Vandaag bij de verloskundige geweest, alles was prima. We hebben besloten te willen bevallen in het geboortecentrum ook met het idee mocht er iets zijn/pijstilling dan kan ik snel bij de verloskamers van het ziekenhuis zijn. Ik wil ook graag in bad bevallen, de verloskundige vond dit een goed idee zei ze de vorige keer. Nu hadden we een andere deze vertelde dat het bad in het geboortecentrum fijn is om de weeen op te vangen maar niet groot genoeg om te persen ook moet je volgens haar met je benen buiten bad persen. Dit zie ik dus helemaal niet zitten. Mijn idee was lekker zo'n bad huren en die daar opzetten en in houdingen die IK prettig vind bevallen. Maar er was niet genoeg tijd voor om daar zo'n groot bad op te zetten zei ze, ik bedoel nee heb je ja kan je krijgen toch ik kan het toch proberen? Mijn vorige bevalling duurde 26 uur dus verwacht niet dat het nu ineens in 8 uur gedaan is. Hoelang duurt het om zo'n bad op te zetten en iemand nog meer tips? Het liefste wil ik gewoon thuis maar ik hoor ook enge verhalen dat vrouwen thuis zijn bevallen en kindje overleed, als ze in het ziekenhuis waren was het niet gebeurd, ook voordat je dat pijnstilling kan krijgen duurt zeker 30 minuten. Wat nu? Sorry voor mijn warrige verhaal
Hier in breda is gewoon een beval bad aanwezig op 1 vd kamers. Wellicht dus kijken naar een ander kraamhotel?
Bedoel je echt zo'n groot rond bad? Hier (Apeldoorn) echt alleen een ligbad. Ik zal eens opzoek gaan..
Indd, in Breda hebben ze beval bad. Daar ben ik gaan kijken omdat ik ook een bad bevalling wilde. Helaas niet gelukt omdat ik ingeleid werd. Het bad daar is vrij groot en daar mag je volgens mij gewoon in persen. Tegen mij hebben ze niks gezegd over benen buiten boord o.i.d. In Breda hebben ze eens per maand open avond waar je kunt komen kijken en vragen kunt stellen. Lijkt me dat ze dat in alle kraamhotels wel doen. Ik zou het gewoon even navragen als ik jou was.
Ja een echt groot rond bad. Met zo'n mooi kamer scherm eromheen. T is dat ik het niet wilde maar vond het prachtig om te zien.
Is eigenlijk net te ver. Weet ook niet of mijn verloskundige ermee akkoord gaat dat ik in een andere plaats beval want zij zal dan toch mee moeten.. Zou bijna zeggen ik beval thuis maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed..
Je zou eens kunnen googelen waar ze bij jou in de buurt een kraam hotel hebben. Breda is voor mij een half uur rijden en mijn verlos zou toch meegaan. En anders zou ik doorverwezen worden naar een verloskundige in Breda. Dus dat kan ook nog. Thuis een bad opzetten zou binnen 20 minuten opgezet moeten kunnen worden. Alleen wordt het wel een natte bedoeling heb ik uit betrouwbare bron. En ik denk wel dat als je eigenlijk niet durft, dat het misschien wel tegen je werkt. Dus goed laten informeren.
Balen zeg, ik weet van een vriendin, die had em thuis staan (al wel opgezet dus hoe lang dat duurt weet ik niet) dat het een klein uurtje duurt om m te vullen.. Vroeger hadden ze in Ede ook in het ziekenhuis de Gelderse Vallei de mogelijkheid in een groot bad te bevallen maar weet niet of dat nu nog kan.. Ede Apeldoorn is nog wel te doen toch? Ik hoop dat het toch nog gaat zoals jij wil! Succes!
Lastig! Ik zou idd verder kijken en anders niet in bad, Met je benen buiten het bad lijkt me verschrikkelijk ongemakkelijk eerlijk gezegd..
Hebben jullie het nu al daarover? Je bent 16 weken zwanger toch? Ik heb dat nog helemaal niet besproken.
Ik heb hele duidelijke wensen aangezien de vorige bevalling een horror bevalling is geweest. Deze wil ik graag zo vroeg mogelijk bespreken zodat ik eventueel nog van verloskundige kan wisselen mochten we het echt niet eens worden met dingen. En om dit soort dingen op tijd te weten
Ja alleen de weeen in bad opvangen en persen bijv op de baarkruk onder de douche is ook nog een mogelijkheid het is zo lastig!
Ik zou er niet vanuit gaan dat de 2e bevalling ook niet zo'n vaart zal lopen... Mijn eerste duurde bijna 20 uur en bij de 2e was het in 5 uurtjes gepiept Helaas geen tips maar ik hoop dat je iets gaat vinden zodat je in bad kan bevallen. Lijkt mij ook super!
Zo heb ik het ook gedaan en dat beviel me prima, ik moest ook 2,5 uur persen en was dus blij dat ik met het persen merendeel op bed lag.
Bij de geboortehotels in Tilburg mag je gewoon je eiegn bevalbad meenemen en daar vullen. Duurt nog geen uur, dus het zou moeten kunnen. jammer dat ze daar niet voor open staan.