Snap ik wel hoor, maar als je dan gaat minderen dan moet er wel meteen veel meer eten in, en ik denk niet dat dat bij ons gelukt was.
Hij zit/ligt in de wipstoel... Middelste stand, echt zitten kan ik het niet noemen en echt liggen ook niet, stoel heeft ook een zitstand, maar dan zit ie zo stijl, dan zie je gewoon dat hij niet lekker zit In het zelfde stukje zeg ik ook dat hij druk zit te doen hihi, ik weet dus zelf niet helemaal hoe ik het moet noemen
Ja dat is idd dus ook mijn punt, bij het CB begon ze daar enthousiast over en ik zie echt geen mogelijkheid daartoe. Omdat het voeren niet lukt dus haha Heb een erg lekkere perzik voor hem klaarliggen voor als hij straks wakker wordt. Ben benieuwd Denk dat als je met 4 maanden begint met bijvoeden dat altijd in (bijna) ligstand gaat omdat kindjes dan echt nog niet kunnen zitten. (ik noem die middelste stand altijd de chillstand )
Dit snap ik niet? Dus een baby die stukjes eet, is geen baby? Jouw kindje is nog geeneens een half jaar en kan nog niet eens zelf stukjes eten. En hij maait met zijn armen de lepel weg, dus ik denk dat hij uberhaupt nog niet toe is aan bijvoeding. Op borstvoeding.com staat een heel interessant stuk over de introductie van bijvoeding en op welke signalen je moet letten dan wel motorische vaardigheden je baby moet beschikken voordat je met bijvoeden begint. Het is gewoon riskant een baby te voeren die nog niet rechtop kan zitten en nog niet weet wat hij met die lepel met voeding moet doen. Dat jij het leuk vindt om je baby te voeren is geen goede reden om met bijvoeding te beginnen, vind ik.
hier hangt het van zn bui af... iets wat ie sowieso ehct onwijs lekker vind, mag ik de restantjes wat naats em neervalt oid wel "voeren" dan help ik em gewoon Als ie moe is wil hij het meeste gevoerd wordne ( maargoed mijn zoontje eet al echt alle sop natuurlijk, jouw kindje is nog in de ontdekkingsfase) Maargoed zoals gisteravond, bloemkool eet ie gretig...ik mocht 3 kleine roosjes in zn mond stoppen...maar na 3x niet meer...duwde weg, nam zelf happen om het vervolgens weer uit te spugen, in te knijpen, van zn tafelblad te gooien en in zn haar te smeren... dna zeg ik gewoon oke dan niet...alles van mijn bor is wel heel lekker...dus zelfde bloemkool met stukje vis wilde ie wel...van de vork.. en voor de rest geen aandahct aan gegevem...heeft nog aardbeitjes als toetje gekregen en thats it, melk voor het slapen..
Wat een dombo zeg! Bijvoeding is zeker tot het eerste jaar BIJvoeding en zeker als je net begint, vervangt een halve boterham helemaal geen borstvoeding, die de HOOFDvoeding blijft. Als jij op verzoek voedt, gaat je kind er vroeger of later vanzelf minder om vragen. En wat een slim kind heb je!
mijn zoontje at pas vanaf 8 mnd een hele boterham per x.... ik zou me niet zo'n zorgen maken, je geeft nog borstvoeidng!!! dat is ehct super goed nog! en nog genoeg ook!
Hier at ze bijna altijd zelf en nu zelf met een vorkje en deels wat met haar handjes. Als ik haar iets met een lepel gaf, haalde ze het ook weer uit haar mond om te bekijken wat het was, en stopte het dan weer in haar mond. Hier begon ze trouwens met 8 maanden grotere hoeveelheden te eten. Maar tot haar 1e verjaardag dronk ze nog 5-6x de borst.
Ja het stomme is dat ik dat natuurlijk ook gewoon wéét, sterker nog ik geef het hier op het forum vaak als antwoord op vragen. En toch word ik dan onzeker. Ook omdat mijn zoontje vanaf 8,5 maand twee van de vier voedingen kunstvoeding gaat krijgen omdat ik af ga bouwen ivm mijn werk. Daar ben ik nogal zenuwachtig om. Maar goed inmiddels heb ik het ook al weer verwerkt. Eigenlijk vind ik het ook wel mooi dat hij zich niet laat voeren en zo goed weet wat hij wil Hij ligt trouwens nog steeds te slapen. Die wil zo borst, geen perzik.
Pff ja sorry hoor, maar nu "moet" ik hier toch even op reageren, want mijn bericht wordt verkeerd gelezen/begrepen Hij was wél toe aan bijvoeding, ik denk dat ik dat beter kan beoordelen dan een ander, maar goed... Ik geef het hem niet omdat ik het leuk vindt, maar omdat hij er aan toe was. Zijn mond gaat al wijd open bij het zien van de lepel en alles gaat er met smaak in, dus dat zit goed. Ook volgens het cb was hij er aan toe, ik doe echt niet zomaar iets en als hij het maar niks vond, was ik er uiteraard mee gestopt om het later nog ns te proberen Een baby die stukjes eet is uiteraard ook een baby, maar gevoelsmatig is hij dan ouder/groter (lastig uitleggen zo op een forum).. Je hebt helemaal gelijk dat hij er nu nog niet aan toe is, dat weet ik zelf ook wel. Ik heb dit neergezet in de zin van als mijn kindje er wel aan toe zou zijn, zou ik zus of zou ik zo... In een ander stukje van mij staat ook weer dat ik nog niet weet wat ik hem met 6 mnd voor zou schotelen (gepureerd of stukjes). Maar als dat stukjes zijn, dan zou ik hem ze zelf laten pakken.. Hij maait niet met zijn armen de lepel weg, hij zwaait zoiezo heel veel met zijn armen en benen. En ja dan kan zijn armpje toevallig een keer bij de lepel terechtkomen, waardoor dat wat op de lepel ligt er afvalt, vandaar even de handjes vasthouden om een grote bende te voorkomen. Hij gaat dus niet gericht met zijn hand naar de lepel om die weg te duwen, dan snap ik ook wel dat hij het niet moet.. Als hij de fles krijgt zwaait hij ook nogal ns met zijn armen en dan duwt ie soms ook de fles weg, moet ik hem dan ook de fles maar niet meer geven?? Nou dan gaat het niet goedkomen met Lars.. Dat wegduwen is overduidelijk geen gerichte actie op de fles/lepel... Jammer dat mijn bericht verkeerd begrepen werd, ik hoop dat het met dit bericht wat verduidelijkt is.. Waarschijnlijk staat er ook wel weer iets in dit stukje wat verkeerd opgevat wordt, maar dat zij dan maar zo, ik weet wat goed is voor mijn kind.
Wacht maar af, 't kan snel gaan als ze eenmaal het licht zien! Lijkt me niet goed. Kans op verslikken is veel te groot als een kind half ligt. Mijn dochter wilden ze met 3 maanden al aan de groente hebben (hebben we natuurlijk niet gedaan), maar daar werd wel bij gezegd dat ze dan rechtop gehouden moest worden!
Ik snap wel dat dat armzwaaien geen doelbewuste actie van je kind is hoor. Ik snap alleen niet hoe hij een fles kan wegzwaaien. Als je hem in je arm hebt en de fles aanbiedt, dan KAN dat toch helemaal niet? Dan heb je hem toch helemaal vast? Ik probeer nu zelf even achter de computer hoe dat ook al weer ging, kind op je arm, hoofd op bovenarm, onderarm om ene arm, andere arm tegen mijn buik, fles erheen...ik snap echt niet hoe er dan armen kunnen zwaaien?
Gaat hier toch echt prima hoor, misschien zit er nog verschil in wipstoel en wipstoel.. Chillstand bij ons is wel meer richting zitten dan liggen, hij ligt absoluut niet plat.
Ok, misschien begreep ik je idd verkeerd en dacht ik te lezen dat je kindje nog niet toe was aan bijvoeden.
Hier zijn er ook dagen, weken dat ze geen hap (warm) eten binnen wilt, de afgelopen dagen gaat er weer een half bordje in "hurray!" Ik weet niet meer presies wanneer hier die omslag was van een paar hapjes naar ineens 1,5 stuks fruit, maar het ging snel! Zo rond de 7 maanden inderdaad hoor! Dus ik hoop dat het bij jou ook ruim voor de 8,5 maand is. En anders, ga je BV vervangen door yoghurt, koemelk, flesvoeding of iets anders? Want hier nog 3 a 4 flesvoedingen en eten a la rapley dus soms veel soms heel weinig. Wbt eten in een wipstoeltje, dan had ik ze liever op schoot, maar dat kan natuurlijk alleen als je samen thuis bent. Flesje geven en maaiende armen, hier na de eerste maanden ook 1 losse arm hoor! Of vaak 2, dan houd ze zelf de fles vast. Anders 1 arm tussen haar en mn buik in, en de andere los om met fopspeen of tutdoek te spelen. Lukt hier op den duur niet meer om die arm vast te houden hoor! Tsja, en baby langer klein houden door gepureerde hapjes, hier is ze dan 2 maanden langer baby gebleven door 2 maanden te wachten met eten ( Maar ook omdat ik ervan overtuigd ben dat dat beter is, voor ons kind )
met 8 mnd zat ik hier trouwens op 3 melkvoedingen, dus waren genoeg eetmomenten en ook dat ie ehct honger./trek kon krijgen, dan gaat het er meestal sowieso goed in! tussen zn lunch en avondeten hou ik altijd 3 uur, en dan dara tussendoor een tussendoortje soepstengeltje oid...en alleen nog water
rapley ben ik niet zo'n fan van. ik heb al als ik de kleine man een stuk brood geef, dat ie het in zijn geheel naar binnen propt. hij heeft geen idee hoe klein zijn mondje is en stik er dan bijna in. had al een paap keer brood uit zijn keeltje kunnen plukken en dat vind ik toch niet al te prettig. met een lepeltje eet hij heel goed en netjes. hij zit niet aan de lepel en zwaait niet met zijn armen. hij hapte meteen al heel goed. ik geef hem nu weleens een stukje groente in de hand, maar verder dan spelen en sabbelen komt ie nog niet hoor