Wat te doen bij thuisbevalling als je onder een badkamer heb

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Alita, 14 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Nou jullie snappen de vraag al. Ik heb dus onder de badkmer en je kunt boven ook niet helemaal om het bed heen. Nu wilde ik een bed huren maar zijn hier kosten aan verbonden? Wil zo graag thuis bevallen.

Groetje Cindy

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij is het zo dat je op de verdieping moet bevallen waar de badkamer is ( sorry als ik het mis heb) dat zou dus betekenen dat je beneden moet bevallen, Als je goed verzekerd bent en een verwijsbrief van de VK mee krijgt, moet je dit denk ik wel ( gedeeltelijk) vergoed krijgen.

Gewoon even navragen bij de vk en je zorgverzekeraar.

3. Joytje

Joytje Actief lid

27 sep 2007
    259
    0
    0
    In Noord holland Noord, via de thuiszorgwinkel van de Omring kan je een ben huren voor 8 euro per week

je kan bij de thuiszorgwinkel bij jou in de buurt na vragen wat de kosten zijn voor het huren van een bed.

Succes en groetjes

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Volgens mij hoef je niet op dezelfde etage te bevallen als de badkamer, zolang er maar op die etage stromend water is, dan is het voldoende. (althans volgens de vk hierzo, maar dat wil geloof ik nog wel eens verschillen :( )

5. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar ik heb dus dan ook geen stromend water boven....

6. Chantico

Chantico Niet meer actief

Er moet volgens mij zelfs 'warm stromend water' zijn op de verdieping van de bevalling

7. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ja klopt, er moet stomend water zijn op de verdieping waar je bevalt, warm water hoeft nog niet eens perse!

ik had t zelfde dillemma toen ik van evi beviel, ik heb iets heel ergs gedaan, ik ben gewoon boven gaan bevallen (wij hadden niets geen water boven) en gedaan alsof m neus bloedde :oops: erg he?! ik wou ook zoooo graag in MIJN bed op mijn slaapkamer bevallen!
    niemand had er moeite mee!
    ik heb het wel vooraf met de vk besproken; en gevraagd waar ze water voor nodig heeft? nou nergens voor.... zo`n onzin dus.
    ik heb wel m vriend gevraagd dat MOCHT er water nodig zijn hij 2 emmers pakt, 1 volle om te gieten en 1 lege om t op te vangen, dat is toch ook stomend water? ha ha
    niet te zwaar aan tillen hoor!

x

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik heb hetzelfde 'probleem', plus een trap die zo steil is dat je bij complicaties door de brandweer uit het raam getakeld moet worden.

Bevallen kan dus alleen beneden. Ik heb al zitten kijken naar het huren van een bed, maar het is wel een beetje een gedoe hoor: bed in de woonkamer, evengoed het bed boven op klossen, je weet niet precies wanneer je gaat bevallen, etc. Ik ga het nog even goed bespreken met de verloskundige. Twijfel nu namelijk weer of het niet net zo gemakkelijk is om naar het ziekehuis te gaan...

Maar je kunt dus een bed huren. Ik krijg het niet vergoed, maar het is niet zo heel duur. Het gaat uiteindelijk om maximaal vijf weken. Ik kan me herinneren dat toen mijn vader vroeger een zware hernia had, we wel langer een ziekenhuisbed in de kamer hebben gehad.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Zou je niet in je omgeving kunnen informeren of er mensen zijn die een eenpersoonsbed hebben, die je mag lenen?

10. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hoi wij zitten met hetzelfde ik mag ook niet boven bevallen wij hebben ook beneden de douche zitten maar wij hebben daar geen problemen mee,beneden is het groot zat.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd, misschien gewoon bij iemand een 1 persoons bed lenen. Niemand die zijn/haar logeerbed even aan je wil uitlenen?

Nog een idee, misschien niet zo bruikbaar omdat je zo te lezen een paar dagen beneden wil gaan slapen. (tenzij ik het verkeerd begrijp). Maar ik heb weleens gehoord dat iemand een matras op de keukentafel heeft gelegd en daarop bevallen is. Dat was omdat eht bed niet omhoog gezet kon worden op klossen, was nl een waterbed.

12. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Maar waar is dat (koude) stromende water voor nodig eigenlijk? Om je een plens water in je gezicht te gooien als je de kluts kwijt bent?

13. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    :)
    Dan wil je geen onderwaterbevalling, krijg je m alsnog!
    Geen idee waar het voor nodig is eigenlijk.

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Even een worst case scenario bedenken waarom je water nodig hebt UUUUHH

Nou jij hebt een megasnelle bevalling, VK rent de trap op, ziet het hoofdje al verschijnen als ze boven komt. Shit, ze heeft haar handen niet gewassen. Nu moet ze heeellemaaal naar beneden lopen om haar handen te wassen....

Volgens mij kan deze trouwens beter onder "bevalling"

15. Konijn

Konijn Niet meer actief

Volgens mij stort onze keukentafel in als ik erop ga bevallen... :-D Zou het toch niet aandurven... :oops:

16. Konijn

Konijn Niet meer actief

Waarop ga je bevallen dan? Huur je een ziekenhuisbed?

Op zich hebben we ook wel ruimte zat. Alleen niet zo gezellig een paar weken een bed beneden. maar ik begreep dat het echt alleen vor het bevallen zelf is. Van te voren en snel daarna mag je gewoon weer boven slapen (is namelijk niet zo gezellig in mijn eentje beneden en man en kindje boven).

Ik wilde eigenlijk zittend bevallen (op zo'n kruk), maar dan zal je zeker evengoed wel zo'n bed nodig hebben... Ik ga het maandag maar even aan de verloskundige vragen allemaal... :rolleyes:

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je hebt inderdaad in ieder geval ook een bed nodig. Het is niet altijd mogelijk om zitten te bevallen, als je kindje het te zwaar krijgt moet je gaan liggen (en dan is een bed wel handig ;)).

18. Alita

Alita Niet meer actief

Ja dank jullie voor de reacties... Ga het maar eens aan mijn verloskundige vragen....

Deel Deze Pagina