helaas al meer dan een jaar bezig om zwanger te worden wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door melisjuh, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh

melisjuh Actief lid

14 nov 2011
    166
    0
    0
    geleen
    hoi dames,
    wij zijn nu 15 maanden bezig om zwanger te worden... maar helaas mag het nog steeds niet zo zijn. en dan word het me soms eventjes allemaal te veel.... maar we houden de moed erin! positief blijven denken ook al is dat soms heel moeilijk!

2. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Ik herken het> sinds september 2010 gestopt en 1,5 jaar bezig geweest. Uiteindelijk was ik daarna zwanger, maar toen mocht het niet blijven (na 8 weken miskraam). Nu weer opnieuw afwachten en anders ga ik binnenkort maar is praten met de huisarts.
    Tja dat positief denken is makkelijk gezegd, maar o zo moeilijk in de praktijk.
    Ik hoop voor je dat je binnenkort verrast wordt met een eventuele zwangerschap!

3. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Hier precies hetzelfde, vanaf januari 2011 bezig om zwanger te raken. We zitten vanaf februari 2012 in mmm. Veel onderzoeken gehad en alles bleek goed te zijn. Een paar weken geleden zou ik mn 1e IUI krijgen en toen was het zaad van mn vriend zo slecht dat ze niks konden insemineren.... Ooooow, wat was dat een teleurstelling zeg! Nu hebben ze in het ziekenhuis een zomerstop van 6 weken voor IUI. Tja, dat komt er ook dan weer bij. 21 augustus pas weer een afspraak!

En wat je zegt is waar: ik probeer ook positief te blijven, maar dat kan ik niet iedere dag. Ik heb er af en toe ook echt baaldagen tussen zitten en dan ben ik niet te genieten!

Succes verder!

Liefs jufaman81

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoi dames,
    Ook wij zijn maart vorig jaar begonnen met klussen voor een kleine.
    Helaas zijn mijn cyclussen lang en onregelmatig waardoor het moeilijk is uit te vinden wanneer ik vruchtbaar ben.
    En ook hebben we een pauze van 6 maanden gehad wegens ziekte en antibiotica behandeling.
    Daarna weer aan de klus, maar nog steeds geen duidelijkheid over mn cyclussen, vandaar dat we een paar maanden geleden bij de gyn terecht zijn gekomen.

@ melisje : welke onderzoeken heb je tot nu toe gehad?

@ desstny : bewust niet eerder naar de huisarts geweest? Of geen gehoor gehad van de ha?
    Zie dat je miskraam niet zo lang geleden is, wat ontzettend balen.
    Ben je zo lang al bezig, gaat het mis :(

@ jufaman : hoi! ;) wel ontzettend balen dat ze in het zh een zomerstop hebben trouwens.. Maar misschien geeft het je wel even wat rust komende maand?

En over positief blijven, ik ben van nature een echte pessimist haha dus dat valt me redelijk zwaar.. :p maar ik vond het moeilijker n de periode dat we nie mochten klussen, voelde zo uitzichtloos!

Hopen dat we snel een posi test n handen hebben!

5. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Zit nu op dag 3 van ronde 18 en maandag ga ik naar de huisarts. Ik las hier laatst een opmerking dat na je een jaar doelgericht klussen (tempen, ovulatietesten) en geen bevruchting echt wel langs de huisarts kan gaan. 4 dagen later werd ik ongi en heb meteen gebeld. Ben al best zenuwachtig daar voor.

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ nogevengeduld : spannend! Heb je vandaag een afspraak?

7. fatima26

fatima26 Lid

25 mrt 2012
    94
    0
    0
    mijn geliefde
    huisje
    hier nog iemand :( vndg weer zo'n baal dag!! ongi geworden!!
    ben ook al een 1jaar en 2 maand bezig maandag ga ik naar de dokter!

heb 4maand geleden wel een mk gehad van 5 weken,
    ik vind het allemaal zo ingewikkeld!! ik heb korte cyclus van 25/24 dagen

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwanger worden clubs.

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @Fatima ; veel succes bij de dokter maandag!
    Vervelend dat het tot nu toe nog geen succesvolle zwangerschap heeft opgeleverd, hopelijk gaar snel verandering in komen!

10. melisjuh

melisjuh Actief lid

14 nov 2011
    166
    0
    0
    geleen
    hoi dames,
    ik vind het fijn dat ik er met jullie over kan praten! eindelijk mensen die me begrijpen. bedankt allemaal voor jullie reacties.
    3 maanden geleden hebben wij de stap gezet om naar de gynocoloog te gaan....en kamp met dubbele gevoelens aan de ene kant blij dat er stappen worden ondernomen maar aan de andere kant verdrietig , boos dat het zo moet gaan en nu misschien hulp moeten krijgen herkennen jullie dat? tot nu toe hebben ze bij mijn partner 2x een spermatest gedaan de eerste keer was de uitslag niet goed maar de 2de keer daar in tegen wel en zouden hier prima zwanger mee kunnen worden. bij mij is een inwendige echo gedaan dat zag er allemaal prima uit. ook hebben ze bij mij bloed geprikt voor verschillende onderzoeken. ook deze waren allemaal goed. 17 juni ben ik weer ongi geworden en moet komende dinsdag weer naar ziekenhuis om bloed te prikken. ze gaan nu mijn eisprong in de gaten houden smiddags krijg ik dan te horen wanneer ik terug moet komen voor de inwendige echo en wat de uitslag is. bij de echo gaan ze kijken wanneer mijn ei is. op die dag moeten mijn partner en ik dan klussen en binnen een uur terug naar het ziekenhuis. daar krijg ik weer een inwendig onderzoek, ze gaan dan kijken of er genoeg spermacellen in mijn baarmoeder komen. kortom allemaal weer heel spannend.

11. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @kzh: Ik ben bewust niet naar de dokter geweest (aangezien het soms een jaar kan duren voordat je ontpilt ben). Januari 2012 had ik wel de gedachte dat als het niet voor de zomer raak is om dan wel te gaan, maar toen was ik dus ineens zwanger.

12. melisjuh

melisjuh Actief lid

14 nov 2011
    166
    0
    0
    geleen
    @ desstiiny ik hoop voor jullie dat het geluk jullie snel toelacht! krijg er kippenvel van.

@jufaman81 balen zeg! wist niet daar ook een zomerstop is.
    @khz welke onderzoeken hebben jullie al gehad?

@nogevengeduld wij zijn met precies een jaar naar de ha gegaan en hij vertelde ons dat we een goede beslissing gemaakt hadden om te komen een week later hadden we een afspraak bij de gynocoloog

@fatima26 heel veel succes maandag hou ons op de hoogte.

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Klets gezellig met ons mee: meiden die al langer dan 1 jaar 'bezig' zijn..

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ melisje : herken het zeker, dat je verdrietig en gefrustreerd bent dat dit jou moet overkomen.. En dat is logisch toch! Het is gewoon balen als je lichaam niet doet wat je graa wilt en je het niet in de hand hebt!
    Ik krijg deze cyclus ook samenlevingstest, moet dinsdag weer een follikel meting..
    Inwendig klopt alles, bloeduitslagen waren goed ( 2 kee te hoog suker maar 3e keer wel goed) en semenanalyse was goed.
    Vorige cyclus ook fm gehad, maar cyclus duurde te lang dus afgebroken en nu clomid..

@ destiny: dat klopt ja, maar toch moet je daar behoorlijk wat geduld voor hebben!

15. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    @Melisjuh: dank je (en ik hoop inderdaad dat het geluk ons snel weer toelacht).

@kzh: jup daar moet je inderdaad veel geduld voor hebben, maar dat had ik ook (ben nog jong zeg maar). Nu is het wel zo dat ik ongeduldig begint te worden, zeker nu ik weet dat ik wel zwanger kan worden.

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    #16 kzh, 24 jun 2012
    Laatst bewerkt: 24 jun 2012
    Ja dat kan ik me voorstellen, dat je door een miskraam ongeduldiger word!
    Hoe oud ben je?
    Ik voel me namelijkook nog Jong, ben 26.. Maar wil al zo lang mama worden, maar moest zoveel eerst op orde hebben.
    En dan heb je dat eindelijk en dan wil je liever vandaag als morgen zwanger zijn :p

17. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik ben 31 en dat maakt het voor mij niet makkelijker! Ik wil echt niet een hele oude moeder worden.... Maarja, ik heb niks te willen! Het komt zoals het komt! Gelukkig voel ik me nog steeds 24 ;)

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nou, duurt nog wel even voordat je een hele oude moeder bent toch?
    Maarja, er zijn mensen die 31 stokoud vinden..

19. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi meiden,

ik las jullie topic en wil jullie even een hart onder de riem steken!
    3 jaar geleden zaten wij in hetzelfde schuitje. In ronde 23 was ik, spontaan, zwanger gelukkig! Ook de onderzoeken in het ziekenhuis gehad etc.

Hoe moeilijk ook, hou moed! De periode waar jullie nu inzitten is echt zwaar kl*te (sorry voor mijn taalgebruik maar dat is volgens mij het enige juiste woord ;)). De stap naar de huisarts, alle onderzoeken, het is niet niks! Blijf vooral praten en probeer (ik weet het: makkelelijker gezegd als gedaan) alles wat los te laten....

dikke knuffel MamsieM

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Dankjewel mamsiem!

Deel Deze Pagina