Hoe vonden jullie de persweeen ik vond het zelf vreselijk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik kan niet zeggen dat ik de persweeën fijn vond, maar ook absoluut niet vreselijk! Het was vooral heel maf, heel mn lichaam ging ineens persen en ik was er aan overgeleverd. Ik dacht echt dat ik moest poepen! En mn bekken voelden idd alsof ze uit elkaar gedrukt werden, zo raar! In het begin durfde ik haast geen kracht te zetten, heb dat ook gezegd tegen de vk. En stiekem maar 2x geperst op een wee :)
    Na een klein uurtje is mn moppie geboren, zonder knip of scheur gelukkig! Waarschijnlijk kwam dat doordat het zo rustig is gegaan allemaal, alles kreeg even de tijd om wat op te rekken. Dus wat mij betreft gaat het de volgende keer weer zo hoor! :)

2. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ja bij mij ook. En veel minder pijnlijk.

3. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb de ontsluitingweeen niet eens gevoeld, door de ruggenprik dat vond ik zalig maar toen de ruggenprik deden uitzetten na half uur zat ik midden in een weeenstorm (weeenopwekkers) dus ik heb de persweeen niet eens gevoeld alleen maar zelf geperst en geperst tot dat de baby eruit was maar intussen was het echt hevige weeen man soms kon ik het niet meer volhouden de pijn..

Maar de baby heb ik niet gevoeld alleen toen die er helemaal uit ging dat had ik alleen gevoeld voor de rest niks

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    was er nogal door overrompelt! liep eerst 1,5 dag met weeën die niks deden, toen rond 1u snachts begon het pas echt zoals de vk zei (GRRRR! moet je vooral zeggen tegen iemand die stijf staat van hormonen en slaapgebrek en al 1,5dag weeën heeft), om 5.30 hebben ze mn vliezen gebroken bij 5cm, dus ik had zoiets van: moet nog uren dus geef toch maar pijnstilling! Prik zat er nog maar net in, of ik had al persdrang en mocht gelijk meepersen! om 8u is ze toen geboren! Moet zeggen, persweeën vond ik het fijnste van heel de bevalling! Einde in zicht en eindelijk actief zelf wat kunnen doen!

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik vond de weeenstorm erger dan de persweeen haha.
    J. eruit geperst zonder perswee, hij moest er gewoon uit toen.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

ik heb helemaal geen persdrang gevoeld en voelde ook geen verschil met me ontsluitingsweeen en persweeen..:(

ik had alleen maar beenweeen en was daar continu mee bezig.. kon ook van de pijn bijna niet persen omdat ik me benen niet naar me toe wilde trekken;) gelukkig uiteindelijk na ongeveer anderhalf uur persen is ze toch gekomen:D

heb trouwens geen pijnstilling gehad..

7. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Mijn verhaal is vergelijkbaar met TS... jemig, daar was ik niet op voorbereid die persweeen. En die waren best heftig en duurden lang (2 uur).... ik vond de onsluitingsfase juist prima te doen.

Ik hoop dat je tweede een stuk makkelijker en sneller gaat, TS!

8. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de persweeën echt ronduit verschrikkelijk. De ontsluitingsweeën waren ook geen pretje maar dat gedeelte heb ik al verwerkt. Af en toe laat ik nog een traantje om de persweeën. Ik was al 1,5 dag bezig met ontsluitingsweeën en had overal pijn. En toen ik mocht gaan persen moest ik in een of andere yogapositie mijn benen naar me toe trekken en kin op de borst. Alsof ik daar de energie en de soepelheid voor had...
    Inademen bij een wee en dan persen terwijl je niet mag uitademen omdat je dan kracht in je persen verliest. Ik werd echt compleet gek. Ben ook 1u en 15min bezig geweest voordat ze besloten om de vacuum erbij te pakken.
    Wat een verschrikkelijk uur was dat zeg. De rest doe ik nog 1000x over maar de persweeën, nee dank je.

Deel Deze Pagina