monnikspeper

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patricia27, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    Hallo,

Ik wil beginnen met monnikspeper maar mijn vraag is heeft iemand ervaring daar mee ?
    Ik loop al bijna een jaar te sukkelen met mijn ongesteldheid( ben al bij de gyn geweest en die zei rustig afwachten tot na de zomervakantie en ik werd in september wel ongesteld dus afspraak weer afgebeld maar in november weer ongesteld geworden maar nu is het december en ik heb alleen bruin bloed verlies gehad en niet gewoon) en ik wil nu weleens regelmaat in mijn cyclus hebben.
    Ik heb het al in huis maar ik kan niet duidelijk zien wanneer je dat moet innemen ( ik bedoel kun je ten alle tijden beginnen of moet je dat na je ongesteldheid doen).

2. Moonie

Moonie Fanatiek lid

19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Ik ben er 2 weken geleden mee begonnen. Ik heb een onregelmatige lange cyclus en wist dat ik ieder moment ongi kon worden. Een week daarna werd ik ongi. Nu afwachten wanneer de volgende ongi zich aanmeldt!

Ik heb wel gelezen dat er een paar maanden overheen gaan voordat je echt resultaat merkt...

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik had de eerste keer een cyclus van 60 dagen.
    Ik ben op dag 50 begonnen met slikken, dus tien dagen later was ik ongi. Daarna niet meer geslikt en tweede cyclus was 33 dagen.. Ik weet niet of het helpt, maar baadt het niet..

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik wist hier helemaal niks over dus ik ben even gaan zoeken op internet. Ik heb namelijk ook een hele onregelmatige cyclus.

Ik vond het volgende bericht en wilde dat wel even met jullie delen:

Ik heb net op internet gelezen dat monnikspeper helemaal niet goed is als je zwanger wilt worden. Het volgende stond daar:

Goedemorgen allemaal, Soms kunnen kruiden, olieen en andere middeltjes best iets toevoegen. Maar soms kunnen ze ook kwaad. Ik lees op allerlei forums (fora ;) ) dat meiden monnikspeper slikken om hun lange cyclus te reguleren omdat ze graag zwanger willen worden. Ik heb eens navraag gedaan bij een 'kruidendeskundige'die het volgende vermeldde:

Quote: "De monnikspeper bevat een hoog (voor een plant gerekend)gehalte aan estrogeenachtig materiaal. Dat is te vergelijken met de werking van een milde pil. Dus in die zin is het ook als zodanig te gebruiken. Alleen ken ik het gebruik als zodanig niet in de praktijk. Het gebruik ontraad ik als je moeizame pogingen doet om zwanger te geraken onder het motto "alle kleine beetjes helpen" en in deze maakt het er alleen maar moeilijker op."

Wilde ik jullie niet onthouden.. Dus niet gebruiken als je zwanger wilt worden! Verder raad ik iedereen aan die wel iets extra's of raars wil gebruiken dit te doen op advies van een goede homeopaat of alternatieve arts. Ook natuurlijke kruiden en olieen en weet ik veel wat kunnen schade berokkenen. Maar als ze juist gebruikt worden veel goed doen. Voor zover ik weet kan teunisbloemolie trouwens geen kwaad.

Even een waarschuwing voor degene die het al slikken of van plan waren te gaan slikken.

5. hairdresser

hairdresser Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.409
    0
    0
    hoi hoi.
    op mijn verpakking staat dat het juist wel wat verhoogd (de kansen)
    op een zwangerschap als je het gaat slikken.
    veel is het niet maar het staat er wel.
    ik ben bij mijn lage cyclus beginnen te slikken ook een week voor ik uiteindelijk ongi werd en dan was met 74 dagen
    toen de cuclus daarna was 36. ben het blijven slikken en heb nu het gevoel dat mijn eitje er wel aan gaat komen gezien wat sympthomen. als ik hem op dag 14 heb dan is mijn cyclus 28 dagen.
    hoop het zo wand ontpillen is echt niks...

6. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    Als ik dit weer lees dan begin ik weer te twijfelen. Maar ik ben bijna een jaar verder en dan wil je wel weer regelmatig ongesteld worden. Want nu kan ik ook niet zwanger raken.(toch)

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik weet het ook niet hoor. Heb er helemaal geen verstand van of ervaring mee. Maar ik wilde het toch even op de forum neerzetten. Weet ook niet of de bron ervan wel betrouwbaar is. Ik heb het gevonden op een ander forum. Ik krijg de indruk dat een klassieke homeopaat dit stukje geschreven heeft.

8. ik wewrd ookk ingi 10 dagen na start op 71 dagen, nu had ik mijn ei naar 28 dagen, dus het werk wel en je hebt ook gewoon je ei, dat heb je niet met pil...
    maar iedereen moet het zelf bepalen natuurelijk

9. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik heb er over na geadcht en ik ga het gewoon proberen.

Deel Deze Pagina