voel je de groei van je baarmoeder?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura1989, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij de verloskundge geweest op intake ben vandaag 9+3.
    Omdat ik wat buikpijn heb niet echt buikpijn maar bepaalde druk erin (weet het niet goed te omschrijven) heeft ze ook aan me buik gevoelt.
    Ze dacht eerst dat het misschien een beginnende buikgriep was.
    Maar toen ze voelde zei ze me gelijk dat je baarmoeder die is voorbij je schaambot.

Nu vond ik dat erg snel maar ze vertelde me ook dat de een sneller is dan de ander.

Aangezien nu je buik gaat groeien, geeft je dat natuurlijk ook weer een goed gevoel omdat ej dan ook weet dat het mini mensje in je goed doet groeien

volgende week krijg ik me termijn echo 10+3.

Nu voel ik wel de hele tijd een soort jeukend gevoel van binnen en een soort druk, zal het groeien van de baarmoeder dan wel zijn.

Heeft iemand dit ook zo snel mee gemaakt?
    Gaat de groei van de buik dan snel?

Mijn moeder had vroeger het zelfde postuur als mij (slank) en had pas met 4-5 maanden positie kleding nodig, wel draagde ze wel joggings pakken omdat die fijner en losser zitten en je niet zo snel positie kleding nodig hebt.

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ik kan mn joggingbroek ook nog gewoon aan hoor, en jij bent je moeder natuurlijk niet. De een groeit sneller als de ander en elke zwangerschap is anders en niet te vergelijken. Bij de eerste kon ik tot ruim 20 weken nog mn eigen broeken aan. Nu ging ik met 11 weken al over naar positiekleding. Qua kilo's loop ik wel gelijk met de vorige zwangerschap dus ook dat zegt niks.

ik had ook erg last van een trekkend gevoel in het eerste trimester, nog wel eens maar niet meer zoals toen. Ook snel boven het schaambot, maar dat was bij mn zoontje ook zo. Had wel echt een buikje nu met een week of 16.

3. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Het groeien van je baarmoeder kun je zeker voelen. Ik heb er met tijden best pijn van gehad. De eerste zwangerschap dachten mensen dat ik 3/4 maanden zwanger was toen ik al 32 weken was, bij de tweede zag je het een stuk sneller (en beter) maar dat is ook normaal.

De 1 krijgt een grote buik en de ander niet, de 1 draagt meer naar voren de ander weer niet. Elke zwangerschap, en elke buik, is anders. De eerste kreeg ik uiteindelijk een redelijke buik, maar pas in de laatste weken ging het hard. Bij de tweede kreeg ik ook een redelijke buik, maar die had ik al vrij snel en die groeide juist minder in de laatste weken. Maar dat je het groeien kunt voelen, dat weet ik zeker!

Qua kleding heb ik bij de eerste 1 zwangerschapsbroek gekocht, maar die zat door die buikband voor geen meter. Daarnaast kon ik die pas goed aan met 36 weken, beetje zonde dus (maat was overigens prima rond de benen/achterkant). Bij de tweede heb ik een nieuwe gekocht en hoewel ik die snel aan kon en ook lang lekker zat ben ik uiteindelijk overgestapt op een joggingbroek. De buikband van de zwangerschapsbroek ging me te strak zitten dus was een joggingbroek prettiger, ook heel fijn voor na de bevalling vind ik (als je je eigen kleding nog niet aan kan).

4. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedank voor het antwoord. We zullen eens zien vanaf wanneer ik positie kleding aan zou moeten. Ik ga me wel de eerste tijd een leuke joggingspak kopen want die zitten mij nu al veel lekkerder dan me spijker broeken. Omdat ik alleen maar strakke heb. Eem buik band is nog niet nodig maar vind het af en toe gewoon leuk om onder me kleding te dragen.

5. Swopke

Swopke Lid

28 jan 2015
    22
    0
    0
    Heel herkenbaar! Hier begon alles ook al vroeg te groeien en had ik met 8/9 weken behoorlijke druk in mijn buik. De huisarts zei inderdaad dat dit de (snel) groeiende baarmoeder moest wezen.

Vanaf 10/11 weken heb ik mijn gewone broeken ver achterin de kast gestopt nadat de knopen zo'n pijn deden. Ik zweer bij mijn positiebroeken, haha. Ik heb daarvoor ook een elastiekje tussen mijn knoop en knoopsgat gebonden, daarin een lang hemd en er over heen een lang shirt gedragen. Dat vond ik al heel fijn, niet meer die drukkende broekrand in mijn buik. :)

42a5fc373487de9dba810de0219348f0.jpg

Succes ermee!

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik voel ook al vanaf het begin dat mn buik groeit. niet altijd even fijn. dit is wel mn 3de zwangerschap, maar bij mn eerste voelde ik ook goed wanneer ik groeide.
    bij de 1ste had ik vanaf ongeveer 12weken mn eerste positiebroek aan en nu al na 7weken. mn joggingbroeken en leggings kan ik nog gewoon aan omdat die onder mn buik zitten. savonds wissel ik mn broek altijd om voor een joggingbroek of pyjama broek.

7. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat doe ik savonds ook zit gewoon fijner maar krijg Me broeken wel nog aan op een hele strakke na dan heb ook zo'n knoop gekocht dat je meer speling krijgt heet mama belt als ik het goed heb

8. chantie07

chantie07 Actief lid

29 jan 2013
    390
    3
    18
    Ik werk
    Hallo dames
    Ik lees even mee
    Ben pril zwanger via ivf
    Vandaag 6 weken
    Ik heb nu al last van me broeken dat
    Als ik thuis kom van werk ik hem meteen los doe
    Me moeder en schoonmoeder zeggen dat je het al ziet
    Ik zelf weet het niet. ..ben van mezelf al een maatje meer
    Ma goed me broeken zitten al niet lekker meer..
    Ik krijg pas bij 9 weken me eerste echo dus moet
    Nog even geduld hebben

Deel Deze Pagina