hoe voelt het als je harde buiken krijgt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloemetjes, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik vroeg mezelf af hoe het voelt als je een harde buik krijgt.
    En met hoeveel weken je het kan krijgen.
    Mijn buik voelt soms erg gespannen aan en vraag me af of dat hetzelfde is.

Bedankt voor het reageren.

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Een harde buik verneem je echt wel. Het is dan net of dat je een voetbal hebt ingeslikt en hij word keihard. Met hoeveel weken je het krijgt verschilt per persoon.

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wanneer je het krijgt is verschillend per persoon maar ook zeker pet zwangerschap. Maar als je ze eenmaal hebt herken je ze echt wel. Je voeld je buik dan heel strak en hard worden, 't is niet echt heel pijnlijk, in de meeste gevallen helemaal niet maar kan soms wel heel irritand zijn! Ik had het vooral als ik erg druk was geweest en meer gedaan had dan dat ik eigenlijk kon.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Je baarmoeder trekt dan samen en wordt dan keihard, alsof er een harde bal onder in je buik ligt. Bij mij worden mijn benen dan ook week.
    Ik weet niet of je nog sex hebt maar als je klaarkomt gebeurt hetzelfde.

Een strakke buik kan ook zo voelen als je banden oprekken.

verschil is meer dan ik een harde buik vanuit de breedte in mijn buik voel (van links en rechts naar het binnen samentrekken) en een strakke buik voel ik meer onderin mijn buik, beetje trekkerig en wat meer in de lengte van mijn buik...

jee wat is het moeilijk om dat uit te leggen...

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Iedereen krijgt harde buiken trouwens, ook niet zwanger trekt je baarmoeder samen, zo'n 20 keer per dag alleen merk je dit niet ;).

Maar dat je ze duidelijker voelbaar krijgt verschilt heel erg, ik had ze in de eerste twee zwangerschappen niet maar de drie zwangerschappen erna al vroeg. Nu al met 8 weken bijv.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

en toch heb ik liever echt weeën als harde buiken want daar heb ik echt last van ;)

7. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik had de eerste harde buik rond de 15 weken.. Dat was de eerste en tot nu toe ook de laatste.
    Het voelde net als een ballon in me buik die op ontploffen stond.. En ook werd mn buik opeens heel erg hard.. Ik had het gevoel het liefst mn broek uit te doen.. Maar dat ging niet, want ik zat in de auto. Gelukkig reed ik niet, want ik raakte best in paniek, omdat ik niet wist wat er gebeurde..
    Het deed geen pijn, maar ik ervaarde het wel als zeer onprettig..!!

8. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    als een steen op je maag :(

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie! Fijn dat jullie het even hebben uitgelegd....Thanx

10. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

13 dec 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Ik heb dit volgens mij in m'n 1e zwangerschap en in deze zwangerschap helemaal niet gehad.

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    wees superblij:p:D

ruilen?;)

Deel Deze Pagina