Drinken naast de flesvoedingen.

Discussie in 'Voeding' gestart door frommel, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Onze dochter is nu 7,5 maand, 8500 gram en 70 cm, en zit al bijna een maand op 3 flessen per dag. Ze eet echt heel goed alleen ben ik bezorgd dat zij te weinig drinkt.

Dit is haar schema:

07.30 Opvolgmelk (180+6) met groeipap (6 el)
    09.30 2 stuks fruit en een beker diksap die niet gedronken word.
    12.30 1 hele boterham met margarine smeerkaas/jam/appelstroop
    plus een fles opvolgmelk (180+6).
    15.30 Tussendoortje: yoghurt en een koekje en een beker diksap/thee/melk die niet gedronken wordt.
    18.00 Avondeten (b.v. 2 kleine aardappels, 3 el groenten en een halve el vlees)
    19.30 Opvolgmelk (180+6)

Ze heeft nu 3 flessen van 180+6 en daarnaast krijgt ze misschien een paar slokjes ander drinken binnen. We bieden diksap, slappe thee, water en zelfs een extra bekertje melk aan (120+4) maar allen zonder veel succes.

Daarnaast wilt ze alleen melk uit de fles drinken en word ze boos als er water, diksap of thee in d'r fles zit. Maar ook dat extra beetje melk in de fles gaat er nauwelijks in. Van de tuitbeker, (zowel de harde tuit als zachte tuit) raakt zij ernstig gefrustreerd, dit lukt haar niet. Nu zijn we uiteindelijk maar begonnen met een oefenbeker, hierbij raakt ze in ieder geval niet gefrustreerd, maar zit heel lollig te blazen met haar lipjes in de beker. Ook water van een theelepeltje heb ik geprobeerd, maar dat sproeit ze heel lollig door die zelfde blazende lipjes uit..

Ze krijgt vanwege reflux ook nog nutriton in d'r melk, en hebben dit ook geprobeert toe te voegen aan ander drinken, maar ook hier geen succes.

Haar ontlasting is hard, en ik krijg van het CB de tip om meer water te geven zodat het soepeler wordt... maar ik heb echt geen ideeen meer hoe ik dat erin moet krijgen.. Iemand tips / ideeen?

En hoeveel moet zij nou werkelijk binnenkrijgen? Is 600 cc te weinig? Of geeft zij gewoon aan dat het voldoende is zo?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kun je de kunstvoeding niet over wat meer, maar dan kleinere flessen, op een dag verdelen? Er mag dan per fles 15-20cc extra water bij, met natuurlijk de jbpm. Dat zal waarschijnlijk wel helpen voor haar ontlasting.

Natuurlijk moet je niet vergeten dat dingen als yoghurt en fruit ook vocht leveren!

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Zal ze niet gewoon vol zitten met zoveel volle flessen melk naast de bijvoeding? We gaven vanaf de boterham met brood nog maar 90 cc melk erbij. En je kunt anders de melk dunner maken door minder schepjes of meer water toe te voegen, dan kun je het vaker geven. Heb je toevallig ook al thee gemaakt van opvolgmelk geprobeerd? Dus 'dunne' melk met thee maken, dan went ze er miss beter aan.

Ons meisje dronk (drinkt) trouwens ook nooit veel, moest ook altijd blij zijn met elk extra slokje, in de bijvoeding zit ook vocht. Sommige kindjes drinken minder als andere..

4. CindyCM

CindyCM Actief lid

21 mei 2010
    112
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 7,5 maand en wij hebben bijan hetzelfde schema. Alleen krijgt mijn zoontje het toetje niet tussendoor, maar na het eten en krijgt hij na zijn brood een fles van 100 cc. Hij drinkt tussendoor ook niet veel. Wij gebruiken ook een oefenbeker en geven hem meerdere keren per dag een paar slokjes water, thee of roosvice. Volgens mij heeft hij geen dorst en hier ook echt genoeg aan.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb hier ook een paar dingen die best goed werken;

7.30; pap of fles met boterham.
    10.30 150cc + 3 schepjes
    12.00 150cc + 3 schepjes
    16.00 sap, of weer een 150+3
    18.00 slokjes water
    19.30 180+6

6. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!

Had nog niet bedacht dat ik d'r opvolgmelk ook een klein beetje kon verdunnen, of die 3 grote flessen in 4 wat kleinere flessen kon verdelen. Denk dat ik dat nu eerst ga proberen, voornamelijk om te kijken of het d'r ontlasting helpt.. ze geeft mij ook niet de indruk dorstig te zijn.

Als je de vocht in d'r bijvoeding mee telt komt ze denk ik ook al een eind ja!

Ze krijgt nu 3 x 180+6 , dus 18 schepjes op 540 cc.
    Als ik haar nu 3 x 150+4 geef en 1x 180+6 is dat 18 schepjes op 630 cc en daar kan ik dan eventueel per fles 10-20 cc water bijdoen?

En hoeveel vocht zou ze nodig hebben naast d'r bijvoeding? Kun je ook teveel geven?

7. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Teveel zullen ze gewoon uit plassen. Dat is denk ik hetzelfde als wij veel drinken, gaan we ook meer naar de wc. Maar meestal geven kindjes goed aan of ze genoeg hebben en uit je verhaal blijkt dat je kindje dat ook doet ;). Mijn dochtertje is al ouder, maar zal laten zien wat ze drinkt, zal je je waarschijnlijk minder zorgen maken (het zijn wel ongeveer hoeveelheden omdat ze uit een beker drinkt en niet altijd even veel)
    brood met 80 cc melk, 80 cc thee / water / sap met fruit, brood met 80 cc melk / thee/ water, koekje met wat water of sap, 60 cc water met avondeten > pasta, aardappels, groente, vlees (totaal 3 eetlepels en paar stukjes vlees) en soms 's avonds nog een beetje water. Ze krijgt meestal een half bekertje drinken per keer en drinkt het soms maar op, alleen 's ochtends is het heel vaak wel op en krijgt ze bij.

Deel Deze Pagina