Verven

Discussion in 'Zwangerschap' started by Meliske, Jun 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    We hebben de trap helemaal geschuurd en moet nu geverfd worden, mag je eigenlijk gewoon schilderen als je zwanger bent? :(

2. Marieken

Marieken Fanatiek lid

Jan 11, 2009
    3,278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik geloof dat je beter op kunt passen met loodhoudend verf en moet zorgen dat je heeel goed ventileerd. en niet in die lucht gaan slapen. verder moet het wel kunnen.
    ik moet binnekort ook de trap gaan verven.

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Er word geadviseerd t aan anderen over te laten..

Toen hier t nieuwe huis geschilderd moest worden ben ik verbannen naar t oude huis..( tikkie overbezorgde moeder:p)

maar een wateroplosbare verf is al heel wat minder schadelijk

Verf bestaat uit een grote hoeveelheid verschillende stoffen waarvan met name van de organische oplosmiddelen zoals terpentine wordt gedacht dat zij invloed kunnen hebben op de voortplanting en de zwangerschap. Dit is niet bewezen maar het advies is dat aanstaande moeders bij voorkeur met verf op waterbasis moeten schilderen en vooral belangrijk is dat dit moet gebeuren in goed geventileerde ruimtes.
    Dus ramen en deuren open!!

4. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik ben steeds weg gegaan als de heren gingen verven, ik heb zo en zo al moeite met die geuren in verf, amoniac /thinner schoonmaak dingen ect.

savonds wel thuis geslapen in totaal andere kamer aan de andere kant van het huis, en nog stak mij allergie op :D

gewoon wat heren optrommelen joh en zelf lekker gaan shoppen!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,478
    113
    Gewoon verf op waterbasis gebruiken en goed ventileren. Als je verf op terpentinebasis wilt gebruiken zou ik het idd aan een ander overlaten en zorgen dat je niet in die geur ligt te slapen.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow ik heb het gewoon gedaan, wij hebben gisteren nog de kozijnen geverfd wel idd goed ventileren en ik had zo een mondkapje op.

7. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik doe het ook niet. Ik heb ergens anders gslapen, toen de slaapkamer geschilderd werd. Was verf op terpentine basis.
    Op waterbasis maakt volgens mij niet uit.

Share This Page