Hoe vertellen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Knuffel, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames,

zijn er meiden die het grote nieuws op een aparte/ludieke/leuke/spannende manier verteld hebben? Wij weten het nog maar net en zijn hier dus druk over aan het nadenken. Alle tips zijn van harte welkom!!!

2. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij gaan het met deze brief doen en dan een foto van een positieve test of echo (ligt eraan hoe lang we het nog voor ons kunnen houden :D).

Geachte heer / mevrouw,

Naar ik vernomen heb zijn jullie nog op zoek naar een persoon voor de invulling van volgende vacature: "kleinkind". Bij deze ben ik dan ook zo vrij om naar deze betrekking te solliciteren.
    Mijn interesses gaan vooral uit naar:
    * Spelen met mijn rammelaar;
    * Wandelingen maken;
    * Samen liedjes zingen;
    * Paardje rijden op opa’s knie;
    * Naar de eendjes kijken met ons 3;

* Ik blijf ook eens graag logeren, maar dan moet je wel mijn broodjes smeren.

Ik zoek een lieve oma en opa
    met een onderscheiding op hun grootouderdiploma.
    Ik zal gauw iets van me laten horen
    zodra ik ben geboren!

Hoogachtend,
    Uw kleinkind in spe

3. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    @ Daan: Die is erg leuk zeg!

Wij hadden een kaart gekocht met een opa en oma op de voorkant. Aan de binnenkant een roze en een blauw babysokje en de tekst: "Wen er maar vast aan, want jullie worden opa en oma".
    Nu van de tweede hebben we het nog niet verteld, maar onze dreumes krijgt een shirt aan met: "ik ben STOER ik word groet BROER".

4. junior1

junior1 Bekend lid

21 feb 2010
    649
    1
    18
    Hoi Daan04, ik ben precies even lang zwanger als jij!!!! Gister positief getest.

Hoe voel je je? Ik moet zeggen dat ik gister even helemaal de weg kwijt was :) Wel op een positieve manier hoor!!!

5. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Knuffel, ik lees even mee. Ben wel benieuwd op leuke reacties...

Wanneer gaan jullie het vertellen en aan wie? Wacht je tot 10-12 weken of al eerder??

6. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Bij onze eerste zwangerschap had ik een tasje gemaakt voor de opa's en oma's.
    Daarin zaten o.a. een luier, speen, flesje, rompertje, rammelaar.
    En een kaartje met:

Ik ben nog heel klein, maar als ik strakjes groot genoeg ben mag ik dan komen logeren?
    Mijn papa en mama hebben mijn spulletjes alvast meegenomen.

Mijn vader had hem meteen door, die was helemaal verbaasd.

Bij mn schoonouders ging t anders; maandje ervoor was 1 van mn konijntjes dood gegaan, en mn schoonmoeder dacht eerst dat we een nieuw konijntje hadden. Toen ze de spulletjes zag was het: 'Ben JIJ in verwachting?'

'Uh... ja...'

Bij de volgende wachten we tot de eerste echo. Dan wil ik een fotolijstje kopen met 5 plaatsen voor foto's.
    Op plek 1 een foto van mij en mijn vriend, op plek 2 een gedichtje of dat er strakjes een foto van mij in mag (gedichtje is in naam van de baby) in de derde wil ik een sokje doen, plek 4 foto van de echo en plaats 5 laten we open.

Deze gaan we geven op mijn eigen verjaardag, 15 april echo, 16 april mn verjaardag :)!

Ik vind een zwangerschap iets bijzonders, dus dan mag je het ook wel bijzonder vertellen vind ik :)!

Sorry van mn lange berichtje!

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij de ene opa en oma hadden we een speen ingepakt, we dachten zelf van 'dat is wel duidelijk' 15 minuten later viel het muntje pas bij ze....

Bij de andere opa en oma hadden we een kaartje geschreven met aan de voorkant 'lieve opa en oma' en aan de binnenkant stond 'ik hoop op vele leuke jaren met jullie, groetjes van mijn papa en mama en .....' muntje viel bij hun ook niet zo snel lol maar sneller dan bij andere opa en oma hahaha

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij hadden voor opa en oma een doos met: EHBO, eerste hulp bij oppassen, hadden we eronder geschreven. Die hadden we ingepakt op tafel gezet toen we ze van het vliegveld gingen ophalen. Thuis viel eerst het kadoo nog niet op (was echt niet te missen) en toen ze hem eindelijk uit gingen pakkken dachten ze eerst dat het voor de hond was omdat ze daar ook wel eens op oppassen. Toen ze er in keken en de speen, doekjes en nog wat kleine dingetjes zagen snapte ze het pas...

9. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Dames bedankt! Er zitten wel hele leuke dingen tussen.

He mvl, jij ook hier? Ik weet nog niet zo goed wanner we het gaan vertellen. M'n vriend zou het liefste heeeel lang wachten (bij voorkeur nog langer dan 12 wkn:$), dit omdat hij het zelf nog helemaal niet beseft! Bij mij is dat besef wel wat groter, maar ook nog niet helemaal;). Ik ben wel bang dat als het besef er (eindelijk) is, ik m'n mond heel moeilijk kan houden.;) Ik denk dat we het mijn moeder (mijn vader leeft helaas niet meer) wel snel zullen vertellen en ook een aantal goede vrienden. De rest mag lekker wachten tot na de eerste echo:p.
    Hebben jullie dit al gepland?

10. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Knuffel, nog niet over gehad. Vorige zw. was een miskraam, toen wist echt iedereen het al, en vond dat aan de ene kant vervelend, aan de andere kant snapten mensen je verdriet. Vond het toen alleen heel erg voor mijn kids van 12,10 en 7 jaar..

Nu dus grote twijfel, wachten we tot ongeveer 10/12 weken of gaan we het toch weer iedereen vertellen. Opa´s en oma´s kunnen toch ook moeilijk hun mond houden, zoveel weken.. en ben bang als een aantal volwassenen het weten, dat mijn kids het dan straks per ongeluk van een ander horen...Grote twijfel dus nu nog...

11. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even "uppen" om te kijken of er nog meer reacties komen...

12. jansen87

jansen87 Lid

2 mrt 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik zelf was super zenuwachtig om het te vertellen. Dus ik heb het maar eruit gegooid hihi. Super leuke reacties natuurlijk!

Liefs

13. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Wij wachten tot na de eerste echo om het aan onze ouders te vertellen. Daarna de rest als de 2de echo ook goed is.

Eerste echo hebben we al over iets meer dan 2,5 week. (15 april) Dit i.v.m. miskraam begin dit jaar. 16 april, op mn verjaardag, vertellen we het dan aan de opa's en oma.
    Bij onze vorige zwangerschap hebben we het onze ouders direct vertelt, en onze zussen en aanhang. Rest pas na de eerste echo. Helaas ging het erna mis.
    Vandaar dat we nu iets voorzichtiger zijn.

Deel Deze Pagina