We hebben de trap helemaal geschuurd en moet nu geverfd worden, mag je eigenlijk gewoon schilderen als je zwanger bent?
ik geloof dat je beter op kunt passen met loodhoudend verf en moet zorgen dat je heeel goed ventileerd. en niet in die lucht gaan slapen. verder moet het wel kunnen. ik moet binnekort ook de trap gaan verven.
Er word geadviseerd t aan anderen over te laten.. Toen hier t nieuwe huis geschilderd moest worden ben ik verbannen naar t oude huis..( tikkie overbezorgde moeder) maar een wateroplosbare verf is al heel wat minder schadelijk Verf bestaat uit een grote hoeveelheid verschillende stoffen waarvan met name van de organische oplosmiddelen zoals terpentine wordt gedacht dat zij invloed kunnen hebben op de voortplanting en de zwangerschap. Dit is niet bewezen maar het advies is dat aanstaande moeders bij voorkeur met verf op waterbasis moeten schilderen en vooral belangrijk is dat dit moet gebeuren in goed geventileerde ruimtes. Dus ramen en deuren open!!
ik ben steeds weg gegaan als de heren gingen verven, ik heb zo en zo al moeite met die geuren in verf, amoniac /thinner schoonmaak dingen ect. savonds wel thuis geslapen in totaal andere kamer aan de andere kant van het huis, en nog stak mij allergie op gewoon wat heren optrommelen joh en zelf lekker gaan shoppen!
Gewoon verf op waterbasis gebruiken en goed ventileren. Als je verf op terpentinebasis wilt gebruiken zou ik het idd aan een ander overlaten en zorgen dat je niet in die geur ligt te slapen.
ow ik heb het gewoon gedaan, wij hebben gisteren nog de kozijnen geverfd wel idd goed ventileren en ik had zo een mondkapje op.
Ik doe het ook niet. Ik heb ergens anders gslapen, toen de slaapkamer geschilderd werd. Was verf op terpentine basis. Op waterbasis maakt volgens mij niet uit.