ik snap mijn lichaam niet meer, HELP!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rianne88, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne88

Rianne88 Actief lid

23 jun 2010
    259
    0
    0
    Hoi,

ik ben al 2,5 jaar gestopt met de pil. Daarna altijd een regelmatige cyclus gehad maar op het moment is het een puinhoop.

Ik word nu of een week te vroeg of een week te laat ongi. Ik heb de laatste tijd ook steeds meer pijn als ik het moet worden. Dit heb ik anders nooit gehad.
    De laatste maanden heb ik echt een raar gevoel in mijn schaamstreek, ene keer is het meer gevoelig en de andere keer zijn het pijnlijke steken. De ongi blijft wel elke keer even lang ong 2 dagen. Dit heb ik altijd al gehad.

Mijn borsten die blijven nu de hele maand gevoelig ene dag wat erger dan de andere.

Verder lijkt alles het zelfde maar ik word hier erg onzeker van.
    Ik durf nog niet naar de huisarts te gaan vanwege mijn leeftijd. Ik ben namelijk nog maar 23. Alle tijd om kinderen te krijgen denk ik dan dus waarom naar de huisarts maar ik weet nu even niet meer wat ik moet doen.

Ik hoop dat jullie iets zouden weten.

2. Fientje1986

5 okt 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rianne,

Ben je ook al 2,5 jaar zonder condoom aan het vrijen of nog niet de hele tijd aan het proberen om een kindje te krijgen? Want als je al 2,5 jaar actief aan het proberen bent, mag je zeker naar de huisarts stappen hoor. Oké, je bent jong, maar de huisarts gaat je daarvoor niet vreemd bekijken hoor. En 23 is toch een normale leeftijd om aan een eerste kindje te beginnen?

Het is goed dat je er nog niet te hard mee bezig bent en het allemaal nog even wilt aankijken. Dan word je meestal ook sneller zwanger dan iemand die elke cyclus opnieuw hoopt en "ingebeelde" kwaaltjes heeft (ik ben zo iemand). Maar je hebt pijn tijdens je cyclus en dat is toch niet meer aangenaam? In jouw plaats zou ik toch maar even naar een gyn stappen voor een controle en horen wat die te zeggen heeft.

Hou je ons op de hoogte?

3. Rianne88

Rianne88 Actief lid

23 jun 2010
    259
    0
    0
    Ja wij zijn ook zonder condoom aan het vrijen alleen nog niet actief.

Het is zeker niet aangenaam om pijn te hebben tijdens de cyclus maar de pijn blijft de hele cyclus de ene moment wel wat minder pijn maar toch altijd aanwezig.

Ik denk dat ik dan toch misschien de huisarts maar even moet bellen, ik heb morgen een late dienst dus dan moet er vast nog wel een gaatje zijn.

4. Fientje1986

5 okt 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, doe dat! Als je echt zo veel pijn hebt, is er misschien toch iets meer aan de hand daar vanbinnen. Ik wil je nu niet bang maken hoor. Ik ben in juni bevallen van mijn eerste kindje en sindsdien heb ik een eindeloze cyclus, waarbij ik ook heel veel pijn heb gehad. Ik dacht meteen aan cysten of verklevingen en ik heb gisteren een echo gekregen bij de gyn waaruit bleek dat alles stilgevallen is en ik geen cyclus meer heb. De pijn wijst erop dat mijn lichaam hopelijk probeert om alles in gang te krijgen. Nu moet ik eventjes aan de pil om de boel weer op gang te krijgen... De pijn bij jou wijst er misschien op dat je lichaam te hard moet werken om de cyclus te laten draaien en misschien kan de gyn een handje helpen om jullie snel een eerste wondertje te geven ;) De huisarts zal je ongetwijfeld een doorverwijzing geven voor de gyn. Sta er maar op dat hij je ernstig neemt! Na 2,5 jaar heb je recht op een luisterend oor!

5. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rianne,

Ik volg Fien.
    Je leeftijd speelt geen rol; als jullie klaar zijn voor een klein wondertje, zijn jullie er klaar voor.
    Na 2,5 jaar moeten ze je serieus nemen en je meteen verder helpen.

Succes meid!

6. jup

jup Actief lid

10 aug 2011
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je leeftijd is alleen maar een extra reden om je wel te helpen. Als je nu zogenaamd op je meest vruchtbare leeftijd zit en het wil al zo lang niet lukken, dan is dat het onderzoeken toch zeker waard? Misschien nog wel meer dan wanneer je ouder zou zijn, dan kan de huisarts zeggen dat het bij de leeftijd hoort. En je hebt ook nog pijn en zo, dus alle reden om naar de huisarts te gaan. Laat je niet wegsturen hoor, omdat je zogenaamd 'nog alle tijd' hebt. Dat is echt onzin.

7. Rianne88

Rianne88 Actief lid

23 jun 2010
    259
    0
    0
    Bedankt meiden, jullie antwoorden steunen me echt. Ik zal toch maar eens een afspraak gaan maken.

Ik heb wel elke maand een ongi maar ik kan er de laatste paar maanden geen tijd meer op zetten. Ik was na het stoppen van de pil heel constant! Tot een paar maanden geleden.

8. Rianne88

Rianne88 Actief lid

23 jun 2010
    259
    0
    0
    Vandaag toch de huisarts gebeld en deze was net met vakantie dus ik kan maandag bij de andere huisarts terecht. Nog een paar daagjes wachten dus.

9. moeder254

moeder254 Niet meer actief

Jeetje meid, dus jullie zijn ook al zo lang bezig..wij ook al 26 maanden..en ik heb net als jij ook zo'n cyclus..de ene maand 27 dagen en de andere 32..en iedere maand heb ik overal last van!! Deze maand heb ik tot mijn verbazing helemaal nergens last van maar ik reken al nergens meer op..

Ik hoop voor je dat je word doorgestuurd maar dat denk ik wel hoor, en misschien is er wel niks aan de hand maar dan weet je wel waar je aan toe bent!!

Succes!!

10. Fientje1986

5 okt 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je gebeld hebt meid! Hopelijk word je snel verder geholpen en bereid je vriend ook al maar voor dat hij misschien een potje zal moeten inleveren :) Hoewel ze daar in NL misschien iets minder snel mee zijn dan in BE...

11. Rianne88

Rianne88 Actief lid

23 jun 2010
    259
    0
    0
    Hij wil alles doen wat nodig is om een kindje te mogen krijgen.

Eerst maandag maar even afwachten.

Deel Deze Pagina