Hoe voelt ovulatiepijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Piep2016, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Sinds de geboorte van zoon nummer 2 voel ik mn eisprong bijna iedere maand.

'T begint bij een zeurderige pijn in m'n onderbuik en een trekkerig gevoel als ik rechtop sta. Dat wordt steeds pijnlijker en straalt dan ook uit naar mn onderrug.
    Al met al duurt het een paar uur. Voel het langzaam opkomen maar van het een op andere moment is het weer weg...

Voel het trouwens niet altijd specifiek links of rechts.

Piep2016 vindt dit leuk.
  2. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    #22 Sylva, 23 feb 2020
    Laatst bewerkt: 23 feb 2020
    Oops, drukte per ongeluk al op verzenden zonder iets getypt te hebben :roflmao:

Ik heb geen idee of de overgang hier iets mee te maken heeft. Tot net voor m'n 28e had ik nergens last van en sindsdien bijna maandelijks ovulatiepijn. We zijn nu 5 jaar verder en nog geen tekenen van de overgang. Wat mijn gynaecoloog vertelde was dat je lichaam wat sterker kan gaan reageren op verschillende pijnprikkels en je dus ineens vanuit het niets ovulatiepijn kan krijgen. Ik hoop in ieder geval voor je dat je eisprong er snel op zit, die pijn is echt drie keer niets.

Piep2016 vindt dit leuk.
  3. Madeliefste

Madeliefste Actief lid

20 feb 2020
    178
    188
    43
    Zelf weinig klachten rondom de ovulatie.

Hoe gaat het nu met de pijn, @Piep2016 ?

Piep2016 vindt dit leuk.
  4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Als je zoveel pijn hebt ook in je flank zou ik een nierbekkenontsteking of niersteentje laten uitsluiten.
    Beter voor niks gaan dan dat je erg ziek wordt!

Piep2016 vindt dit leuk.
  5. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Lief dat je het vraagt, ik heb nog steeds last onder in mijn buik, nog wat in de zij maar minder dan afgelopen dagen gelukkig! Dank je wel.

kijkend naar deze antwoorden verwacht ik dat het echt de ovulatiepijn Is die ik heb gevoeld. Even kijken of het terugkomt!

Madeliefste vindt dit leuk.
  6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Bij mij is het zeurende pijn die blijft aanhouden tot het ei springt. Meestal wel 48 uur...soms nog wel een halve dag erbij.
    Dan heb ik ook vruchtbaar slijm en ben ik meer opgewonden. Ik heb het dan warmer en zijn mijn wangen meer rood.

Maar het is echt wel flinke pijn.

Piep2016 vindt dit leuk.
  7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik voel een drukkende stekende pijn in onderbuik. Links of rechts. Meestal recht . Duurt z'n 24 of 48 uur ,soort van spierpijn. Moet dan ook echt inbuprofan slikken. Kan niet recht op lopen van de pijn. Eenmaal steek gehad ,( zie dan soms zelf sterretjes van de pijn en misselijk ) appt het langzaam weg
    Bij innesteling heb ik zelfde soort spierpijn in onderbuik en slikte dan ook inbuprofan .

Piep2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina