Vliegen met 23 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rodayna, 21 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

wij denken er toch over om ons huwelijksdag in het buitenland te vieren, maar dan ben ik alweer 23 weken ver.

iemand ervaring met vliegen rond die periode.
    Ik heb al gelezen dat het niet "verboden" is om dan te vliegen.
    maar lees graag ervaringen

2. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Hoihoi,

Het is niet verboden om dan nog te vliegen, mits er medische redenen zouden zijn. Meld het wel even bij de vlos. Als het een hele verre bestemming is, zou het voor jezelf wat vermoeiend / zwaar kunnen zijn. Wel veel lopen in het vliegtuig om de doorbloeding goed op gang te houden.

Veel plezier en heel veel geluk gewenst!!!

3. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gevlogen toen ik -even rekenen- 22 weken zwanger was. Was geen enkel probleem. Naar Dublin, 3 uurtjes vliegen geloof ik.

4. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Dank dames.
    het betreft hier een vlucht van 2 1/2 uur. dat moet wel te doen zijn, denk ik.

5. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Ik ben toen ik 25 weken zwanger was naar Jamaica gevlogen was onze huwelijksreis (9uur met arkefly buniness class). Geen problemen gehad. Wel veel water gedronken op aanraden van verloskundige en door dat vele water veel gelopen naar de wc. En steunkousen word aangeraden, ik had strakke kniekousen aan ging ook goed.
    Groetjes

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij vliegen van de zomer ook. De vlucht duurt 8 uur. En ik ben dan heen 21 weken en terug 24 weken.
    Nog meer tips?
    Heb al veel water drinken en steunkousen op het lijstje staan.

7. Mamariek

Mamariek Actief lid

6 aug 2007
    201
    0
    0
    Bussum
    Ik ben vorige week naar Florence geweest (woensdagavond terug, net op tijd terug gelukkig!) en geen last gehad met 26 weken. Wel heb ik een vliegverklaring mee gehad van mijn VK. In Nederland vroegen ze er niet naar, maar in Italie keken ze er wel naar. In zo'n vliegverklaring staat je uitgerekende datum en dat je (als je dan bent tenminste) een goede zwangerschap hebt.

8. 2lingmam

2lingmam Lid

5 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben met 24 weken zwschap naar indonesie gevlogen, was zwanger van een 2ling. heb weinig last gehad eigenlijk, terwijl het toch wel 14 uur vliegen was! maar ben ook niet zo gevoelig voor vocht in de voeten. als je dat wel hebt: veel lopen en event steunkousen.

succes!

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik heb nog gevlogen met 26 weken. Wel maar een relatief korte vlucht van 3 uur. En ging prima! Dus zie geen reden om niet te gaan.

Deel Deze Pagina