Ik open nog een onderwerp, over iets compleet anders, wat ik jullie even wil voorleggen... Ik heb mijn zoon iets meer dan een jaar met mega veel plezier borstvoeding gegeven. Kort nadat ik erachter kwam dat ik weer zwanger was, heb ik besloten te stoppen met BV geven. Vooral omdat ik graag een 'rustperiode' wilde inlassen voor ik weer een lange periode zou gaan borstvoeden. Sinds Celeste er is en ik weer bosrtvoeding geef, merk ik dat ik het heel erg jammer vind dat Kynan niet meer bij me komt drinken, opeens mis ik het echt. Dat gevoel is de laatste weken steeds sterker geworden. Ook toen hij van de week (voor het eerst) plots mijn bh omlaag trok en wilde gaan drinken. (Ik heb hem dat toen trouwens niet laten doen, was zelf ook een beetje overdonderd ) Al maanden krijgt Kynan 's avonds een flesje warme (koe)melk, uit een pak. Hij drinkt dat graag en ik vind het fijn dat hij zo'n relaxmomentje heeft, hij ligt dan heerlijk dicht tegen me aan op schoot. Het hoort hier ook echt bij het avondritueel. Steeds vaker denk ik; waarom geef ik hem 's avonds niet gewoon de borst (als hij dat wil tenminste). Hij ligt dan dicht bij me op schoot, en ik denk vaak; waarom melk uit een pak als ik het zelf ook heb, en het ook nog eens heel fijn is? En het is ook nog eens super goed voor hem? Ik weet dat tandemvoeden heel normaal is, maar deze situatie lijkt soms anders of misschien zelfs raar omdat ik al gestopt ben Kynan borstvoeding te geven. Mijn man denkt dat het niet slim is om te doen. Hij is bang dat het bij Kynan mixed-feelings oproept. En vindt dat die periode is afgerond en hij nu groter wordt, en dat je steeds meer een beetje moet 'loslaten'.... Dus best lastig dat we zo verschillend van mening zijn... Ik ben er wel erg voor om mijn eigen kop te volgen, zeker met borstvoeding geven. Maar omdat mijn man en ik zo sterk van mening verschillen op dit punt, zou ik graag wat meningen willen van mensen die wat 'verder weg staan.'
tja ik zie er geen probleem in. De melk is idd afgestemd op je kleinste kindje maar natuurlijk prima geschikt voor je oudste. Heb je wel bedacht dat Kynan de techniek van het uit de borst drinken mischien wel verleerd is ? Is het afkolven voor Kynan een tussenoplossing tussen de gedachten van je man en die van jou ?
Weet je, je kan het altijd proberen. grote kans dat je kind de drinktechniek verleerd is. Maar als je het niet probeert heb je misschien spijt. En spijt is natuurlijk altijd een slechte herinnering.
Ik denk dat ik het ook zou proberen. Misschien heeft Kynan het idd verleerd, misschien niet. Er is maar één manier om daar achter te komen. Ik denk juist dat het voor hem wel goed is om te weten dat hij ook nog bij mama mag drinken. Hij moet zijn mama nu ook ineens delen met een nieuw kindje. En wat betreft papa, hmmmm, misschien kan je hem (nog een keer) jouw gevoel proberen uit te leggen. Hier thuis hadden mijn vriend en ik heel vaak een verschillende mening wat betreft bv en ik heb ALTIJD mijn gevoel gevolgd en ja, dat bleek altijd goed te zijn. Helaas voor papa's is het moedergevoel altijd het juiste Er is trouwens vast wel wat over tandemvoeden te vinden op internet. Heb je al bij borstvoeding.com gekeken? Misschien is het voor papa ook goed om wat meer info te krijgen zodat hij het beter kan begrijpen Succes!
Tja, ik zou zeggen als jij het fijn vind, waarom niet! Je man heeft er toch geen 'last' van oid? Of ie nu melk uit een flesje krijgt of melk uit jouw borst. Ikzelf heb voor mezelf besloten dat er door Ruben (en Malou) niet meer gedronken gaat worden. Gewoon omdat ik 1 kindje genoeg vind, zeker gezien wat omstandigheden, en ik bang ben dat ik er door weer een voeding extra te moeten, sneller de brui aan ga geven ! Maar als jij het dus met alle liefde voor je mannetje wil doen, zou ik het gewoon doen hoor! Zuigreflex, tja lastig, zou ie idd best eens afgeleerd kunnen zijn, maar idd maar 1 manier om daar achter te komen ! Liefs, Hanneke!
Bedankt voor jullie antwoorden @ Nemo Afgekolft heeft hij al een paar keer gekregen. Ik had gekolfde melk staan en dacht; Ik geef hem dat gewoon. Hij vond het iig super lekker! Maar het gaat me juist om het intieme, relaxte samenzijn dat je zo sterk hebt met BV @ Jingles Ik heb er idd wel aan gedacht dat hij het verleerd is, het is natuurlijk al zo'n 8 a 9 maanden geleden @ Lara Ik had al gelezen over tandemvoeden, het voelt alleen anders in mijn geval omdat ik al gestopt was Kynan te borstvoeden. Ik denk ook zeker dat je gevoel volgen heel goed is, dat doe ik ook eigenlijk met alles. Alleen was het nu even lastig omdat we toch wat verschillen van mening @ BolbuikjeBij jou schiet het ook op zeg, al bijna een 3e kindje! Leuk hoor. Kan me voorstellen dat 3 kids wat veel is Het voelt voor mij in dit geval ook niet als een verplichte voeding, maar vooral als een gezond relaxmoment voor het slapengaan Hebben het er nog over gehad vandaag. Het heeft voor hem ook niets te maken met schaamte oid, of dat hij het Kynan niet gunt ofzo. Alleen bang voor verwarrende gevoelens en dat loslaten waar ik het eerder over had... Maar hij vind het geen ramp als ik het probeer, begrijpt ook dat ik een sterk (goed) gevoel heb. Dus ik ga morgenavond gewoon eens proberen. Misschien is ie het verleerd, snapt ie er niks van of wil hij niet... Als het niets wordt, dan niet, heb ik het iig geprobeerd. En kan ik het waarschijnlijk makkelijker loslaten We zullen zien!
Helaas niet zo goed... Eerst ging hij wel steeds met zijn mond tegen mijn tepel, maar zoog niet. Hij begreep het ook gewoon niet. Net voor hij naar bed ging tijdens het ritueel zei hij ook echt nee, hij wilde dus niet. Ging zijn flesje halen Dus jammer, maar ben wel blij dat ik het geprobeerd heb. Ik had hier trouwens ook wel erg rekening mee gehouden hoor. Mocht hij de komende dagen uit zichzelf nog een keer komen, dan is dat prima, en ook echt zijn eigen keuze. En anders moet mama het loslaten Na toch geprobeerd te hebben gaat dat ook wel lukken hoor, als hij niet wil heb ik er echt vrede mee Gelukkig heb ik nu een prachtige dochter die ik nog heeel lang aan de borst kan hebben
Fijn dat je het toch geprobeert hebt! Zijn antwoord op jouw aanbieding was duidelijk. Zo voor jou misschien ook een goed gevoel! En idd die kleine meid lekker aan de borst, zolang jullie samen willen !