerd met je zwangerschap! En ik wens jullie al het goede.

gr. Joeja

p.s. Op deze site heb ik veel info gevonden over zwanger zijn en babies. Misschien vind jij het ook prettig je in te lezen.
    http://www.babyopkomst.nl/

3. Jooze

Jooze Fanatiek lid

25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Als je een afspraak hebt bij de vk is eigenlijk alles geregeld, zei verteld echt alles wat je moet doen eigenlijk. en kijk inderdaad is op sites. daarnaast heb je ook allerlei verschillende boeken (weet niet of je een lezer bent). Maar dat heeft bij mij, bij de eerste wel geholpen. 9 maanden boeken staat per maand vaak ik wat er gebeurd met je lichaam, met het kindje in je lichaam en wat er allemaal geregeld moet worden.

1 waarschuwing je krijgt ook overal van die lijsten met wat je allemaal moet kopen. Als je iemand in je omgeving hebt met ene kind laat het even nalezen want je hebt echt niet alles nodig of maar heel kort en dan kan je het vaak wel lenen van iemand..

Jooze

4. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    dank je wel meiden...
    ja ik ben wel een lezer en heb al wat boeken ingeslagen...
    Maar wat ik me bijvoorbeeld afvraag is dat sommige meiden al met 8weken een echo krijgen...Of is dat niet normaal dan?
    bedankt voor jullie tips in elk geval ;)

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je krijgt meestal pas een echo met 12 weken, sommige vk's doen het wat eerder anderen wat later. In principe krijg je maar 2 echo's, dus eentje rond 12 weken en 1tje rond 20 weken. De vrouwen die eerder een echo krijgen zijn niet te benijden, zij hebben risicozwangerschappen.

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    aha op die manier dat wist ik niet...Tog zou ik heeel graag zekerheid willen hebben
    ik weet niet of het nu goedzit daar binnen en ik ben ook gelijk bang als ik me krampjes niet meer voel
    dus dat zou denk ik een gerust stelling voor me zijn :(

7. Vlinder84

Nu kunnen ze zowieso nog niets zien, pas met 7 a 8 weken kunnen ze hartactie zien. Elke vrouw is in min of meerdere mate bezorgd of het wel goed is daarbinnen. Maar je hebt meer kans dat het goed gaat, dan dat het fout gaat! En dat is de zien aan de overbevolking he :D

Je zult 'gewoon' af moeten wachten, hoe rot ook...

8. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik kreeg met 8 weken mijn termijn echo.Dat wil niet meteen zeggen dat je een risico zwangerschap hebt of kans op hebt.Dat is voor iedere vk anders.
    Daarbij krijg ik drie echo's de termijn echo dan, 20 wk echo en een liggingsecho_Om te bepalenhoe je kindje ligt.Die echo krijg je als ik het goed zeg rond de 35 wk pas.

9. Vlinder84

Sorry, ik lees net dat ik het verkeerd geschreven hebben. De vrouwen die meerdere echo's krijgen, hebben meestal een risicozwangerschap. Ik krijg volgende week mijn derde en geloof me, ik wil graag ruilen met iemand die pas met 12 weken een echo hoeft!

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    oke.Dat is al veel.
    1 voordeel er wel van je ziet je kleintje wel vaker dan iemand anders.
    Waarom zo vroeg al 3 echo's als ik vragen mag ?

11. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    humm toch voel ik die echte onzekerheid en zou ik wel graag een echo willen...al is het alleen om te zien dat het kindje er nog is( dat het leeft)

12. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Waarom bel je dan niet even ? Vaak doen ze het nu nog niet. Maar als je gewoon ff belt

13. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ja ik heb net gebeld...ik heb volgende week mijn intakegesprek en die vrouw aan de lijn vertelde me dat ik het aan de vk zou kunnen vragen en misschien dat er dan een uitzondering gemaakt kan worden...Ik hoop het wel

14. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    als je geen aanleiding hebt voor een vroege echo, zoals bloedverlies of krampen, zou ik het niet doen. voor 7 weken is er toch bijna niets te zien en dan maak je jezelf alleen maar nog drukker.

zelf had ik een echo met 5 weken en een aantal dagen. dit was omdat ik niet wist wanneer de bevruchting geweest was (hele onregelmatige cyclus). het zou toen kunnen dat ik al 8 weken was, maar er was niets te zien.

ik schrok maar mijn gyn zei dat het door de onregelmatigheid kwam en dat ik gewoon 2 weken later terug moest komen. toen was alles in orde :)

er zijn echter ook botte gyns die dan gelijk beginnen over een miskraam en curretage. en dan later blijkt dat alles toch wel in orde was en die meid gewoon zwanger was.

dus probeer je niet gek te laten maken, het is moeilijk, ik weet het! lees anders ook dit topic:

http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=

15. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    dank je wel meissie...
    ja het is echt heel vervelend...ik wil van de onzekerheid af, maar ik zou niet weten hoe...

Stel dat je kindje dood is bijv...krijg je dan automatisch een miskraam?Gaat het dan automatisch uit je lichaam...

Want ik kan me alleen bedenken om het vol te houden door te denken dat het nog leeft en als het niet leeft dat het wel eruit komt

16. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Als het dood is stoot je lichaam het automatisch af en krijg je een miskraam.Dus zolang je geen bloedverlies hebt hoef je je niet druk te maken.

17. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Precies! Net wat ik wilde zeggen.

Ik was zelf ook nogal benauwd hoor, want ik had een vriendin die met 7 weken een miskraam had en dacht de hele tijd dat dat mij ook ging gebeuren.

Maar ik heb mezelf toen de hele tijd voorgehouden dat er niets aan de hand was zolang ik geen erge krampen of bloedverlies had. En daarbij voelde ik me ook zo misselijk dat ik echt wel het idee had dat ik zwanger was :)

Zelfs na de echo waarop ik het hartje zag, was ik onzeker. Dus ik denk dat dat gevoel wel een beetje blijft. Ik heb het nu nog wel, ook al denk ik niet meer aan een miskraam (inshAllah!) maar ik ben meer bezorgd of ons kindje wel gezond zal zijn enzo..

We moeten gewoon proberen te relaxen en houd in gedachten dat je de uitkomst toch niet kan beinvloeden, wat die ook is! Je weet wel wat ik bedoel ;)

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Zeker weten.En het is heel normaal als je wat lichte steekjes hebt of een zeurderig gevoel in je onderbuik als dat maar niet erger word.En ja we maken ons allemaal soms wel ff druk.ook als je de 12 wk voorbij bent.Maar dat is je instinct.Ik heb elke keer een week voordat ik da de vk moet dat ik bang ben dat er iets is maar als ik daar dan ben geweest en alles gewoon goed kan ik er weer tegen aan tot de volgende afspraak.
    En ja alles komt bijna altijd goed;)

19. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja das een beetje jammer dat je "normaal" gesproken niet eerder op echo kan, omdat je je onzeker voelt, en behalve de positieve test en evt. kwaaltjes niet veel meer weet of het allemaal goed zit daarbinnen, en dan duren de 8 verdere weken tot je eerste echo lang hoor....
    k ga as maandag een gesprek met mijn HA maken...om een verwijzing naar de gyn...bij mijn vorige zwangerschap werd ons zoontje 5 weken te vroeg en te klein en licht voor zwa.duur geboren...en bij nacontrole bleek dat ik een afwijkende (hartrvormige)baarmoeder heb.....dus nu krijg ik extra controle....ik weet eerlijk gezegd dus ook niet of ik nu eerder al een echo krijg dan de 12 weken....we zien het wel....ga eerst bij de HA langs en dan horen we het wel....
    maar de eerste weken blijven spannend en onzeker!
    succes en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina