vanaf welke leeftijd begon de kleine te lopen ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    hallo mama's
    vraagje : nou ja het zegt het al ..
    vroeg me dat af , omdat esmee zich al vast houdt aan de tafel enzo .. en er bij langs loopt ..
    maar sinds een tijdje doet ze ook alles met 1 hand ,staan dan he ?! niet lopen..!
    en druk achter de loopauto door het hele huis.. van nijntje..

hoe snel is die overgang van , achter iets lopen naar los lopen/stappen.. ook al zijn het er maar een paar..

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca deed idd veel met een hand en op een gegeven moment na een of twee weken ontdekte hij dat hij ook een stapje los kon doen voor hij zich weer vast moest grijpen, dus dat werd gelijk de hele tijd geoefend. vorige week had hij een fase dat hij teveel wilde en een te grote afstand voor maar een stap en viel hij de hele tijd. NU loopt hij los. Van de kast naar de bank en van de bank naar de stoel echt stevig staand. Wij hebben ook de loopauto,maar die vindt hij zoo oninteressant! Dat is voor ons echt een miskoop geweest. Ik vond hem zo leuk!

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne liep rond de tafel toen ze 8,5 maand oud was en later liep ze al flink stevig aan 1 vinger. Ze liep pas echt los toen ze 15,5 maand oud was.

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa liep al rond de tafel toen ze 8 maanden was en een dag na haar verjaardag echt los

5. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Iris liep rond de tafel enz met ongeveer 9,5 maan en 4 dagen na haar eerste verjaardag liep ze helemaal alleen los

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    2 weken voor haar eerste verjaardag liep ze los.

7. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie liep met 16 maanden,met 12 maanden rondjes langs de tafel.

8. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Hmm, ligt er ook aan of je kind een durfal is of niet :).
    Thor liep ook al een tijdje aan 1 hand en als hij niet besefte dat hij ons niet meer vasthad (trukje met de wasknijper :)) liep hij zelf. Maar zelf loslaten ofzo durfde hij niet. Hij was 13,5 maand (10 maanden ongeveer toen hij aan de hand liep) toen hij voor het eerst zelf losliet en liep toen ook al echt meer dan 2 à 3 pasjes per keer. Het is dus vooral een kwestie van zelfvertrouwen krijgen denk ik.

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik heb het even opgezocht (vergeet zulke dingen nogal snel ;) en zo lang is het niet eens geleden *schaam*)
    Benthe stond voor het eerst los met 9,5 maand, met 10,5 maand liep ze langs de tafel en 2 weken na haar 1e verjaardag liep ze los. Het volgede hier elkaar snel op iig.

10. iris liep hier met 9.5 los met 8.5 maand liep ze rond de tafel enzo

11. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hebben een beetje een lui meisje ;)

Sinds 2 maanden loopt ze nu overal langs en achter haar duwkar, los lopen doet ze soms perongeluk (van de stoel naar de bank) maar zodra ze door heeft dat ze los staat/loopt laat ze zich snel op haar billen vallen ;).

12. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Lol, dat bedoelde ik dus :) Ze kunnen het meestal veel sneller dan dat ze het doen. En als je dan een hevig kindje hebt dat veel durft bijvoorbeeld, dan zal de tijd tussen rond de tafel lopen en echt los lopen een stuk korter zijn.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Haha tjha volgens mij hebben wij er eentje van de gedachten "wat niet nodig is doe ik niet" ze kruipt in sneltreinvaart de kamer door dus tjha waarom zou je ook lopen ;).

Het zelfde geld met praten, DL moet nog steeds haar eerst woordje zeggen terwijl ze ons heeel goed begrijpt als we dingen benoemen op vragen etc ;). Maarja waarom zou je praten als papa en mama je toch wel begrijpen? ;)

Ik blijf altijd maar zeggen (als iemand weer eens zegt "loopt ze nou nog niet" "praat ze nou nog niet) dat ze dat haar hele leven nog kan doen.

Maarja ;)

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nana liep echt los op haar eerste verjaardag, nu rent ze zelfs!

Vanaf 9 maanden ongeveer liep ze rond de tafel enz

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    met 8 maanden rond de tafel e.d. en vanaf 13 maanden loopt mijn zoon los.

16. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    bedankt voor de reacties ! super !:D
    als ik het een beetje lees, is het tussen de 12 maand en 15 maand , met los lopen..
    ( zit ik ff te denken , rond kerst , loopt ze ! ):D mag ik hopen..;)

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wat houdt het trucje met de wasknijper in?:)

18. meisje4

meisje4 Actief lid

21 nov 2008
    133
    0
    16
    daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar :)

19. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

#19 ToetieL8, 15 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2009
    Met 7 maanden optrekken/staan aan de tafel.
    Met 8 maanden langs de tafel lopen.
    Met 9 maanden los staan.
    Met 10 maanden oversteken van bank naar tafel.
    Met 11 maanden los lopen.

20. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Onze zoon ging rond de tafel lopen met 8 maanden en met 10,5 maand liep hij los.

Deel Deze Pagina