hoi ik zit met mijn handen in het haar . ik heb net te horen gekregen dat ik maar 24 uur kraamzorg krijg. ze hadden me beloofd 48 uur te geven. ik had natuurlijk gebeld en ze zeiden dat ze me niet meer kunnen geven omdat er niet genoeg personeel is in aug. ik vind dat veel te weinig. heeft iemand hier ervaring mee hoe dit aan te pakken.
ik ben in juni uitgerekend en in principe heb ik 45 uur maar als er te weinig personeel zou zijn, dan zou dat ook 24 uur worden. Ik vind het belachelijk, dat het gewoon gehalveerd wordt. Ik zou ook niet weten wat ik er mee moest doen. Net alsof je minder zorg nodig hebt in de zomerperiode. Naja, heb geen antwoorden, ik was er ook zo verontwaardigd over.
nou op zich niet erg,maar ik heb al twee kids en ik weet uit ervaring dat ik dat veel te weinig vind. ik hoop dat iemand een oplossing heeft. maarre ....ik ben hier nog niet klaar mee hoor met dit bureau. want ze hadden het me gegarandeerd ook nog! anders had ik natuurlijk een ander bureau gekozen. alloewel geloof ik hier in brabant alle bureaus het zo doen. toch bedankt
Misschien kun je een ander bureau bellen? Ik zou zowieso contact opnemen met de verzekering, wie weet hebben zij advies of weten ze een ander bureau. Want dit is wel echt balen natuurlijk!
cinny effe nieuwsgierig, maar om welk kraambureau in brabant gaat het? ik woon nl ook in brabant en ik ben in juli uitgeteld...
nou ja wist niet dat dit zomaar kon zeg! ik heb vlgnd donderdag mn 1e echo, en daarna ga ik het ook meteen regelen.. vriendin is vorige week bevallen en die kreeg ook al te horen dat er krapte was in de kraamzorg maar kreeg uiteindlijk wel alles. hoop dat het je nog lukt om alles goed te regelen!
Ik heb maar 24u aangevraagd, meer wil ik juist niet, ik krijg me 5e Zouden ze dat ook nog halveren bij een tekort
ik ben in juli uitgerekend en krijg via m'n verzekering 20 uur extra kraamzorg, nouja daar heb ik recht op. Maar als ik dit zo lees, dan is dat nog maar zeker de vraag of ik ze daadwerkelijk krijg. Misschien zijn ze helemaal niet nodig hoor, maar liever te veel dan te weinig. Ik zou ook zeker je verzekering hier over bellen en anders kijken of er nog mogelijkheden zijn bij andere kraamzorgbureaus.
wat belachelijk dat vrouwen moeten lijden onder personeels te kort in de kraamzorg. Snap best dat ze er zelf niks aan kunnen doen dat ze geen personeel hebben maar om nu gelijk maar de zorg te halveren. Ik zelf heb helaas geen idee hoe het verder werkt, van de eerste ben ik in het kraamzorg hotel verbleven en dat raad ik iedereen aan ( dag en nacht zorg) ... ik hoop dat er een oplossing komt, tis belachelijk zeg!
Ik ben in december bevallen en toen was er bijna een tekort aan kraamzorg, maar ze hebben toen met mensen geschoven waardoor ik wel 44 uur heb gehad. Heb wel 3 kraamhulpen gehad in 8 dagen, maar goed, we hadden wel hulp. Zelfs de coordinator heeft nog ingevallen als het nodig was. Ik zou er zeker achteraan gaan als je wel volledige kraamzorg wil!
Bij mij hebben ze ook aangegeven dat als ik rond half juli beval ze mij misschien niet de kraamzorg kunnen bieden die ze normaal bieden, maar ze hebben in mijn ogen een goed alternatief geboden. Ipv van 8 dagen 5 uur krijg ik dan 10 dagen 3 uur. Al zit ik eerlijk gezegd niet zo te springen om zolang kraamzorg te krijgen, was de vorige keer blij om mijn huis weer voor mijzelf te hebben,
Wat vreemd. Ik dacht dat iedereen (vanaf januari 2008) recht heeft op 49 uur kraamzorg. Ik krijg iig zoveel uur en mijn verzekeraar vergoed al deze uren.
Ik heb net de intake gehad. Ik heb recht op 49 uur, maar krijg een garantie van 40. Dit ook ivm de drukte. Volgens mijn verzekering krijg ik ook 20 extra uren. Heb dit dus ook maar aangegeven bij de kraamzorg. Nu krijg ik ze waarschijnlijk wel. Ben ook heel duidelijk geweest: ik wil niet de dupe zijn van hún werkdruk. Ik betaal al jaren een hele hoge premie en nu wil ik er ook iets van terugzien. Gelukkig gaf die mevrouw van de kraamzorg me gelijk. Heeft meteen een aantekening gemaakt op het aanvraagformulier. Maar het blijft afwachten!
hey dames, wat een hoop reacties zeg... bij mij gaat het om homecare maar ik hoorde het verhaal ook al van zuidzorg. maar ff voor de duidelijkheid ,mij hadden ze het ook gegarandeerd. en ik heb ook liever de eerste paar dagen meer uur kraamhulp als 10 dagen drie uur,want dan kan ik zelf wel weer wat doen. ik ga maandag meteen mijn verzekering bellen,al hoewel die ook niet erg makkkelijk zijn in bepaalde dingen. jullie horen nog hoe het afloopt. en weet je waarom ik hier zo van baal,ik kon bij mijn tweede bevalling een paar dagen bijna niet lopen door bekkenpijn. mischien krijg ik op indicatie dan meer. bedankt alvast voor alle reacties!
Hoi, Ik woon in brabant, krijg ook kraamhulp van homecare, en ook in mei garanderen ze maar 24 uur hulp, ik baal er ook van. Ik denk wel dat als jij weer last van je bekken hebt je vk ervoor kan zorgen dat je meer hulp moet krijgen, een soort van medische indicatie!
@Athina, ik neem aan dat dat VGZ is. Als je die 20 uur extra niet kunt krijgen, kun je bij VGZ een uitkering aanvragen van 400 euro voor de gemiste uren.
evelien: jij zit ook bij homecare,heb je niet geprobeert om meer uren te krijgen of ging dat helemaal niet.
Heb de rest nog niet gelezen, maar reageer ff. Dit heb ik al eerder gehoord. In elk geval meteen je verzekeraar bellen. Daarnaast kijken of je een ander kraamzorgburo kan krijgen en een officiele klachtenbrief sturen. Misschien kan je VK daar ook nog bij helpen, want die zal ook extra werk moeten doen als de kraamzorg niet kan. Ik zou echt een officiele klacht indienen en een gesprek eisen. Ze weten elk jaar dat dit een probleem is in de zomervakantie, dat ze daar maar eens wat aan gaan doen. Desnoods huren ze een poetshulp in voor het huishoudelijke werk en de kraamzorg voor jou en de baby. Niet pikken hoor.
Nou dat vraag ik me ook dus af...ik wil ook niet meer als 24 uur....moet er niet aan denken het liefst helemaal niet een vreemde in mijn huis... Mijn mams gaat lekker voor me zorgen en me mannetje is ook 4 weken vrij na de bavelling. Maar niet iedereen is in die luze positie natuurlijk...en met 4 of 5 kinderen is het toch ietsjes zwaarder Ik hoop dat je toch nog je volle uren krijgt want daar heb je wel gewoon recht op hoor!