Hoi meiden, ik heb een vraagje; ik ga zelf weleens onder de zonnebank en heb daar in een folder gelezen dat het niet echt goed is voor je tijdens de zwangerschap. Nu ben ik er natuurlijk wel mee bezig en heb vandaag m'n eisprong en heb vanavond een afspraak met m'n vriendin om te gaan zonnebanken. Wat raden jullie mij aan? Zal ik gaan of niet? Voorheen ben ik steeds niet gegaan als ik dacht dat ik zwanger kon zijn. Maar aangezien m'n ovulatietest nu aardig roze was voor het eerst sinds we bezig zijn, is de kans wat groter dat het raak is. Wat denken jullie? Liefs ps. via google kom ik op dit uit: Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon. Kan toch wel dan nu?
Je bent nog niet zwanger dus het kan geen kwaad. Zonnebanken moet je mee uitkijken als je eenmaal posi getest hebt.. warmte is niet goed en je hebt sneller kans op een masker. veel plezier vnavond dus
Buiten het zwangerschapsmasker en de oververhitting, kunnen in een later stadium de oogjes van de baby niet tegen hel licht. Nu kan het nog wel maar zodra je positief hebt getest zou ik het niet meer doen.
Oke dankjewel voor je antwoord Essie. Ben bij nader inzien ook niet gegaan gister vanwege de warmte. Had het al warm genoeg thuis maar voor de eerstvolgende keren als ik weer tussen ovulatie en NOD zit, weet ik dat ik best kan gaan.
het kan alleen kwaad ivm met masker, verbranden e.d. (je huid word veel gevoeliger in elk geval hier wel) ik ben gewoon steeds onder de zonnebank geweest je moet hem alleen wat meer omhoog houden en je buik en gezicht met een hoge factor insmeren.. en ja op mijn buik liggen deed ik niet graag (wij hebben maar 1 kant zon hihi)