Werken met een kopieerapparaat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chica82, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hallo

Misschien een beetje een stomme vraag...is het slecht als je werkt met een kopieerapparaat? De lucht van inkt slecht voor foetus?
    Ik scan namelijk aan het eind van mijn werkdag facturen in maar dit doen we altijd met de deksel open zodat het sneller gaat, zijn die lichtjes gevaarlijk voor de foetus? Iemand enig idee hierover?

Ik kon er niks over vinden op internet, dus ik neem aan dat het wel meevalt. Ik zal anders ook even contact opnemen met mijn verloskundige.

Thanks!

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

zover ik weet is het niet schadelijk...
    de inkt ruik je eigelijk niet en het licht van het scannen heb ook niks te betekenen omdat de kleine is bedek met kleding....

dus je kan gewoon blijven scannen copieren enzo hoor

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarom zou dat licht slecht zijn voor de baby? Denk eerder dat het slecht is voor jouw ogen...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    een printer/kopieerapparaat is zowieso nooit echt goed. Daarom mag hij officieel op een werkomgeving niet naast je staan. Het printen met de inkt is kankerverwekkend.
    Maar voor de baby is het kopieeren van een paar blaadjes niet erg hoor!

5. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Tja ik weet niet waarom, een collega kwam opeens naar me toe: mag je dat wel doen nu je zwanger bent?
    Dus ik werd meteen ongerust, nooit over nagedacht, maar ik kon er niks over vinden op internet, alleen maar Röntgen-scan. Maar het zal vast niet hetzelfde zijn als een Röntgen-scan, dan zou er wel een waarschuwing bij staan:)

Ik ben gewoon snel ongerust als ik iets lees of iemand iets zegt

6. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Debby82, ook dagelijks scannen is niet slecht voor de baby? Want het zijn niet een paar blaadjes, ik werk op de boekhoudafdeling dus moet dagelijks 50-100 facturen scannen

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    ALS het schadelijk is (en dat betwijfel ik) hoort dit in jullie RI&E te staan. Even navragen bij hoofdbhv of arbo-medewerker. Maar het lijkt me sterk. Ik heb in het begin van de zwangerschap behoorlijk veel opgezocht en gelezen over wat nu wel of niet verstandig is (vooral om de onzin-adviezen van andere te kunnen ontkrachten trouwens. ;)) maar over kopieerapparaten ben ik echt niks tegengekomen!

8. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Nee, ik denk dat je gelijk hebt, want ik had het net met een vriend erover en hij zei ook dat er helemaal geen sterke stralingen uit een scanner komen. Dus het zal vast wel meevallen. Ik heb ook veel gelezen maar nooit dit gelezen.

Irritant als mensen je dan opeens bang maken, ik ben pas 15 weken zwanger maar soms word ik er wel gek van dat mensen nu zo op me letten op kantoor en zich met me bemoeien, en dan ongevraagd advies geven..

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij is dat nog steeds niet schadelijk.

Volgens mij is het alleen schadelijk als je jarenlang naast een printer/kopieermachine zit die duizenden printjes per dag doet.
    Het gaat dan niet om het scannen he, maar om het printen.

10. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Thanks, ik ben weer helemaal gerustgesteld, paniek om niks:)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou eerder denken dat je straks niet meer zo lang mag/kan/wil staan bij het inscannen... Maar ik heb nog nooit een waarschuwing gezien bij een scan apparaat "Is er een kans dat U zwanger bent?" of loodschorten bij een scanner.... Gewoon onzin dus lijkt me!

Deel Deze Pagina