Hoe voelt het als je de eerste keer je kindje voelt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nance158, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubbletje

bubbletje Lid

23 sep 2006
    71
    0
    0
    hallo allemaal,

Ook ik voel sinds een anderhalve week plopjes! sinds een paar dagen wordt het inderdaad steeds vaker, echt mega schattig vind ik het nu al,hihi! Aan de buitenkant voel ik nog niets helaas en dus kan mijn mannetje het ook nog niet voelen maar ja dat komt binnenkort wel!

Maar ik heb overduidelijk het "plop"gevoel en ik begin nu ook te geloven dat het de kleine is hoor, in het begin twijfel je nog en zeker bij je eerste kindje weet je niet zo goed hoe het voelt natuurlijk!

Nou geniet er allemaal van en we "ploppen" gewoon lekker verder toch?

Bubbletje (met bubbletjes in haar buik :) )

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Kan denk ik wel...mijn placenta ligt voor dus dat dempt iets, waardoor ik hetzelf later pas voelde aan de buitenkant en mn man ook.
    Maar wie weet is dat het wel, zou wel toevallig zijn elke keer na een actie van jou, een reactie terug krijgen..dus denk van wel! Haha gewoon lekker van genieten :D (enneh anders ff aan je VK of GYN vragen)

En ja die bulten, haha ukkie is dan erg actief..hihi gaat steeds anders liggen. Hoop volgende week vrijdag te horen of hij/zij goed ligt! Dus druk aan het duimen hier.

Groetjesss,
    Mili

3. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Haha zeker is dat ploppen je ukkie denk ik! Ik voelde het ook als plopjes. En dacht eerst aan darmen, haha maar dat zou wel erg toevallig zijn steeds rond hetzelfde tijdstip enzo. Bovendien zijn je darmen iets anders gaan liggen dus is dat het niet ;) zei mn VK ten minste.

Ik wist ook niet wat ik moets voelen..haha ja alsof er een vliegje aan de binnenkant in je buik loopt zei men tegen mij :rolleyes: eehhhmmm hoe voelt dat haha heb ik nooit gehad namelijk dacht ik ;) :)

Inderdaad lekker verder "ploppen"en dan komt vanzelf echt het geschop :) heel leuk vooral als je wilt slapen ;) ;)

Lekker genieten!

Groetjessss,
    Mili

4. jendo

jendo Actief lid

16 feb 2007
    151
    0
    0
    lerares
    Ik ben er ook echt heel erg benieuwd naar!
    Ik kan niet wachten!
    Misschien als je veel verder bent denk je auw auw auw stop nu maar even.. hihi
    Maar kom maar op met de plopjes!
    Groetjes Jendo

5. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Met 15 weken voelde ik het voor het eerst, alsof iemand aan de binnenkant van mijn buik met een veertje kriebelde......Het was dus eerst gekriebel wat ik voelde.......

Later met 17 weken echt duidelijke plopjes.....En vanaf week 19 echt schopjes..........

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Haha echt auw auw heb ik hier niet gehad nog.

Ukkie heeft mn ribben gelukkig niet ontdekt nog..alleen mn blaas af en toe en dat is meer een vreemd en irri gevoel dan au, vind ik persoonlijk ;)

Maareh soms denk ik wel...pfff nu ff rustig haha ik wil graag slapen ;)
    Maar ja als ik ukkie dan ff niet voel op een "vast" tijdstip dan denk ik :rolleyes: schop nou maar ff heel hard dan weet ik dat je dr nog bent :)

Groetjesssss,
    Mili

7. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hahaha ja dat heb ik ook. Als ik de baby niet gevoeld heb dan prik ik zachtjes met me vingers in me buik en dan reageert hij//zij daarop met een schopje :D . Dan ben ik weer gerust gesteld van dat alles goed gaat. Ik vind het echt leuk dat hij/zij erop reageert. Ik had gelezen dat dat een soort communicatie voor baby's )in de buik) is :) Maar mijn baby heeft geen vaste schoptijden, hij/zij schopt de hele dag op verschillende tijden. Van S'ochtends vroeg tot s'nachts. 1 keer had ik het om 03.00 s'nachts (was weekend en was laat opgebleven).

8. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja die uk van ons dus wel op vaste tijden nou ja "vast"..ik bedoel als ik s avonds op bed ga en ik lig dan..trappel trappel draai draai, en s ochtends nadat ik wakker ben. Maar meestal s ochtends wel tussen 6 en 7 de eerste schopjes. Kwam dus omdat mn man dan altijd voor zn werk aan zn hand op mn buik legde haha dat ritme heeft ukkie nu te pakken ;)

Gewoon lekker van genieten, ik vind het heerlijk. Haha vooral als mn hele buik net een golfslagbad is :)

9. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik krijg een heel weeig gevoel van dat 'gebubbel' in mijn buik. Is het normaal dat het niet heel lekker voelt? Als ik iets naar voren geleund zit, voelt het soms net als popcorn in mijn buik... :(

10. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Heb ik ook daat weeige gevoel..maar das met name toen ukkie aan het draaien was..schopjes en plopjes inderaad soms net als popcorn :)

11. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben iets beginnen voelen vanaf de 16e week maar het kan dus ook later hoor.
    Het voelt soms net als een hamstertje dat rondloopt in mijn buik, soms voelt het als een vlindertje dat fladdert, alsof ik dan de vingerkootjes kan voelen bewegen maar dus meestal voelt het net als lichte klopjes en plopjes, erg bijzonder dat gevoel :)

Deel Deze Pagina