sorry moet dit toch effe kwijt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ik vindt het toch wel zo raar klinken

    WIJ zijn zwanger? :rolleyes:


    wat is je man/vriend nou zwanger, die van mij in ieder geval NIETS!
     
  2. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben zwanger en manlief en ik samen zijn in verwachting.
     
  3. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou, ik weet niet zo goed wat je wilt met dit topic ....

    Maar wij vinden ook dat wij zwanger zijn.
    Na al die jaren geklungel en 7 IVF/ICSI behandelingen vinden we dat WIJ het eindelijk hebben geflikt ;)
     
  4. Twins

    Twins Actief lid

    18 mrt 2007
    472
    0
    0
    België
    Nou ik zeg toch ook dat WIJ zwanger zijn... omdat ik niet het gevoel heb dat het een aangelegenheid is van mij alleen.
    Als ik dan aan vrienden zeg dat IK zwanger ben dan heb ik het gevoel dat mijn ventje daar niet bij hoort... is zowiezo al een moeilijke periode voor hem om zijn plaatsje te vinden in het geheel...!
    Er gaat al heel wat aandacht naar de mama's! Mogen de papa's niet vergeten!
     
  5. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zeg ook WIJ zijn zwanger, is toch ook zijn kind, van zijn zaad en mijn eitje dus ja vind wel dat wij zwanger zijn.
     
  6. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hier zijn WIJ ook zwanger!
    Vorige week gingen we uit eten: zalm. En de mijne was niet goed doorbakken. Dus mijn mannetje zei tegen de ober: kun je 'm even goed doorbakken? Zij is zwanger!
    Dus ober pakte mijn bord. Zegt mijn hubbie: die van mij ook hoor. Ik ben ook zwanger!
    Aaaaaahhh, zo schattig.
     
  7. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Hier zijn WIJ ook zwanger. Van de week zaten we samen te brullen bij Hart in Actie. Manlief zei: nu mag het want WIJ zijn tenslotte zwanger hahaha
     
  8. Niet meer actief

    nou als die van mij zou zeggen WIJ zijn zwanger lach ik hem echt vierkant uit, hij draagt toch niets in zijn buik!


    Wij verwachten een kindje vindt ik wat anders dan WIJ ZIJN ZWANGER!


    ;)
     
  9. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij verwachten samen ons derde kindje

    Hij draagt het kindje dan wel niet maar zwangert wel mee

    Ik mag namelijk vanwege bekkeninstabiliteit niet zo veel dus hij moet er hard voor werken.
    Hij gaat voor ieder dingetje mee en heeft ook geholpen spulletjes te kopen. Dus ik vind wel dat je mag zeggen samen zwanger.

    Hij gaat zelfs midden in de nacht mijn rennies nog wel halen
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ja, dat was al duidelijk.... :)
    *of had ik dat ook in hoofdletters moeten typen ;)*
     
  11. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Dat is, volgens mij, uitgevonden om het mannelijk ego wat op te poetsen ofzo.

    Wij krijgen een kindje, vol verwachting klopt ons hart.

    Maar er is er ier maar 1 zwanger en dat ben ik.

    Linda
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik zeg altijd "ik ben zwanger" maar "wij verwachten een kindje"
     
  13. Niet meer actief


    kom kom kom niet zo bijdehand he ;)
     
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    nou ik denk er hetzelfde over hoor! klinkt nergens naar WIJ zijn zwanger, wel idd wij verwachten een kindje, maar er is er toch echt maar één zwanger. Heb wel eens een man horen zeggen dat hij en zijn vriendin zwanger waren, nou , dat vind ik erg knap hoor.
     
  15. Me2

    Me2 VIP lid

    30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    WIJ zijn in verwachting van een kindje en IK ben zwanger. Het is fysiek onmogelijk voor een man om zwanger te zijn.....
     
  16. Mamainspe

    Mamainspe Bekend lid

    1 mei 2006
    663
    0
    0
    Ik kwam hier ook even lezen,
    Hier wordt het vaak juist anders opgevat,
    mijn vriend wordt papa! Dat is hier het belangrijkste geloof ik op t dorp, hij wordt gefeliciteerd, en ik.... mij vragen ze hoe het met me is.... niks noppes nada over de baby..
    klinkt miss raar , maar dat is ook niet leuk

    verder zijn ook wij zwanger,
    ik draag de baby,
    hij mag t zware werk doen hier in huis.
    groetjes dieneke

    gelukkig heeft ieder zo zijn eigen mening over dingen;)
     
  17. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik heb eigenlijk ook nooit gezegd wij zijn zwanger, altijd ik ben zwanger. Maar wij zijn in verwachting wel.
     
  18. Jennefer1985

    Jennefer1985 Actief lid

    hier ook ik ben zwanger maar wij zijn in verwachting vind persoonlijk wij zijn zwanger ook wel raar klinken maar goed ieder wat hij/zij wilt zeggen he ;)
     
  19. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Wat een gedoe om een paar woorden... Om daar nou een topic voor te openen?! :rolleyes:

    Maar goed... Als ik vanuit mijn gevoel redeneer, dan zijn WIJ zwanger. Inderdaad om dezelfde reden als wat Elmo zegt: we zijn jaren bezig geweest met behandelingen, hebben in de medische molen gezeten en mijn man heeft er zeker net zoveel voor over moeten hebben als ik. Het is wel mijn lichaam, maar hij is net zo goed zwanger! We hebben het 'em toch maar even geflikt met z'n tweetjes, hebben heel wat ellende moeten doorstaan de laatste jaren! Het gaat niet alleen om mij, hij wordt ook papa, het is net zo goed lichamelijk een deel van hem als van mij, ookal is hij lichamelijk gezien niet zwanger. Daarom zijn WIJ zwanger.

    Maar als je alleen het lichamelijk deel bedoelt, dan ben IK inderdaad zwanger. Als ik het over mijn lichaam en kwaaltjes heb, dan heb ik het over mijn zwangerschap.

    Maar voor ons heeft de term WIJ in deze context een veel diepere betekenis dan alleen het lichamelijke. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt, die de term WIJ gebruiken. Waarom mensen daarop "aanvallen"? ;)

    Groetjes,
    Jippie
     
  20. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Grappig, ik ben dus niet de enige die dat echt stom vind klinken... :D

    Ik zei meestal: 'wij worden papa en mama' of zoiets dergelijks.
     

Deel Deze Pagina