hallo mama's vraagje : nou ja het zegt het al .. vroeg me dat af , omdat esmee zich al vast houdt aan de tafel enzo .. en er bij langs loopt .. maar sinds een tijdje doet ze ook alles met 1 hand ,staan dan he ?! niet lopen..! en druk achter de loopauto door het hele huis.. van nijntje.. hoe snel is die overgang van , achter iets lopen naar los lopen/stappen.. ook al zijn het er maar een paar..
Luca deed idd veel met een hand en op een gegeven moment na een of twee weken ontdekte hij dat hij ook een stapje los kon doen voor hij zich weer vast moest grijpen, dus dat werd gelijk de hele tijd geoefend. vorige week had hij een fase dat hij teveel wilde en een te grote afstand voor maar een stap en viel hij de hele tijd. NU loopt hij los. Van de kast naar de bank en van de bank naar de stoel echt stevig staand. Wij hebben ook de loopauto,maar die vindt hij zoo oninteressant! Dat is voor ons echt een miskoop geweest. Ik vond hem zo leuk!
Sanne liep rond de tafel toen ze 8,5 maand oud was en later liep ze al flink stevig aan 1 vinger. Ze liep pas echt los toen ze 15,5 maand oud was.
Iris liep rond de tafel enz met ongeveer 9,5 maan en 4 dagen na haar eerste verjaardag liep ze helemaal alleen los
Hmm, ligt er ook aan of je kind een durfal is of niet . Thor liep ook al een tijdje aan 1 hand en als hij niet besefte dat hij ons niet meer vasthad (trukje met de wasknijper ) liep hij zelf. Maar zelf loslaten ofzo durfde hij niet. Hij was 13,5 maand (10 maanden ongeveer toen hij aan de hand liep) toen hij voor het eerst zelf losliet en liep toen ook al echt meer dan 2 à 3 pasjes per keer. Het is dus vooral een kwestie van zelfvertrouwen krijgen denk ik.
Ik heb het even opgezocht (vergeet zulke dingen nogal snel en zo lang is het niet eens geleden *schaam*) Benthe stond voor het eerst los met 9,5 maand, met 10,5 maand liep ze langs de tafel en 2 weken na haar 1e verjaardag liep ze los. Het volgede hier elkaar snel op iig.
Wij hebben een beetje een lui meisje Sinds 2 maanden loopt ze nu overal langs en achter haar duwkar, los lopen doet ze soms perongeluk (van de stoel naar de bank) maar zodra ze door heeft dat ze los staat/loopt laat ze zich snel op haar billen vallen .
Lol, dat bedoelde ik dus Ze kunnen het meestal veel sneller dan dat ze het doen. En als je dan een hevig kindje hebt dat veel durft bijvoorbeeld, dan zal de tijd tussen rond de tafel lopen en echt los lopen een stuk korter zijn.
Haha tjha volgens mij hebben wij er eentje van de gedachten "wat niet nodig is doe ik niet" ze kruipt in sneltreinvaart de kamer door dus tjha waarom zou je ook lopen . Het zelfde geld met praten, DL moet nog steeds haar eerst woordje zeggen terwijl ze ons heeel goed begrijpt als we dingen benoemen op vragen etc . Maarja waarom zou je praten als papa en mama je toch wel begrijpen? Ik blijf altijd maar zeggen (als iemand weer eens zegt "loopt ze nou nog niet" "praat ze nou nog niet) dat ze dat haar hele leven nog kan doen. Maarja
Nana liep echt los op haar eerste verjaardag, nu rent ze zelfs! Vanaf 9 maanden ongeveer liep ze rond de tafel enz
bedankt voor de reacties ! super ! als ik het een beetje lees, is het tussen de 12 maand en 15 maand , met los lopen.. ( zit ik ff te denken , rond kerst , loopt ze ! ) mag ik hopen..
Met 7 maanden optrekken/staan aan de tafel. Met 8 maanden langs de tafel lopen. Met 9 maanden los staan. Met 10 maanden oversteken van bank naar tafel. Met 11 maanden los lopen.