hoe hebben jullie besloten welke naam het word?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ik ben al een tijdje aan het rond kijken naar een leuke
    meisjes en jongens naam :confused:

maar hoe kom je tot de naam die het gaat worden?
    was het bij jullie heel makkelijk of heeft het best lang geduurd?
    :rolleyes:

2. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Bij ons stond de beslissing vast toen we bij een naam allebei het gevoel hadden van; dit is 't !
    Bij ons hadden we vrijwel meteen een jongensnaam,een meisjenaam duurde wat langer maar daar zijn we inmiddels ook uit!

Wij hebben erop gelet dat de naam bij de achternaam past,niet te moeilijk te spellen is,en een beetje bijzonder is. (dus jan en klaas vielen af :) )

3. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    Meisjes naam ging vrij vlot. Ik had een lijstje gemaakt met namen die ik leuk vond en daarvan vond man-lief er ook 1 mooi. Die vinden we allebei nog steeds erg mooi en zijn helemaal gewend aan de naam.
    Voor een jongen konden we allebei maar niets leuks vinden en als het goed is, maakt dat ook niets uit.
    Naam past bij de achternaam en bij onze namen.
    Succes met het zoeken.

4. ciel72

ciel72 Lid

15 jul 2006
    84
    0
    0
    bij ons hadden wij de jongensnaam zo maar de meisjesnaam vonden wij moeilijker.net als bij Timiris vonden wij ook dat het bij ons achternaam
    moest passen

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Dat is dus erg moeilijk.

Ik vond een jongensnaam erg mooi. Mijn vriend is toen gaan nadenken erover( zo doet hij dat altijd) en een paar dagen later vroeg ik of hij het wat vond. Ja dus!

Maar nu een meidennaam. Ik maak elke dag een lijstje( ik weet het zelf ook nog niet) maar daar blijft niks meer van over als ik het aan mijn vriend laat lezen.

Maar we willen wel dat het bij de achternaam past. Die eindigt op een a dus daar past geen naam eindigend op een a, vind ik.
    Ook willen we een bijzondere maar nederlandse( vrij nederlands) naam. We krijgen een hollands kind, dus daar wil ik geen buitenlandse naam bij. Zelf heb ik dat wel, omdat ik half italiaanse ben. Maar dat moet ik dus steeds spellen, :(
    Dus een duidelijke naam vind ik ook belangrijk. Niet steeds hoeven spellen.

Dus dat duurt nog wel even, ;)

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wij waren al vanaf het begin van de zwangerschap bezig met namen! Het was erg moeilijk moet ik zeggen! Er waren zoveel namen die ik leuk vond maar mijn vriend weer helemaal niet! Meisjesnaam waren we het al heel snel over eens, alleen de jongensnaam hebben we weken op gezeten!

Toen kwam mijn vriend thuis met: ......... is een leuke jongensnaam! Nou, het was meteen raak! Haha, raakte bijna verliefd op de naam! Hihi! (ik zeg natuurlijk niet welke, dat is het enige wat geheim blijft :) )

En dat was 2 dagen voor de pretecho. Toen we daarna ook nog eens te horen kregen dat het een jongetje was hadden we gelijk zoiets van: ja die naam houden we! Hebben nu zelfs al een mutsje met zijn naam erop geborduurd! :D

Gr. Miranda

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Wij komen er maar niet uit :(

De namen die ik echt geweldig vind vindt hij niets, de namen die hij echt geweldig vind vind ik weer niets!

Er zijn wel een paar 'redelijke' namen waar ik zelf wel akkoord mee kan gaan maar waar m'n vriend nog niet over uit is.

Beetje lastig dus, helemaal omdat we ook nog eens 2 moeten verzinnen!

8. keizerin

keizerin Niet meer actief

Wij zijn er ook nog steeds niet uit,pffffff het is zo moeilijk.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben een paar keer mee geweest op de vrachtwagen en daar hebben we heel wat uren namen aan het roepen geweest en wat we mooi vonden hebben we opgeschreven uiteiendelijk hebben we alle opgeschreven namen nog een keer besproken en kwamen we er zo uit.

10. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is gruwelijk moeilijk he, ook wij hebben wat dat betreft niet dezelfde smaak. Dat zal nog wel een flinke discussie opleveren vermoed ik. Maar ik heb nog ff de tijd.

11. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    We hadden bij ons 1e kindje ieder een lijstje gemaakt met namen die we in boeken ed tegen kwamen. Toen hebben we samen overlegd welke namen het zouden worden.
    Bij dit kindje hebben we dat niet meer gedaan omdat we de meisjesnaam blijven houden en voor een jongen de naam nemen die ik de vorige keer op 1 had staan.
    Gelukkig kunnen we er samen goed uit komen ;) !

12. boogschuttertje

7 mrt 2006
    86
    0
    0
    Ow, breek me de bek niet open..

Het is hier thuis een enorme strijd over hoe de beeb moet gaan heten. En ik ben ook nog eens bang dat het echt niet goed gaat komen.
    We zijn qua namen bedenken zoo verschillend, we hebben allebei al veel voorgesteld maar niets waar we samen tevreden over zijn.

Tis echt een drama momenteel.. ik dacht eerst we hebben nog tijd zat, maar het gaat ineens zoo snel.. Pff ](*,)

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voor een jongen hadden we al namen voor ik zwanger was. Vroeg genoeg dus :) :) :)
    Voor een meisje al wel een roepnaam. Maar omdat we voor een jongen 3 namen hebben (waarin 4 grootouders vernoemd worden), wil ik voor een meisje ook meerdere namen. We zitten nu op 2 namen (vernoeming van beide oma's en van mijn oma). Denk dat het hierbij blijft. Vriendlief kwam nog met een extra suggestie. In mijn oren een hele lelijke naam vind ik. Maar ik heb een goed excuus: het is de naam van 1 van zijn exen. En no way dat onze dochter naar een ex vernoemd gaat worden.
    A.s. zaterdag hebben we onze screeningsecho dus dan weten we of we er definitief uit zijn of niet.

14. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij wisten de namen gelukkig ook al voordat we zwanger waren.
    Wij hebben een makkie dus!
    (en gelukkig vinden we de namen nog steeds erg leuk!)

15. Bianca

Bianca Fanatiek lid

5 jun 2005
    1.252
    1
    38
    onthaalmama
    Mere
    wij hadden onze namen al klaar voor dat ik zwanger was. Voor een jongen waren we er snel uit maar voor een meisje vonden we allebei niets! Maar dan hoorden we een naam in een serie en vonden hem mooi, alleen was er maar 1 letter verschil met de naam van z'n nichtje! Dus hebben we een letter voor de naam gezet en dat was de naam! We hebben allebei dezelfde smaak van namen, dus dat was een meevaller! We hebben eigenlijk dezelfde smaak over alles!
    We hadden op voorhand afgesproken dat hij meisjesnamen ging zoeken en ik jongensnamen! Maar uiteindelijk hoorden we de namen samen voor de eerste keer en hadden direct iets van "ja, dat is'm!" .

Veel succes

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    We hadden de doopnamen al (willen vernoemen) en voor een meisje had meneer stranger een naam die ik meteen ook leuk vond, met de jongensnaam was het precies andersom. Dus we waren er zo uit eigenlijk.

17. Blackpanter

19 okt 2006
    36
    0
    0
    Wij hadden allebij een lijstje gemaakt van 10 jongens en 10 meisjes namen, toen we klaar waren hebben ze naast elkaar gelegd. En wat denk ik maar 1 meisjes en 1 jongens naam kwam overeen met elkaar dus die namen worden het

Patricia
    19wk en 5 dg

Deel Deze Pagina